Ik ben zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door MijnNaam, 30 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MijnNaam

    MijnNaam Lid

    12 nov 2023
    45
    12
    8
    Vrouw
    Vandaag mijn eerst echo gehad zag er allemaal goed uit met een mooi kloppend hartje :thumup:
    Ben nou 7 weken zwanger en 13 september uitgeteld.
    Ik vragen aan de verloskundige wanneer is het dan begonnen zei ze zo mooi rond het Nieuwjaar en toen moesten wij allebij lachen want dat kon wel eens kloppen die week hadden we het namelijk 3 keer gedaan:oops:
    Alleen nou zit ik met een bmi van 40 die veel te hoog is hoe kan ik dat nou het beste aanpakken ?
     
    Levice en Golden1213 vinden dit leuk.
  2. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  3. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.139
    2.004
    113
    Gefeliciteerd :)!!
    Verloskundige kan je daar meer over uitleggen maar boven bepaald bmi moet je verplicht in het ziekenhuis bevallen. Mag nog wel met een verloskundige.
    En je krijgt extra groeiecho's en een glucose test. dit ivm verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes.
     
  4. Plukdedag24

    Plukdedag24 Actief lid

    30 jan 2024
    315
    70
    28
    Vrouw
    Allereerst natuurlijk gefeliciteerd!

    Ik heb ook een wat hoger bmi, bij vorige zwangerschappen niet maar vanwege een wél erg grote zwangere buik destijds meer Echo's en idd controles op diabetes.


    Ik probeer zelf zo gezond mogelijk te eten, was extreem aan het opletten want ik wilde afvallen voordat ik zwanger was. Dit zet ik wel door, maar let er hierbij wel op dat ik nu meer voedingsstoffen nodig heb (en dat merk ik ook).
     
  5. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.356
    890
    113
    Vrouw
    Van harte! Eigenlijk is bij bijna alle ziekenhuizen het zo dat bij bmi van 40 of meer de controles bij de gyn zijn ipv vk. 35-40 is wel bij vk maar ziekenhuisbevalling en extra onderzoeken/controles. Dus ik zou dat zeker even bij je vk navragen. Er zitten namelijk meer risico’s in je zwangerschap. Je mag bij een dergelijke bmi er voor zorgen dat je niks aankomt in de zwangerschap maar echt afvallen/lijnen mag niet. Ga je dus heel gezond eten en netjes volgens richtlijn dan kom je waarschijnlijk ook niet veel aan. Hier BMI rond de 32 en hier lukt het altijd wel om maar beperkt aan te komen. Je stofwisseling is anders in de zwangerschap, bracht hier veel voordelen altijd :)
     

Deel Deze Pagina