Op reis bij 25 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marley, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Haa!
    We gaan over ongeveer 2 maandjes trouwen en zitten te denken over een huwelijksreis. In eerste instantie wilden we gewoon lekker dichtbij blijven, maar nu denken we.. laatste keer samen weg ook heerlijk.
    We zitten nu te denken aan San Fransisco en Hawaii. Zouden jullie dat aanrader met ongeveer 24-26 weken?
    Waarom wel of niet? Heb jij zelf gereisd tijdens je zwangerschap? Ik voel me tot nu toe erg goed, maar weet natuurlijk niet hoe het dan is.
    Dank je wel alvast!

2. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Leuk! En gefeliciteerd met je trouwen!!

Wij zijn in juli getrouwd, en daarna 3 weken gaan rondreizen in Thailand. Van 17-20 weken zwanger. Had nergens nog last van toen, dus dat was prima! Enige waar ik tijdens de reis veel last van heb gehad zijn mijn darmen, maar daar had ik hoe dan ook last van gehad als we daarheen waren gegaan, zwanger of niet. Ik heb erg moeilijke darmen dus ik weet dat als we ineens volledig anders gaan eten en ander dagritme enz ik daar ontzettend last van krijg. Nu was dat nog wat erger dan normaal, maar verder heb ik nergens last van gehad! Zelfs voor het eerst kindje gevoeld op huwelijksreis, hoe speciaal is dat.

Met vliegen heb ik toen ook nog totaal geen last gehad, nou had ik ook geen buikje of iets nog. Ik zou dus zeggen, prima te doen! Wel had ik mijn zwangerschapskaart bij van de verloskundige, en we hebben wel een land gekozen waar de gezondheidszorg best goed aangeschreven staat...Je weet maar nooit. Maar dat zal zeker in Amerika ook geen probleem zijn!

3. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    hoi ohi,

ja waarom niet..zou wel een dokteverklaring meenemen bij zon verre reis..je mag officieel vanaf 34 weken nniet meer vliegen dus zou zeggen veel plezier met zn tweetjes..

ik ben afgelopen september nog een 8 dagen naar griekenland geweest niets aande hand hoor..was toen trouwens 23 weken en 24 toen we terugvlogen

xxxx

4. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Kan prima als je geen klachten hebt. Ik heb tijdens al mijn zwangerschappen gevlogen. Bij de laatste met 36 weken nog gevlogen maar was toen wel blij dat de vlucht maar vier en een half uur was.

Je moet af en toe even gaan staan, rondje lopen en rekening houden met stijfheid etc. na een lange vlucht. Ik zou het niet adviseren als de bekken instabiliteit hebt, dan zit je echt niet lekker met zo'n lange vlucht. Als je zwangerschap soepel verloopt zou ik het gewoon doen.

5. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben toen ik 25 weken zwanger was van de 2e naar San Francisco geweest. En dat was prima te doen hoor. Bij aankomst had ik wel last van een jetlag en werd wat meer duizelig. Maar dat had ik misschien ook wel gehad als ik niet zwanger was geweest. Ik vond het allemaal goed te doen en heb er echt van genoten. In Amerika zijn ze erg goed voor zwangere vrouwen. In de tram gaat iedereen voor je opstaan, bij lange rijen bij toiletten word je voorgelaten. Echt helemaal super.
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwplannen. Ik hoop dat jullie een mooie dag zullen hebben en wens jullie alvast een hele fijne huwelijksreis.

6. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ik ben 5 weken terug nog naar Turkije geweest :) was heeeerlijk!

Wel heb ik het vakantie gevier ietwat aangepast, normaal gaan lief en ik de hele dag de hort op en vanalles bekijken, maar nu ik bekkenklachten heb gaat dat niet, de vakantie is dus op een ietwat relaxter niveau dan normaal gevierd (ik heb potverdorie bruine benen gekregen van het zonnen, da was voor het eerst in 4 jaar ofzo) Ik heb me dus heerlijk door 3 boeken ten aanzien van opvoeding en bevallen heengeworsteld en heb het voorpandje en de helft van het achterpandje van een nieuw truitje gebreid ;)
    Als je een beetje rekening houd met het feit dat je wel zwanger bent, en dus wat sneller moe of misschien last kan hebben van aparte dingen waar je normaal niet zo'n last van zou hebben (bijvoorbeeld bekkenklachten, maar ook obstipatie en of spataderen oid) kan alles. Veel plezier!

