heel vervelend karakter..

Discussie in 'De lounge' gestart door fightforlove, 30 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ik kan niet door 1 deur met de oma van mijn man.
    Na de laatste ruzie ging alles wel goed. Ze zat niet meer ongevraagd aan mijn spullen of keukenkastjes te her inrichten oid. ze vroeg alles netjes. echt super. Ik kreeg daardoor ook weer meer respect voor haar. En vond het gezellig om langs te gaan.

Over haar vervelende karaktereigenschappen kon ik me overheen zetten. het ene oor in en het ander oor uit. Ze is nl heel erg dominant en bemoeizuchtig. Iets wat voor mij heel erg moeilijk is om mee om te gaan aangezien ik vroeger een hele dominante moeder had waar ik al meer dan 5 jaar geen contact meer mee heb.

Maar afgelopen weekend ben ik gekwetst door haar. Onze dochter was jarig en ze gedroeg zich vreemd. Ik had ook het gevoel dat ze over mij zat te praten tegen mijn man.

En mijn gevoel klopte ze had wat dingen over mij gezegd o.a dat mijn man maar nooit geen huis met mij moest kopen en nog veel meer dingen. En ze roddelt verschrikkelijk over mij ook tegen andere familieleden van mijn man of ze hoort ze uit over mij.

Het ene oor in ander oor uit werkte toen voor mij niet echt meer want dit is gewoon lopen stoken achter mijn rug om. maarja ik had geen zin in ruzie want het is toch de oma van mijn man.

Ik heb haar een hele nette mail gestuurd en gevraagd daarin of ze voortaan als ze iets heeft over mij dat ook met mij wil bespreken ipv met mijn man. want hij staat er nu tussen in.

Vandaag heeft mijn man haar gebeld en ook gezegd dat hij niet meer wil dat ze over mij praat tegen hem want hij staat hierin wel volledig achter mij.

Nu komt het. Ze zei doodleuk dat ik haar niet meer bij voornaam mag noemen maar haar voortaan mevrouw (achternaam) moet noemen.

Ze zei ook dat iedereen dat mocht behalve ik omdat ze mij niet in de fam vind passen.

Voordat telefoontje had ik nog zoiets van ach laat maar gaan en ik ga er gewoon langs en ze doet maar.

Aan de ene kant denk ik van ik noem haar gewoon mevrouw (achternaam) en laat mijn kinderen dat dan ook maar zeggen als ze kunnen praten en ga er gewoon nog met man en kids langs

Aan de andere kant denk ik van je bekijkt het maar lekker en mijn man gaat er maar alleen langs. want ik heb wel zoiets van als je mij niet respecteert dat ik gewoon bij de familier hoor. horen de kinderen er ook niet bij want ik ben toch de moeder van de kids. en ze zijn niet alleen van mijn man of van mij..

Wilde het even van me afschrijven

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Sorry,maar die is van de pot gerukt :$ :$

Ik zou je man er voortaan alleen langs laten gaan, en haar ook niet meer binnen willen hebben

Dat je man er graag heen wil oke,maar als ik jou was wou ik haar niet meer zien

Wat een horror oma

3. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Is ze nou helemaal??????:$:$

Ik zou je man voortaan maar lekker alleen laten gaan, daar ben ik heel makkelijk in hoor. Zou gewoon alle contact met haar verbreken.

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Pff erg zeg.. Ik zou er niet meer heen gaan, ook met de kids niet.. Zou lekker zijn zeg dat de kids leuk met haar moeten doen terwijl ze geen enkel respect heeft voor hun moeder..

En omgedraaid ook. Als dit mijn oma zou zijn, en ze deed zo tegen mijn man.. Dan zou ik niet meer naar mijn oma gaan...

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Zoooo nou mevrouw achter de ellenbogen zoek het ff lekker uit zeg.

Daar was ik dus never meer langs gegaan he.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach je hoort niet meer in haar familie...zij niet meer in de jouwe...verder geen aandacht aan besteden joh, is het niet waard.

