Wat zouden jullie doen? Graag jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Ummi92, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik zit met iets en ik zou graag andere meningen willen horen. Ik woon sinds '10 in een studentenwoning met woon/slaapkamer. (geen extra slaapkamers) Het is ruim en praktisch en ik heb een mooie ruime balkon en douche. Niets te klagen. Op 1 ding na dan. Ik had schimmel op me muur en natuurlijk ging de woningbouw eerst stuccen (andere oorzaken zoeken) enz enz maar de hele muur moest vervangen worden ivm dat de tegeltjes van de douche niet meer waterdicht waren.

In november is de douche gerenoveerd. Alles netjes en voor de zekerheid de muur nog niet opnieuw geschilderd want je weet maar nooit, het kwam zovaak terug.

Zoals je aan me banner kunt zien ben ik hoogzwanger. En er is weer een probleem! De onderbuurman heeft een lekkage door mijn douche! Een van de leidingen is kapot. (heb ik weer :x) Ik had alles klaar voor bevalling en de komst van de baby. Alles was schoon en netjes!

Vorige week kwamen ze met de mededeling. ''We halen even de vloer open'':$ Alles moest uit de douche en ze zeiden: ''het duurt maar een paar uurtjes''. ( bij de renovatie zat ik 2 weken zonder wc,douche en wasmachine) Lange leven de flessen van moeders voor moeders en familie die om de hoek wonen:D Maargoed van de week hebben ze dus me douche opengebroken en mijn woonkamer staat bomvol met de spullen van douche en komen die lui doodleuk zeggen ja sorry we hebben de lek niet gevonden. Ik sluit de wasmachine aan zodat je die in het weekend kan gebruiken en ja dan moeten we volgende week de hele vloer eruit halen en als het daar niet is dan maar in de woonkamer de laminaat eruit halen en kijken of het daar zit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kreeg echt een shock maar ik ben altijd beleefd en meegaand en de onderbuurman moet immers om de 4 uur een emmer wisselen ivm met de lekkage dus ik dacht wat nu? Ik ging naar de woningbouw en vroeg om urgentie voor een nieuwe woning. (ik reageer actief maar het is lastig deze tijd om een woning te krijgen en ik heb genoeg mensen die me met spoed kunnen helpen met verhuizen). Ik moest mailen naar iemand waar ik tot nu toe geen reactie van heb en dat sloopbedrijf zit maar te pushen om een afspraak te maken.

Ik begrijp dat ze zo snel mogelijk de lekkage willen oplossen maar ik ben hoogzwanger en stel ik beval eerder zit ik hier in volle kamer met spullen van de douche en troep :( En als ze gaan slopen heb ik weer dat gezeur dat ik paar dagen de badkamer niet kan gebruiken want dan moeten ze alles weer opnieuw betegelen enz.

Wat moet ik doen :$

2. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Jeetje zeg, wat een gedoe! Kan me voorstellen dat je in de stress schiet!

Ik heb helemaal geen ervaring met dit soort dingen, maar het lijkt mij meer dan normaal dat je niet het hele huis van een hoogzwangere vrouw op zijn kop zet! Ook al is het allemaal op tijd klaar, jij moet wel je hele huis van boven tot onder weer schoon maken met al dat stof wat altijd overal zit!

Een andere woning lijkt me voor jou ook een heel ding, moet je dat ineens allemaal gaan inrichten enzo.. Natuurlijk zal je hulp krijgen, maar je zal ook zelf flink aan de bak moeten.. Maar als jij daar vrede mee hebt moet je daar echt voor gaan en flink achteraan zitten!

En anders moeten ze maar op zoek naar een andere tijdelijke oplossing. Dat je eerst je kindje krijgt en rustig kan bijkomen en daarna pas de hele boel overhoop!

Wellicht kan je ook als het allemaal wel gesloopt wordt een choonmaakteam eisen. Jij hebt ook je rechten, ze kunnen het niet maken de hele boel open te breken en jou met de troep te laten zitten!

