Ik ben zwanger!! Tips om mooi zwanger te worden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamabenyamin, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Wat een onzin....
    Ik heb overgewicht en ben dus van achter niet zichtbaar zwanger. Hier zitten er wel goede buikspieren onder mijn isolatielaagje, dankzij de oefeningen die ik dagelijks deed voor de zwangerschap.
    Ik heb nog een taille en heb tot 7,5 maanden m'n eigen broeken aan gehad.
    Mijn buik groeit in een mooi bolletje, zowel bij nummer 1 als nummer 2 en ik ben amper aangekomen tijdens beide zwangerschappen.
    Een collega van mij is stukken slanker en heeft een puddingbuik, bij haar groeit het alle kanten op, ze is al 2 keer zoveel aangekomen omdat ze alles eet en haar huid ziet er mede hierdoor ook niet uit.

Het ligt deels aan genen en deels aan jezelf, maar om nou te zeggen dat dit met overgewicht hem ook niet gaat worden, is echt de dikste onzin :cool:

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    hihi leuke woordspeling :D

Maar je hebt gelijk hoor, zie zoveel verschillende zwangeren en dik, dun, lang, kort die buik zoekt zijn eigen weg, het is echt een deel geluk hebben

3. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Waar mensen zich wel niet druk om maken zeg...
    je bent zwanger!!!!! Wees blij.
    Waarom is mooi zwanger zijn zo belangrijk? Natuurlijk veranderd je lichaam maar dat maakt je nog niet dik,, of lelijk...

4. Linana

Linana Niet meer actief

ze maakt zich toch niet druk?
    Ze wil gewoon weten hoe andere vrouwen dat doen; ondanks een lichaam wat veranderd etc, er toch nog leuk uitzien.
    Blij zal ze ongetwijfeld zijn, maar ook hier hield ik er rekening mee om er alsnog leuk uit te zien en niet al teveel aan te komen.

5. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Nou, als je 4 weken zwanger bent dan snap ik niet waar ze zich druk om maakt. Ik zou me om hele andere dingen druk maken maargoed niet iedereen is gelijk gelukkig.
    als je je druk gaat maken hierom omdat je snel en veel aankomt doordat je veel teveel eet kan ik het me goed voorstellen, maar van dit scenario krijg ik een beetje dat pregnant in heels gevoel

6. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik las overigens op een website dat hoe lager je startgewicht is, hoe meer je aankomt (over het algemeen genomen, het zal uiteraard verschillen).

Ik let wel op wat ik eet, maar door mijn misselijkheid nu.. heb ik echt zin in de meest uiteenlopende dingen. Soms loop ik in de supermarkt en pak ik een product en bij het afrekenen vijf minuten later dan kan ik er wel van walgen. Eet gewoon waar je zin in hebt en inderdaad, heb je een snackattack, dan er voor zorgen dat je altijd iets gezonds bij je hebt zoals een stuk fruit of een cracker!

7. Mamavanhjs

Mamavanhjs Actief lid

5 jun 2013
    208
    0
    16
    Vrouw
    Flevoland
    2 weken zwanger???? Of is dat een typfoutje... Want anders vind k t heel knap dat je t al weet hihi

8. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik ben nu 21+3 zwanger, met klein, mooi, rond bolletje. Ongeveer 3-4kilo aangekomen. Mijn moeder/zus/nichtjes hebben ook klein buikje, denk toch genetisch bepaald + niet gaan vreten als een varken.

Mijn tips:
    - Goede buikspieren trainen vóór zwangerschap (nu te laat).
    - Blijven bewegen! Ik doe aan spinning & yoga.
    - Veel drinken, vnl water (eventueel opleuken met citroen/munt etc.) Beetje thee. Af en toe vruvhtensap.
    - Gezond eten. Voor mij betekend dat: 3 kleine maaltijden (o: magere kwark met fruit en honing, l: speltbrood met afwisselend beleg en rauwkost, d: groenten, 2-3 x/week mager vlees of vis en beetje koolhydraten) en 2 snack (crackers, komkommer, paprika, nootjes).
    - Af en toe jezelf verwennen met reep chocolade, patatje oid.
    - Jezelf verzorgen. Mooie haren, make-up en passende kleding.
    - Genoeg rust nemen!!

9. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik denk niet dat je hier veel invloed op uit kunt oefenen. Het ligt aan je bouw, je aanleg, hoe de baby komt te liggen (hoog, laag, breed). Of je veel vocht vasthoud, of juist niet.
    Het enige waar je een beetje invloed op hebt is je eetpatroon maar dat is denk ik ook alles

10. ChantalvdPol

ChantalvdPol Actief lid

19 mrt 2014
    200
    0
    0
    Een zwangere vrouw is toch sowieso mooi!
    Straal en geniet!

11. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    ik denk dat het vooral ligt aan je bouw en je startgewicht..
    En vooral hoe het kindje uiteindelijk ligt.

Ik ben in nov 2012 zwanger geworden, woog toen 45 kg (ben 1.58m en super slank) Totaal 18 kilo aangekomen!!
    Maar ik was niet lelijk zwanger, maar had altijd enorme trek in frikandellen, gemiddeld at ik eigenlijk elke dag wel 1 of 2 frikandellen :)

Kreeg wel altijd complimentjes over hoe ik er uit zag (mooi zwanger ed) Maar denk dat het uiteindelijk het belangrijkste is hoe je je voelt en dat het met het kindje gaat :)

Foto is genomen 4 dagen voor de bevalling in Augustus 2013

12. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Sorry, maar, nee. Sommige zien eruit als een hoop pudding in een shirt....

13. Linana

Linana Niet meer actief

:)
    Helaas, maar wel waar....
    Mijn moeder zag er bij mijn broertje ook echt niet uit ;)

14. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Wat hier al geschreven werd: ik denk dat iedereen op een andere manier zwanger is en dat je hier geen invloed op kunt uitoefenen.

