Zwanger....en nu?

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Ikky, Sep 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikky

Ikky Lid

Sep 14, 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld omdat ik echt niet weet wat ik hiermee moet.

Ik zal eerst mijn situatie even uitleggen, mijn vriend en ik zijn 11 jaar samen, we zijn begin dit jaar uit elkaar gegaan omdat we teveel verschilden over de toekomst ik heb toen een huisje gehuurd en hij bleef in ons eigen huis. Na een paar maanden weer contact met elkaar gekregen en dat ging eigenlijk heel goed, wat vakanties samen gehad dus ik woon hier inmiddels al weer een tijd bij hem, heb helaas wel een huur contract tot 1 januari. het is qua geld dus geen vetpot op het moment. Nu was hij het er toch wel over eens om aan kinderen te beginnen, maar mijn contract op mijn werk loopt 1 december af en moet een vast contract dit geven ze niet maaaar ik mag na 3 maanden weer terug komen. Super nieuws want heb dus volgend jaar gewoon weer werk.

Nu ben ik er ongeveer een anderhalve week geleden achter gekomen dat ik zwanger ben, nog maar heel pril hoor een paar weken. Maar mijn vriend maakt zich behoorlijke zorgen over bovenstaande dingen en dat we geen hele zekere toekomst hebben zo. Hij denkt er zelfs over na om het weg te laten halen en na anderhalve week weet hij nog steeds niet wat hij wil, ik wil het dolgraag houden en doet me veel verdriet dat hij niet enthousiast is.

Ik wil graag jullie meningen hierover weten!? Alvast bedankt!

2. NA2252

NA2252 Niet meer actief

#2 NA2252, Sep 14, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 14, 2012
    Gefeliciteerd!
    Wat nu... Dat je zwanger bent is een (prachtig) voldongen feit. Dat je dakloos bent niet. Nog niet. Ik zou alles op alles zetten om een vaste woning te krijgen. Bel maatschappelijk werk op om probeer op die manier inzicht te krijgen in je mogelijkheden.
    Een vent die aanstuurt op abortus omdat -ie het niet zo ziet zitten zou ik, ook na 11 jaar, dumpen. Maargoed, hij is vast heel leuk, gezellig, lief etc. dus ik zou zeker met hem om tafel gaan zitten en sámen een besluit nemen.

3. Rapunzzel

Rapunzzel Actief lid

Aug 26, 2012
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste gefeliciteerd!

Jammer dat je vriend zo reageerd.. Als je al 11 jaar samen bent.
    En wat naar dat hij op een abortus loopt aan te dringen.

Volg je gevoel!

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Helaas is een kind krijgen erg slecht te plannen..
    Ik heb me ook veel zorgen gemaakt over dingen als 2 hypotheken, geen vast contract etc. Maar ja wanneer heb je wél zekerheid? Eigenlijk nooit..

En vergeet niet dat je kindje in JOUW buik zit dus JIJ beslist wat ermee gebeurt..

5. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft ze juist een huis teveel of lees ik het verkeerd?

On topic:
    Ik ben niet anti-abortus, maar dit is wel een hele slechte reden om je kindje weg te laten halen. En als je er zelf niet achter staat moet je het al helemaal niet doen, daar kom je denk ik nooit overheen!
    Jammer dat je geen steun krijgt van je vriend. Hij heeft 'm er ook zelf ingestopt en mag best z'n verantwoordelijkheid nemen. Wie A zegt moet ook B zeggen. Misschien moet hij nog even wennen aan het idee?

Het is niet fijn dat de financiële situatie te wensen over laat, maar er zijn zeker mogelijkheden. Struin desnoods marktplaats af voor spulletjes. En tegen de tijd dat je huurcontract afloopt heb je ook nog genoeg tijd om dingen aan te schaffen. Waar een wil is, is een weg.

Veel succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. Ikky

Ikky Lid

Sep 14, 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, zelf sta ik er ook niet achter om het weg te laten halen. En denk dan ook dat ik spijt ga krijgen.

Hij dwingt me niet hoor maar hij staat er nu (nog) niet achter. Gisteren nog wel even gesproken met elkaar en hij vind het echt heel moeilijk zo een grote beslissing nemen.

7. Ikky

Ikky Lid

Sep 14, 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief dat je dat zegt! En ben het er inderdaad mee eens dat het nooit het goede moment is en dat heb ik hem ook geprobeerd duidelijk te maken!