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Als je je goed voelt, waarom niet?! Kijk even goed de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij na, want de grens van wel of niet mogen vliegen is bij elke weer een beetje anders. Ze willen niet het risico lopen dat tijdens de vlucht het toestel aan de grond gezet moet worden, omdat er iemand aan het bevallen is. Neem je zwangerschapskaart mee als bewijs van de duur van je zwangerschap, mochten ze er naar vragen.

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij zijn bij de oudste 10 dagen naar Florida geweest toen ik rond de 20 weken zwanger was. Reis zelf ging prima, daar ook nergens last van gehad. Ik merkte alleen wel wat meer druk op mijn buik.
    Bij de jongste bij 16-18 weken 2 weken naar Griekenland geweest en dat was ook goed te doen.
    Neem wat meer rust en luister goed naar je lijf. Veel plezier!

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik ben op Hawaii geweest! Alles is daar prima geregeld, het is er schoon enz. Hebt geen vaccinaties nodig en je kunt je activiteiten aanpassen aan je wensen (in dit geval rekeninghoudend met je zwangerschap!) ik zou gewoon lekker gaan hoor! Bespreek het voor de zekerheid met je ha ofzo, ik denk da thet geen probleem is! Enjoy!

10. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Neem wel een verklaring van je vk mee voor de zekerheid.

Voor de rest veel plezier en geniet er nog even van.

11. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Bedankt voor alle reacties! En lekker positief ook!!
    We wilden eigenlijk Bali doen, maar vanwege gezondheid redenen denken we nu meer aan USA. Stel dat je naar het ziekenhuis moet, kan je iig uitleggen hoe het zit en is de gezondheid waarschijnlijk wat beter geregeld. Wordt maar eens op aanbiedingen zoeken dan!

12. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik kom net terug uit curacao en ben nu 28 weken zwanger. Het is mij goed bevallen!
    Wel heb ik enorm uitgekeken voor een zwangerschapsmasker, dus smeren met factor 50 en niet in de volle zon zitten. Het vliegen viel me ook 100% mee, zeker omdat we een kleine van 1,5 bij ons hadden die geen eiegn stoel had. Verder heb ik preventief steunkousen in het vliegtuig aangedaan, aangezien ik al last had van opgezwollen enkels toen ik nog niet zwanger was.dat heeft volgens mij nu goed geholpen.

hawaii ben ik ook geweest en ik zou niet bang zijn voor hygiene, dat is daar allemaal keurig.

Veel plezier alvast!

13. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Bij de 1e was ik 32 weken zwanger toen ik maar zuid italië ging, nu zit je daar niet met tijdsverschil enz maar t is niet net naast de deur het was heerlijk en ging prima wij hebben gereden niet gevlogen maar ook dat lange zitten ging prima, ik had wel wat meer last van de warmte, maar ook dat viel goed op te lossen met af en toe wat meer op een terrasje zitten hihi.

14. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ps gefeliciteerd en veel plezier.

15. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Ik ben op 6 maand nog naar Zuid-Afrika gegaan. Niks aan de hand :)

16. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Leuk om te lezen! Wij gaan, als alles goed blijft gaan, volgende maand nar nieuw zeeland. Van mijn 21e tot 26e week. Fijn om jullie goede verhalen te lezen. DE vlucht zal pittig zijn dat stel ik me maar wel op in...

17. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh, ik sta straks met 20 weken nog op de lange latten!
    Lijkt mij dat je gewoon lekker moet gaan. Zeker als je je goed voelt.
    Ik wens je een mooie trouwdag en een fijne huwelijksreis!

18. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Nogmaals bedankt voor de leuke reacties en de felicitaties! Dit weekend maar eens in verdiepen.
    Leuk dat jullie allemaal nog overal zijn geweest, geeft moed! Leuk!

19. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ook van harte gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk en je leuke huwelijksreis!

Een goed topic heb je gestart! Wij gaan over enkele weken drie weken naar Australie en dan ben ik 17-20 weken. Deze positieve verhalen zijn ook voor mij (ook al ben ik iets minder ver gevorderd in de zwangerschap) dus ook best welkom!

Geniet ze!

20. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Heel veel plezier Arnoe.. Australie zou ik ook heel graag willen, maar das te duur. Ik heb al jaren met mijn vriend een fantasie.. als we straks gezinnetje hebben, vliegen we naar Australie en gaan we lekker met de kleine in de camper rondreizen... De wereld laten zien!! Joepie!

Deel Deze Pagina