Hallo leden, Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger, het wordt mijn eerste kind, superspannend! Ik heb er heel veel zin in. Aangezien het mijn eerste kind wordt heb ik aantal vragen; * Is het geen probleem als ik ga sporten zoals joggen, tennissen? * Geen probleem als ik koffie drink? * Is rode wijn ok? Een keer per dag? * Vitaminetablet 'Centrum' en 'Huid haar en nagel met B Complex' Zijn er wat het eten en of drinken waar ik rekening mee moeten houden? Bedankt, Larissa
Gefeliciteerd!! Koffie mag, maar met mate, volgens mij is er een aantal kopjes per dag. Rode wijn...tja ik zou het niet doen, alcohol is sowieso niet goed, maar sommige zeggen dat eentje geen kwaad kan, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Sporten maakt volgens mij niet zoveel uit! Geniet ervan!
Proficiat met je zwangerschap! * Is het geen probleem als ik ga sporten zoals joggen, tennissen? Als je maar goed naar je lichaam luisterd, die geeft heel goed aan of iets te veel is. * Geen probleem als ik koffie drink? Ik geloof dat 3 koppen op een dag max geadviseerd word. Dit ivm de cafeïne. Datzelfde geld voor zwarte thee en cola (light) * Is rode wijn ok? Een keer per dag? Daar zijn de (professionele) meningen over verdeeld. De een zegt een glaasje op z'n tijd kan geen kwaad de ander is er fel op tegen. Ik zou eens even googlen op FAS (alcohol syndroom bij baby's) Als je besluit af en toe iets te drinken zou ik het echt bij heel erg af en toe houden, en zeker niet 1 per dag. Ik zelf ben heel erg tegen alcohol tijdens de zwangerschap, dit omdat er nog nooit bewezen is dat het geen kwaad kan, maar dat moet ieder voor zich beslissen. Er zijn genoeg forum onderwerpen hier die over alcohol en zwangerschap gaan met alle redenen om het wel/niet te doen. * Vitaminetablet 'Centrum' en 'Huid haar en nagel met B Complex' Goed opletten dat ze geschikt zijn voor zwangere. Daar zit nl extra foliumzuur in en geen vit. A. Dus op die 2 dingen moet je even letten.