Ik heb besloten om hier een topic te openen als dagboek. Hier kan ik dan alles bij gaan houden wat ik allemaal meemaak bij mijn lange weg naar een gezonde zwangerschap... En die kan dan gesloten worden op het moment dat ik zwanger ben of ik noodgedwongen moet stoppen... Iedereen die up to date wil blijven van mij kan hier dan zo een kijkje nemen Goed... Ik ben dus een alleenstaande moeder van een meisje van ruim 6. Destijds al zwanger geworden via KID omdat ik de juiste partner nog altijd niet had gevonden en mijn kinderwens dusdanig groot was dat ik niet het risico wou lopen nooit moeder te worden. Plus als je het alleen moet doen wil ik jong zijn... en nog volop in het leven staan... Bijna 4 jaar geleden.... febr. of maart was het besloot ik toch weer de stap te wagen na een traumatische bevalling en een afspraak te maken bij de gynaecoloog. Deze was heel begripvol en stuurde me door naar de fertiliteitsarts. Eerst moest ik naar Arnhem om daar evt. zaad weg te krijgen. In het intakegesprek hoorde ik dat je eerst zelf actief een donor moet zoeken... maar dat liep op niks uit. Onbetrouwbaar, rare voorstellen, overdreven hoge eisen... Dus ik kon een donor uit het ziekenhuis krijgen. Vervolgens begonnen met Clomifeen en Pregnyl en na 5 pogingen en een hsg was ik zwanger! Helaas... na een week of 6 een mk. Intens verdrietig was ik... Ik wilde meteen door, maar helaas dat mocht niet! Het lichaam moest eerst volledig hersteld zijn.. Toen kreeg ik na een paar pogingen een cyste... en die wou maar niet weg... Maanden heeft dat geduurd... Maar op een gegeven moment was ie dan toch weg en weer bij poging 5 werd ik zwanger.. Mijn gevoel echter vertelde me dat het niet goed zat... Keer op keer kreeg ik ook pijnaanvallen met zweet en dat ik echt in een foetushouding op bed moest liggen. De dag van de echo met 7 weken. Er was niets te zien op de echo en de pijnklachten erbij: vermoeden bbz... En ik werd meteen opgenomen. De volgende dag lag ik op de ok voor een laparascopie om de vrucht te verwijderen. Nu ben ik alweer een tijdje bezig.. Alweer 6 pogingen gehad zonder resultaat. Bij de uitgangsecho voor poging nr. 7 bleek ik 2 cystes te hebben. Weer stoppen dus... Echter waren deze zo weer weg en groeide er zelfstandig een eitje... dat was maandag... Donderdag zou ik terugkomen om te zien wat ie zou doen.. Donderdags was de ontgoocheling groot: het eitje was er niet meer en er zaten weer 2 cystes... En ze waren echt weg: fert.arts had er een foto van Nu zit ik dus nog met die 2 cystes... Morgenvroeg moet ik weer naar de fertarts om te kijken of ze dan weg zijn. Zijn ze dan weg, dan mag ik nog opstarten deze maand, anders is het een menstruatie weer afwachten... Heel verhaal geworden zo... vanaf morgen dus steeds wat er gebeurt etc.
Wat dapper dat jehet alleen doet! Ik heb dat jaren geleden ook besloten als ik niemand zou tegenkom, vorig ben ik getrouw en nu werken we 'hard'aan de eerste. Heel veel succes morgen, ik hoop dat ze weg zijn en je weer een poging kan doen! Liefs Miek
@Miek - Ik hoop ook dat ze weg zijn, maar ik heb er een hard hoofd in ... de fert.arts ook.. Maar we zullen zien... Dank je voor je reactie! Wil het bij jullie ook niet zo vlotten?
Jemig wat een evrhaal. en wat stoer dat je het "alleen"doet. Ik ga zeker je verhaal volgen. En voor morgen, heel veel succes!
Moed houden wishgirl!, veel succes morgen bij de arts, hoop dat alles weg is. Ik ga je verhaal ook volgen zover als het lukt. Liefs Bloempje.
@Yustin en bloempje0: Dank jullie wel en fijn dat jullie mijn dagboek willen volgen! Ik heb er niet echt veel hoop in dat ze morgen weg zijn die cystes.. maar goed... we zullen zien en ik laat het hier zeker weten...
jeetje wat een verhaal zeg! ik zal je dagboek blijven lezen en ik duim voor je morgen! Hopen op goed nieuws!
Succes met je pogingen hoop voor je dat het snel mag lukken. Zelf heb ik ook behoorlijke cystes (1 van 14cm bij8cm, 1 van 5cm doorsnee en nog wat kleinere) zitten. In januari spreek ik de arts pas weer..tot die tijd doen ze niks... Hoe groot waren/zijn die van jou? Wat hebben ze gedaan om ze weg te krijgen?
jeetje wat een verhaal ik hoop dat de cyctes weg zijn, je hoort vaak dat ze vanzelf weg kunnen gaan, hoop dat dit bij jou ook het geval zal zijn.
Ik heb cystes... een van nu 4 cm en een van nu 3 cm (zijn beiden weer geslonken), maar ze zitten er dus nog wel! Ik kreeg de optie om toch medicatie te gaan gebruiken, maar ik heb zoiets van: ze slinken nu dus laat de natuur maar even zijn werk doen! Die cysten komen waarschijnlijk omdat ik al zolang hormonen spuit om zwanger te worden... En dat was de fert.arts met me eens gelukkig... Het meeste wat ik er mee verspeel is 2 weken ongeveer... Dus dat wacht ik dan nog wel even af... Ik moet 19 december a.s. nog wel even weer heen, maar dat is op mijn eigen verzoek omdat ik wil zien hoever ze dan geslonken zijn of misschien wel weg... Om weer te kunnen starten wachten we in ieder geval de volgende menstruatie af...
Balen dat ze er nog zitten, maar wel erg goed nieuws dat ze geslonken zijn! Ik hoop dat het slinken doorzet!
Ik hoop ook dat het slinken doorzet en daarom heb ik ook gevraagd of de afspraak van 19 dec. a.s. mocht blijven staan
Hee Wishgirl, Ik heb veel respect voor je verhaal en ik vind je heel erg dapper en je hebt volkomen gelijk: een kinderwens hoeft niet te stagneren omdat er geen man beschikbaar is! Hoop dat je lieve familie en vrienden om je heen hebt zodat je dit allemaal toch een beetje van je af kan praten en "samen" kan beleven. Ik ga je verhaal volgen! Succes en liefs Rosa