Nou ja, de zoveelste die zwanger is, maar ik moest het toch even melden. Vooral omdat ik twee weken last had van bruinverlies en zelfs twee nachtjes wat rood. Nou, niks aan de hand dus, want vanmorgen had ik mijn 7-weken echo en er was hartactie te horen. Ze konden nog geen vruchtje zien, maar wel het vruchtzakje. Aan de grootte van de baarmoeder te zien was ik iets minder ver dan verwacht. Ze gingen eerst uit van 7 weken en 3 dagen, maar dat is bij een normale cyclus van 28 dagen (gerekend vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie, die op 21 mei was) en die heb ik al nooit, ik ben meestal vrij onregelmatig ongesteld. Ze schatten me nu in op 6 weken en 4 dagen. Kon een dag of twee meer zijn, maar zeker niet minder. Ik ben zo blij dat het toch allemaal goed gaat!
wat fijn dat het allemaal goed is wat ik alleen niet begrijp is als er geen vruchtje is te zien hoe dan wel het hartje ?
met de echo ?want om bij mijn bij 10 weken het hartje te laten horen moest de gyn het hartje op zoeken bij het kindje dan het apperaat op het hartje in stellen en dan pas hoorde vind het een beetje een vreemd verhaal sorry , geen vruchtje zien maar wel een hartje horen :S
Dat heeft de vk gedaan. Ze heeft ingesteld op hartactie, daardoor konden we het horen. Maar het vruchtje was nog te klein om goed te kunnen zien. Ze kon alleen aan de hand van de grootte van mijn baarmoeder en het vruchtzakje inschatten hoe ver mijn zwangerschap is.
Jouw verhaal is juist leuk om te lezen!! Dus niet.'de zoveelste die zwanger is', maar YESYES je bent zwanger!!! GEFELICITEERD!!
@clijntje: dank je wel! Ja, je hebt ook wel gelijk hoor haha. Ik ben zwanger! JOEHOEEE!! @Missymaaike: over twee weken, dan gaan ze ook kijken wat het geslacht is ivm met mijn draagsterschap van Duchenne.
oke spannend ... ik hoop dat alles goed blijft gaan en je snel mag genieten van een klein wondertje in je armen .....
Wat super, gefeliciteerd!! Wat ik nu alleen niet snap, over 2 weken geslacht kijken dat is toch veels te vroeg?
ja maar in het begin lijkt een jongen en een meisje toch echt op elkaar en kan je dat nog niet zien , bij 13 weken zou het mogelijk zijn om het te zien maar zijn ze ook nog uiterst voorzichtig ..... als jij zo vroeg het geslacht te weten komt , dan doen ze dat meestal met een vruchtwaterpunctie
Ze nemen mijn bloed af, waarin ze het geslacht van de baby al kunnen zien. Dat kan al vanaf 7 weken, maar is vanaf 8,5 tot 9 weken het meest betrouwbaar. Mochten ze het alsnog niet kunnen zien, dan doen ze een (waarschijnlijk vaginale) vlokkentest. Dit doen ze ook als de baby een jongetje blijkt te zijn, zodat ze daar weer in kunnen zien of hij Duchenne heeft of niet. De vlokkentest kunnen ze al vanaf 10 weken doen. Overigens: dit wordt in het AMC gedaan.
Een link gevonden hierover: Nu.nl - Gezondheid - 'Mogelijk bloedtest voor geslacht baby' en: KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen - NIEUWS - Bloedtest bij moeder goede voorspeller geslacht baby bij zeven weken zwangerschap
Dank je! Het is trouwens echt niet zo dat ik het geslacht al zo vroeg zou willen weten als er geen medische reden voor zou zijn. Het had me nl. niks kunnen schelen wat het geslacht is, als ik zelf geen draagster was geweest van Duchenne. Maar dat ben ik helaas dus wel. Helaas worden (doorgaans) alleen jongens getroffen door de ziekte, dus willen we het om die reden weten. Mijn moeder had 4 broers die voor hun 25e eraan zijn overleden en mijn zus heeft een zoontje met Duchenne. Hij zal ook niet oud worden en zit nu al in een rolstoel (hij is 12 jaar en takelt steeds verder af, tot hij aan de beademing moet), om die reden heb ik liever geen kind met Duchenne.