Bij mijn dochter en nu ook bij deze zwangerschap draag ik alleen maar van voren. Soms voel ik me wel een enorm gevaarte wat aan komt waggelen, maar ik ben er trots op dat ik zo'n mooie grote buik heb.
    Ik maak me dan weer meer druk om eventuele striae, maarja, ook daarvoor geldt : je kan smeren tot je een ons weegt, maar ook dit krijg je of je krijgt het niet ( gelukkig valt het bij tot nu toe mee)

K zou alleen als tip kunnen geven: probeer zo min mogelijk te snaaien en op te letten met wat je allemaal eet, meer kun je niet doen.
    Gewoon genieten van je zwangerschap!

15. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ts:

Ik lach hardop haha dit was min voornemen ook!
    Met 20 weken amper aangekomen en afgelopen 4 weken opeens kilo per week! !! Ik beweeg heel veel en eet gewoon (had juist vreetbuien in de periode dat ik niks aan kwam)
    Nu ik alles volgens boekje doe kom ik opeens overal kilo's aan....
    Dus tja...t hoort er ook bij...

Maar het aankomen 'uitstellen' tot 20 weken vond ik wel fijn ookal kon ik er niet veel aan doen

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet stom hoor dat je mooi zwanger wil zijn. Ik probeer het zelf ook al ben ik wel iets minder met de make-up in de weer :p wat ik wel doe is m'n gezicht elke dag insmeren met factor 30 gezichtscrème tegen een zwangerschapsmasker. Ernaast proberen toch zoveel mogelijk te bewegen. Pak de fiets ipv de auto en zwemmen en wandelen is ook erg goed en fijn. Het zijn geen wondermiddelen maar ze werken echt wel.
    En gezond eten doe je niet alleen voor jezelf ook voor je kleine ukkie. Je baby kan ook veel te groot worden en meer kans op obesitas hebben later als je nu heel veel suiker en heel vet eten eet. Af en toe snoepen of een kroket is overigens vast geen probleem :p

17. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Beetje last van je hormonen lieverd? ;) ze is duidelijk blij en stelt een vraag op een normale manier, die zo gek niet is. Iedereen wil mooi zijn op haar eigen manier en ze vraagt enkel tips aan andere zwangere dames.. Beetje gaan suggereren alsof ze zich enkel druk zou maken om de omvang van d'r kont of wimpers ipv of het kindje gezond is e.d. is niet nodig.

Tips: regelmatig een dagje voor jezelf nemen, alleen of met een vriendin. Ik mag weer naar de wellnes/sauna en als ik daar ben geweest voel ik me weer helemaal mooi en ontspannen! (Wel nadat ik gedouched heb na al dat gezweet haha!)

Lekker veel fruit snoepen! Smoothies met yoghurt en fruit doen het hier heel goed!

Gefeliciteerd en geniet ervan! X

18. Linana

Linana Niet meer actief

Ik krijg trouwens helemaal geen pregnant in heels scenario voor ogen hoor :D
    Zelf ben ik ook behoorlijk ijdel. Uiteraard ontzettend blij en dankbaar voor dit, gezonde, wondertje in mijn buik. Maar wil wel heel graag een lekker wijf blijven voor mijzelf en mijn vriend :D

19. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Nou eh...ookal let je op je eten en beweeg je lekker; ik heb een behoorlijke buik voor 23 weken...! Kun je niets aan veranderen hoor.

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat vetgedrukte is dus absoluut niet waar, de grootste onzin die er is!

Als jij elke dag vet eet, krijg jij niet voldoende voedingsstoffen binnen en je kind dus ook niet. Je kind zal dan eerder een te laag geboortegewicht hebben dan te hoog.

Het is juist ook een fabel dat dikke baby's een grote kans hebben op obesitas hebben. Het is juist tegenovergesteld.

Baby's met een te laag geboortegewicht, hebben op latere leeftijd veel meer kans op overgewicht, hart en vaatziektes.
    Dit komt, omdat die baby's worden geboren en dus in de overlevingsmodus zitten. Dus als ze eenmaal voldoende voedingsstoffen binnen krijgen, houden ze meer vast, omdat het lichaam voor geprogrammeerd is op situaties waarbij het niet voldoende binnen krijgt.
    Dit "geheugen" wordt opgeslagen in je DNA, in je genen en op latere leeftijd zal deze persoon er veel meer moeite mee hebben om op gewicht te blijven.

Je kan het geboortegewicht van je kind ALLEEN maar negatief beïnvloeden, niet positief. Als jij voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, krijgt je kind dat ook.

Suikers worden door de moeder afgebroken, als je lichaam tenminste normaal werkt. Moeders met diabetes krijgen vaker grotere kinderen, omdat ze suikers niet goed worden afgebroken en dus bij het kind terecht komen. Werkt jou lichaam normaal, en snoep je veel, dan zal JIJ aankomen, maar je kind niet.

Dit weet ik, omdat ik het mijn laatste consult heb besproken.
    Mijn kindjes zijn allemaal goed op gewicht, dit kindje ook. Ik heb zelf een normaal postuur en mijn man ook. Omdat dit kindje ook 3500 + wordt geschat, heb ik een suikertest gehad en die was normaal.

Dit betekend dus, dat ik een gezonde levensstijl heb, waarbij ik voldoende voedingsstoffen binnen krijg en zo een veilige en gezonde groeiomgeving creëer voor mijn ongeboren kind.

@TS: Blijf bewegen, gezond eten, neem je rust en kleed je mooi aan!
    Wees trots op je lichaam, hoe het er uit ziet, en dan straal je dat ook uit!

Deel Deze Pagina