Hello, Ik ben benieuwd of er ook meiden zijn die ervaring hebben met zwanger worden en het hebben van chronische rugklachten. Zelf heb ik dus chronische rugklachten en wil graag een kleine. Nu is mij door een arts al wel verteld dat mijn lichaam dat niet aan zou kunnen. Meer in van vroegtijdig thuis komen te zitten omdat de belasting te zwaar zal zijn. Heeft iemand hier ervaring mee??
Hoi, Ik ben de trotse moeder van 3 kinderen ! en ook rugpatient...... Op mijn 19e jaar had ik al een '' eerste hernia '', daarvoor lange tijd in het ziekenhuis gelegen, en alle stappen van Fysiotherapie, Mensendieck, etc,etc.......doorlopen. Toen ik 25 was.... ging het goed met me, en werd ik zwanger van de eerste. De eerste 3 mnd. ging het niet zo goed ( hormonen sloegen op mijn rug ), maar daarna echt super !! Niks aan de hand ! Juist sterker dan voorheen. Wel een lang herstel. Na 1.5 jaar zwanger van de 2e , dat was een drama !! Zodra ik een zwangerschapstest in handen had......lag ik plat ! tot de 12 weken heb ik plat op bed gelegen, vreselijk veel pijn, en ik kon gewoon niet lopen.... of het nu mijn bekken was ? Of toch weer een hernia ? Deze zwangerschap... ging met heel veel beperkingen, maar een prachtige zoon ! Ook weer een zeer lang herstel.... ( heel lang met de Pinguin waggel gelopen ). Tussen de 2e en 3e zit ruim 3 jaar.......voor mijn gevoel is dat heel goed geweest ! Want mijn 3e zwangerschap was fantastisch ! Niks geen klachten ! Nu ben ik 6 weken terug helaas gecurreteerd.......en heb onwijs veel spier-rug-bekken pijn.... Voor mijn gevoel reageer ik extreem op hormonen ? Er is afgelopen maandag weer een foto genomen, maar ik verwacht niet dat daar wat uitkomt........ik heb mijn eerste menstruatie erop zitten, en net nu het bloeden gestopt is....voel ik me een stuk beter !! Zal allemaal wel in verbinding staan met ? Dit is mijn verhaal ! IK weet niet wat jouw rugklachten zijn ? Maar zo zie je maar ; het kan dus wel !!
Als eerste veel sterkte. Mijn rugklachten zijn vaag, ga meerdere malen per jaar door mijn rug. En verder is het een raadsel wat het nou daadwerkelijk is en wat de oorzaak is. Het lijkt op een hernia maar schijnt het niet te zijn. Ik ben een van de "gelukkige" met een etreem zwakke ruh/ Fijn om te horen dat het wel kan, en ja het risico dat ik snel thuis kom te liggen neem ik er maar bij. Ben wel aardig wakker geschud toen mijn verteld was dat ik een zwangerschap lichamelijk niet aan zou kunnen :x Blijf hopen dat ze een keer vinden wat het is en er wat aan kunnen doen.
Ik vind dat behoorlijk ver gaan ; op grond van '' vage diagnoses '' kunnen stellen dat je geen kinderen kunt krijgen ? dat kan toch niet ! Zou eens goed gaan praten met de medische mensen die hierin gespcecialliseerd zijn !
Nee niet dat ik geen kinderen kan krijgen, meer dat ik vroegtijdig plat kom te liggen en niks meer kan. Met het lichamelijk niet aankunnen doelen ze op mijn rug.