8. Ikky

Ikky Lid

Sep 14, 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ga ik ook zeker doen! Bedankt! :)

9. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Gefeliciteerd!!
    Hopelijk ziet je vriend binnenkort in wat n wonder het zwanger zijn en t toekomstige vaderschap kan zijn xx

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    Jammer zeg dat je vriend zo reageerd. in jan. loopt je huurcontract af dan hebben jullie het toch ook niet meer zo krap? Daarna hebben jullie nog tijd genoeg om alles te kopen voor jullie kindje. en je hoeft niet alles in 1 keer te kopen he gewoon beetje bij beetje en op mp staat ook veel leuks.

het lukt jullie nu om de huur van de extra woning op te brengen dus als dat weg valt zal er toch genoeg overblijven om voor een kindje te zorgen lijkt me.

mocht je niet opnieuw een contract krijgen na 3 maanden dan krijg je ww en je krijgt evengoed dan zw.verlof betaald.

het is natuurlijk schrikken als onverwacht blijkt dat je zwanger bent, maar wat ik uit je verhaal begrijp zitten jullie niet echt in een situatie waarin het onmogelijk is om een kindje op te voeden.
    en gezien jullie al 11 jaar bij elkaar zijn lijkt het me ook dat jullie geen pubers meer zijn.

vind het een beetje een onvolwassen opmerking van je vriend dat hij nu niet zo'n belangrijke keuze kan maken.
    het is niet dat jullie op het punt staan zullen we met de pil stoppen ja of nee..het babietje groeit al in je buik! en jullie waren er zelf bij toen die gemaakt is.

Ik zou nog es goed praten met em en je zeker niet laten overhalen om het weg te laten halen, doe wat voor jouw 100% goed voelt.
    en als jij het wil houden dan kun je em dat vertellen zodat hij aan de situatie kan wennen ipv zich druk maken of die het wil of niet.

sterkte meid ik hoop dat jullie er samen uitkomen en kunnen genieten van de zwangerschap want dat is zoiets moois en bijzonders!

11. Namaste1981

May 28, 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij zegt dat je je kindje dolgraag wil houden... mooi, wat hij dan verder vind is niet meer zo relevant. Hij kan het of nog leuk gaan vinden en dan maken jullie er samen wat van of hij blijft in een negatieve vibe erover en dan kan jij heeeeeel blij zijn met het feit dat je 2 huisjes hebt en mooi lekker naar je eigen plekje gaan! Ik ben van mening dat de situatie geen rol mag spelen, natuurlijk is je omstandigheid niet ideaal maar stel je voor dat je dit tegen je kindje zou vertellen, wat zou dan de reactie zijn? Een kindje boeit het niet, vaste of tijdelijke contracten, 1 of 2 huizen, het wil welkom zijn en geliefd worden, heb je DAT te bieden?!

12. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik zou op je werk nog niet vertellen dat je zwanger bent, ik geloof dat je het voor de 6e maand pas moet vertellen. Met wat geluk zie je niks duidelijk aan je buik voordat het contract in orde is (en ook niet vertellen de dag erna of zo hé, gewoon wat langer wachten en dan eerlijk zeggen dat je het pas wist na hun belofte om te verlengen - die heb je inmiddels al gehad dus niet gelogen). Een uitzondering is als je je werk niet mag doen als zwangere uiteraard, dan vertel je het best z.s.m. en kun je op het beste hopen.

13. Ikky

Ikky Lid

Sep 14, 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat ontzettend lief deze reacties dit had ik echt even nodig!!
    bedankt!!!

@hip1983 ik ga ook zeker nog eens met hem praten en wat ik niet wil gebeurd ook niet,en hij was er idd ook bij dat het gebeurde dat heb ik ook gezegd, bedankt voor je lieve reactie!!!

@namaste1981 ja dat heb ik te bieden en inderdaad dat is voor mijn (ons) kindje het belangrijkste de rest komt wel! Bedankt!!

@ silinde ik krijg mijn nieuwe contract pas rond februari dus nog niet voordat ik er 3 maanden uitga, ik vertel het voordat ik eruit ga. Bedankt voor je reactie!

Ik heb het gisteren aan vrienden verteld die kwamen eten en die staan heel dicht bij ons, en die waren super blij heb er ook bij gezegd dat vriend het nog niet zo kan bevatten en niet weet wat hij ermee wou, toen zei die vriendin dat ze mijn vriend enthousiaster vond dan haar vriend toen zei vertelde dat ze zwanger was dus het viel me alles mee! Ik heb in ieder geval mijn keuze gemaakt!!!! :)

14. Namaste1981

May 28, 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
  15. Ikky

Ikky Lid

Sep 14, 2012
    19
    0