7. fightforlove

Ik voel me er zo rot onder he..ik wil mijn man niet kwetsen maar ik wil toch niet meer met haar door 1 deur..ik dacht dat ik dit wel aankon en het van me af kan laten glijden en haar gewoon dr zin kan geven..maar ik kan het echt niet opbrengen op dit moment..

Nu hebben mijn man en ik er zowat ruzie om omdat hij vind dat ik normaal tegen dr moet doen er haar gewoon mw (achternaam) moet noemen en me niet laten kennen ook al heeft ze een hekel aan me.

In ieder geval heb ik mijn man verteld dat ik op zijn verjaardag weg ben met de kids al zei savonds komt. Ik kan het gewoon niet.Ik wil haar niet meer zien.

Ik moet er nog flink wat nachtjes over slapen of ik het ooit toch wel op kan brengen om er langs te gaan in de wetenschap dat ik kan wachten tot ze weer me iets flikt..

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mevrouw achternaam, hahaha! Ach het is zijn oma, waarschijnlijk dus al oud en zul je er niet al te lang meer last van hebben ;).

9. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Vind echt dat je je nog netjes hebt gehouden. Persoonlijk zou ik daar geen voet meer over de drempel zetten!

10. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Jeetje meid wat ontzettend vervelend... Die schoonfamilie ook altijd..

Misschien is het idee om wat afstand te nemen of haar te zeggen dat je rust wil en ff geen contact ? Misschien komt ze dan tot bedaren! ;)

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Die had dus echt door de stront kunnen zakken ..

Had ook niet meer bij dr langs gegaan en haar ook nhiet meer uitgenodigd, wie denkt ze wel niet dat ze is ? De koningin ofzo ? kom op zeg

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ach kom je man moet toch ook in zien dat zijn oma zich belachelijk gedraagt.
    Durft hij nu niets omdat het zijn oma is?
    Toedeloe maar zijn oma wil met "respect behandeld worden maar dat geld andersom ook tegenover jou.

13. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wat is dat voor achterlijk mens?? Zou er nooit meer een voet over de drempel zetten en mijn kinderen ook niet. Ze is geeneens hun oma... Wat denkt ze wel niet?

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Tja, een mailtje terug dat jij voortaan met mevrouw en 'u' door haar aangesproken wenst te worden :x.

15. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Die oude mensjes van tegenwoordig ;)

Persoonlijk zou ik er ook niet meer heen gaan, geen tijd aan verspillen als iemand zo tegen je doet

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou er niet meer heen gaan, en de kinderen ook niet meer. Man gaat maar alleen..

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

nou idd! als ik nog een oma had en die ging zo tekeer over en tegen mijn man dat kon zij mooi het rambam krijgen en wegblijven.

ik snap echt niet dat je man zulke opmerkingen die ze nog wel tegen hem zelf zegt (over het kopen van een huis met jou enzo) als zoete koek blijft slikken.

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als jouw oma zo over jouw man zou praten en dezelfde 'eisen' aan hem zou stellen, zou jij dat pikken? Zou jij van hem verlangen dat hij normaal moest doen en zich er overheen moest zetten? Vast niet. Dat die oma zich gedraagt als een achterlijke bejaarde is tot daar aan toe, maar je man hoort achter jou te staan.. hoe dan ook.

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wat zeggen de ouders van je man er van? Kun je met hen wel goed opschieten? Misschien kunnen zij je helpen..

20. fightforlove

Ik heb er een nachtje over geslapen..en ik heb besloten dat ik haar nooit meer wil zien. En ze krijgt de kids ook niet meer te zien. Ze heeft nog wel veel meer opmerkingen over mij gemaakt maar als ik dat hier op moet schrijven dan kan ik beter een boek schrijven.

Ik ga haar zo nog een nette afsluitmail sturen waarin ik dat zeg zal dr zelf mejuffrouw noemen. dan is zij blij.

Mijn man durft niets te zeggen omdat ze vroeger hem ook heeft opgevoed en als je wat tegen dr zegt krijg je gelijk ruzie vandaar dat hij liever zn mond dichthoud. ik vind dat niet netjes van hem hoor want ondertussen zegt hij wel tegen mij dingen over zijn oma. en niet tegen haar dat durft hij niet.

Deel Deze Pagina