Onzeker, een beetje onwennig maar superblij ben ik, dat ik me dan eindelijk ook in dit gedeelte van het forum mag komen melden! Ik ben zwanger! Tenminste.... volgens de zwangerschapstest: Bekijk bijlage 81886 Maar zoals jullie zien: het zijn twee dikke strepen. Toch doe ik er morgen nog eentje, omdat ik het nog niet kan geloven en helemaal in een roes zit op dit moment. Ik zal even vertellen hoe het gegaan is: we waren al anderhalf jaar bezig met zwanger worden, waarvan we al 11 maanden bij de gynaecoloog liepen. Daar heb ik in april en in mei IUI's van gehad. Ik heb zelf namelijk PCOS en mijn man slecht zaad. Vandaar dat wij in aanmerking kwamen voor IUI. Beide keren waren mislukt. Eind mei had ik mijn menstruatie en zoals altijd deden we op dag 10 een follikel-meting, om te kijken na meerdere follikel-metingen, wanneer mijn ovulatie zou plaatsvinden zodat we weer een IUI konden doen, de derde. Tot mijn grote teleurstelling en verdriet kon de gyn op die dag 10 geen follikels zien. Waarschijnlijk door een stomme fout van mezelf, omdat ik vergeten was een medicijn te slikken tijdens de menstruatie die mijn hormoonhuishouding regelen. Dus ik was zwaar teleurgesteld toen ik te horen kreeg dat de derde IUI geen zin zou gaan hebben en dus niet door kon gaan. En ik liep het ziekenhuis uit met het idee dat het dan in de maand juni sowieso niet zou lukken zwanger te worden, want zonder follikel kun je tenslotte niks... Maar het is wonder boven wonder toch gelukt.... Ik ben in juni spontaan zwanger geraakt. Hoe het kan, geen idee! Maar kennelijk is er toch een ei-sprong geweest en hebben mijn man en ik het toevallig gedaan die avond en is het zo spontaan raak geworden. Ik ben heel blij maar nog steeds verbaasd. Ik weet niet of ik vannacht wel een oog dicht ga doen. Ik ben nu om half 1 klaar wakker. Moet het eerst allemaal verwerken want ik heb mijn test nog maar net gedaan, om 22:30 uur. Morgen maar weer een test doen. En als het echt waar is dan ga ik de gyn bellen met het blije nieuws.
Ook hier wil ik je van harte feliciteren meid!!!!!!!!!!!!!!!!!! vind het zo geweldig voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik hoop ook dat alles goed mag (blijven) gaan!!!!
Allereerst wil ik je van harte feliciteren!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit en wanneer "het" lukt is zo'n mysterie...heb hyet vaak genoeg gezien/gehoord/meegemaakt om me heen dat stelletjes toch ineens spontaan zwanger raken!!Als je bedenkt: het is altijd net even dat momentje, de perfecte timing...er is meer dan: "doe maar rustig, niet druk maken, niet stressen, niet aan denken..." (Wat ik vaak gehoord heb) Bij ons was het ook ineens onverklaarbaar raak!na ruim 5 Jaar!!!! We hadden al onderzoeken gedaan, man had wel een klein 'probleempje' maar kon ook op dat moment zijn en niet een blijvend ding. Ik was binnenstebuiten gekeerd, alle onderzoeken en de hormonen alles was perfect (ik ben inmiddels 37...) en ik had zelfs nog ruim de tijd om te gaan dokteren. We waren van arts (gyn) verandenderd en dat gaf me heel veel vertrouwen. We hebben toen besproken dat we in januari weer terug zouden komen en een eventuele inseminatie zouden overwegen/bespreken. Zonder hormonen voor mij want ik heb een goede gezonde cyclus...Een maand later raakte ik (zonder te weten) zwanger, het was toen november!!!! Ik was zoooo verbaasd toen ik na 10 dagen overtijd en toch wel heel rare kwaaltjes (dacht dat m'n lichaam me weer voor de gek hield...) een test deed spatte die eraf! het heeft lang geduurd tot ik vertrouwen had dat het echt goedzat... geniet ervan en bedenk je dit: "DIT mag en kan niemand jullie meer afnemen!! dit is iets wat jullie verdienen voor alle moeite en al het geduld en het is een cadeautje dat je krijgt en je hebt er recht op!" mij hielp die gedachte en nu ben ik 34 weken ver en komt de kleine man al bijna...!! veel geluk!!
@ Mukkie, jullie hebben ook een mooi verhaal zeg van zwanger worden... Ook nog van harte met de zwangerschap. Echt bijzoner he, als je een positieve test in handen hebt en je verwacht het eigenlijk helemaal niet. Misschien dat we er toch onbewust niet meer mee bezig waren of zo en was het toen raak... Ik vind het nog het mooiste dat het dus via de normale weg is gegaan. En niet via IUI. Nou dit hou ik niet lang voor me hoor denk ik. Ik denk dat als ik de eerste keer bij de gyn ben geweest, we de familie gaan inlichten.
Ik zei het al in je andere topic maar doe ik het hier nogmaals Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Waardevol je bent zwanger Wat toppie zeg .. Ben echt mega super blij voor je .. Gefeliciteerd meis !
Dankje Chantal. Echt superleuk, al die reacties. Grappig zeg, dat ik nu zelf gefeliciteerd mag worden. Eerder feliciteerde ik alleen andere dames, en nu ben ik zelf aan de beurt. Maar toch is het nog steeds net alsof ik droom hoor, en dat ik elk moment wakker kan worden. Ik zit nog vol ongeloof.
Wow!!!! Meid wat onwijs gaaf zeg!! Ik ben zooooo onwijs blij voor jullie!! Van harte gefeliciteerd!!!! *doet een vreugdedansje*!!
GEFELICITEERD!!!!!!!! wauw super zeg! Zag altijd je onderschrift en nu weer maar die is veeeeeel leuker om te zien! Geniet van je zwangerschap en dat er over 8 maandjes maar een prachtig wondertje geboren zal worden!
Nam even een kijkje in dit gedeelte en zag ineens je naam staan! Wow waardevol ... je bent gewoon zwanger!!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! GEFELICITEERD!! liefs!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, geniet er maar lekker van. Groetjes!