Op 13 februari kreeg ik van de controledokter te horen dat ik na mijn ongeval in november terug mocht gaan werken. Maar omdat mijn borsten zo erg pijn deden heb ik voor de zekerheid een zwangerschaptest gaan halen. Ik nam de pil dus ik had nooit deze uitslag verwacht! Na 4 min wachten zag ik nog steeds 2 streepjes die me vertelde dat ik zwanger was. Dan was er een moeilijke opdracht aangebroken om het aan mijn vriend te vertellen. Ik heb al 1 zoon en mijn vriend heeft zelf ook al 2 kinderen. Dus het was wel even slikken als ik die uitslag zag. Mijn vriend verschoot er ook van, maar om zeker te zijn van de uitslag heb ik naar de huisarts gebeld of ik bloed mocht komen laten trekken. Op 14 februari kreeg ik ons valentijnsgeschenk we zijn zwanger! Aangezien ik in de verzorging sta moet ik tijdig bepaalde dingen laten controleren, want je moet bepaalde anti-stoffen hebben om te mogen blijven werken moesten er nog een paar bijkomende testen gebeuren. Ondertussen ben ik al meer dan 13 weken en alles blijkt heel goed te gaan. We zijn na een weekje of 14 dagen van slag te zijn door te uitslag blij dat er een baby'tje komt van ons beide. De kids zijn er enorm blij mee, hebben al heel veel namen gezocht, vragen elke keer als ze ons horen of zien hoe het met het baby'tje gaat. Ik mag echter wel niet meer werken en ben ik dus thuis onder moederschapsbescherming dat is aan de ene kant wel leuk, maar aan den andere kant werk ik zo graag dat ik me soms wel verveel altijd thuis zitten. zo dit is een beetje mijn verhaal groetjes ambertje
heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap... maar moederschapsbescherming? en hoe bedoel je je moet je extra laten checken in de zorg? zit namelijk ook in de zorg dus als er iets is wat ik nog niet weet wil ik het graag weten... groetjes babs
Ik weet niet hoe dit is in nederland maar in België is dit als volgt: Ja in de bejaardenzorg of zelfs bij kinderen moet je bepaalde anti-stoffen hebben zoals bv tegen hepatitis, rubella en nog iets heb je zeker nodig bij bejaarden. Bij kinderen moet je nog iets bepaald hebben. Bij mij heeft de arbeidsgeneesheer die testen aangevraagd aan het labo. Mijn huisarts had ook al testen aangevraagd maar ze waren nog niet compleet. Het zal dus waarschijnlijk van huisarts afhangen of er bijkomende testen moeten komen. Indien je 1 van deze immuniteiten niet hebt (hangt af in welke sector je juist werkt) mag je niet meer op de werkvloer. Dit hangt dus ook een groot deel af van de periode wanneer je het verteld aan de werkgever en hoe voorzichtig de arbeidsgeneesheer is. Aangezien ik juist uit arbeidsongeval kwam en normaal in juni een verlenging zou krijgen (waar ik eerder de vraag van zou krijgen moest ik eerlijk zijn, normaal krijg ik die vraag in februari of maart ). Ok ik krijg nu wel geen verlenging maar mag na mijn zwangerschap en borstvoeding indien ik nog wens wel terug beginnen. Het is ook wel zo dat ik nachtdienst deed en daardoor vond de arbeidsgeneesheer ook dat ik dit voor mij meer risico's inhoud, er was ook een kleine vraag van de werkgever om mij onder moederschapsbescherming te plaatsen omdat er bij ons op het werk al een paar miskramen zijn gebeurd tijdens het werk (in het verleden). groetjes ambertje