Hallo Allemaal, Ik ben wendy en ik ben 25 jaar. Ik ben nu een kleine 5 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik wilde heel graag een kindje en ben daarom ook heel erg blij dat ik nu zwanger ben. Mijn vriend met wie ik 3 jaar een relatie heb en 2,5 samen woon is ook blij, maar moet nog heel erg aan het idee wennen. We hebben afgelopen zondag getest en waren allebei zowel blij als geschokken. Nu wil ik uiteraard gaan genieten van mijn zwangerschap, alleen is mijn vriend nu heel kortaf tegen mij en zegt dat hij niet weet wat te doen of wat te zeggen. ik denk zelf dat hij moet wennen en het nog niet helemaal kan plaatsen. Wie heeft hier ervaring mee of tips? Alvast bedankt! Groetjes, Wendy
Gefeliciteerd meid! Probeer lekker te genieten van je zwangerschap, je mannetje heeft waarschijnlijk een beetje koudwatervrees en moet een beetje wennen aan het idee denk ik. X
maak je niet druk echt niet mijn vriend moest ook wennen natuurlijk bij ons was het ook niet echt gepland maar in 1x raak hahah... nu kan het niet meer stuk maar mannen krijgen niet veel mee zeg maar tja wij voelen ons misschien wat anders snap je... maak je niet te druk echt niet doen! komt goed... hij gaat er ook van genieten maar mijn vriend moest ook even ontdooien zeg maar... kuss
Bedankt voor jullie reactie's! Ja , ik denk ook dat hij zeker aan het idee en de verantwoordelijkheid moet wennen. Gisteren toen hij uit zijn werk naar huis kwam was hij al wat opener en vrolijker. Ik had hem een kerstkaart gegeven en heb daarin gezet dat ik heel blij ben met ons wondertje! Hij zei dat hij dat zeker ook is! Dus zit wel goed, denk en hoop ik. Tja het is voor mij de eerste, dus alles is nieuw...de gevoelens en ook de reactie van je vriend. en ja, het was wel gepland om er volgend jaar mee te gaan beginnen , maar het was dus bij ons ook gelijk raak! Nu ga ik inderdaad lekker genieten van alles wat er komen gaat! Ik wens jullie alvast fijne kerstdagen toe! Liefs!
Hoi meid, ik had precies hetzelfde hoor. Ook ongepland zwanger, en toen mijn vriend het hoorde wilde hij een paar dagen niet met me praten. Maar toen is hij van de ene dag op de andere compleet omgeslagen en wilde hij er echt voor gaan! Dus denk dat het ook bij jou helemaal goed komt.
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je zwangerschap. Denk dat je vriend er gewoon nog even aan moet wennen
Jullie hebben idd allemaal gelijk! Mijn vriend begint er rustig aan te wennen. Hij had het gisteren over het leeg maken van de toekomstige babykamer en hij heeft samen met mij bij prenatal een heel lief rompertje gekocht.....echt zo schattig, stond bijna in de winkel te huilen hhaahah lekker de hormonen! Nu heb ik alleen nog een probleempje... Ik ga vanaf januari werken bij een nieuwe werkgever en ik heb besloten de werkgever pas na mijn eerste echo ( dan ben ik 10 weken zwanger ) te vertellen dat ik zwanger ben. Nu ben ik daarover gaan twijfelen aangezien ik dan een maand niets erover kan zeggen daar en het voor mij beetje voelt als liegen. Ook omdat het een drukke baan is die eigenlijk voor 40 uur is en ik ga er 32 uur werken. Ik ben dus ook nog bang dat ik deze baan niet ga trekken met alle kwaaltjes die ik dan verborgen moet houden. Wat voor adviezen hebben jullie? wanneer zou ik het de werkgever vertellen? liefs, wen
Officieel ben je helemaal niet verplicht om het tegen de werkgever te zeggen! Dus als jij wil wachten zou ik dat zeker doen. Ik had het op mijn werk verteld met 12 weken toe ik het eigenlijk tegen iedereen heb verteld.
Welkom. Ik heb het ook na mijn eerste (eigenlijk 2e, aangezien ik in week 9 een spoedecho heb gehad) echo op mijn werk verteld. Toen was ik 10 weken. En natuurlijk van harte met je zwangerschap. Geniet ervan. Groetjes Crissy