Veel sterkte, ik hoop dat het allemaal goed komt!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Soieso dat mens stalken die je moest nailen voor urgentie...
    Weer mailen, bellen, verzin t maar

4. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Weer langs bij de woningbouw, blijven bellen, blijven mailen..
    Netjes blijven, 'geduldig' zover dat nog kan, en dan komt iA alles goed!

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    In het begin schrijf je dat je het erg naar je zin hebt in de woning. De enige reden die ik lees is de lekkende leiding. Het zal een kwestie van een paar weken zijn en dan is het weer gemaakt. Natuurlijk levert dat stress op en natuurlijk speelt de nesteldrang ook mee. Als je wel urgentie krijgt duurt dat ook een paar weken, moet je verhuizen, schilderen etc. Volgens mij is deze keuze 50/50%. Ik zou niet gaan verhuizen. Mocht er nood zijn kun je echt wel op familie en vrienden rekenen toch?

6. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Vorige week vrijdag had ik gemaild ik dacht nou maandag dagje afwachten en anders contact opnemen dinsdag. Ga ik morgen ook doen. Het klopt inderdaad dat verhuizen ook wel weer veel energie gaat kosten.

Ik vind het gewoon moeilijk te accepteren omdat die leiding met spoed gemaakt moet worden. Er is zoveel gezeur geweest tussen de woningbouw en dat bedrijf die alles repareerd. Ik ben echt boos omdat er gewoon altijd is er iets of ze liegen. Met de renovatie was het ook eerst een weekje zonder douche wat twee weken werd plus dat weekend en de muur dat 3x gestuct werd en opnieuw gekit terwijl ze wisten dat dat niet het probleem was, en dan eindelijk een nieuwe douche krijg je dit. Heb je net alles voor elkaar staat weer alles op zn kop.

Dit keer zeiden ze 2 rijen uit de vloer halen van de douche en anders in de woonkamer daar vloeren ophalen. Ik vind het niet kunnen maarja de buurman zit ook met een fikse lekkage.

Ik weet niet meer wat ik moet vragen of wat nou een gepaste oplossing is. Ik zie het ook niet voor me dat de buurman nog 2 maanden zit te wachten op uitstel.

Het is ook omdat ik nu 36 weken zwanger ben en je wilt gewoon alles op orde hebben en nu met verlof zit ik ook thuis en dan ook in de bende en straks met de hele douche open en misschien wel woonkamer. Hele huis onder stof en troep, ik moet er niet aan denken:(

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Pfoee ik zou gek worden!!!
    Ik zou zeker eisen dat ze nu met spoed alles uitzoeken,maken en schoonmaken! En geen uur rust er tussen laten zitten (ja de nacht) Succes!!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Maar als ze de hele vloer van je woonkamer open halen...dan kun je toch niet eens in je huis zijn?
    Ik zou eens bij fe woningstichting langs gaan en het erover hebben.
    Er zijn woningstichtingen die tijdelijk voor vervangende huus vesting zorgen, zoals een hotel ofzo.
    Maar lijkt me ook niet echt prettig met een naderende bevalling!

9. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een extern bedrijf erbij halen voor een second opinion? Vragen hoe snel zij het kunnen oplossen?

(Ik weet niet of dat mag en ik kan ook niet in je portemonnee kijken!)

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou sowieso persoonlijk contact zoeken. Als er ineens een (hoog)zwangere vrouw aan de balie staat, geeft toch wat meer indruk dan een mailtje. Eventueel wat tranen erbij en neem foto's mee van je huisje en de zooi die nu al gemaakt is. Van tevoren ook bedenken wat een goede oplossing zou zijn (wil je tijdelijk ergens anders wonen?).
    Misschien kun je ook contact opnemen met je vk, en kan zij iets voor je betekenen (iets op papier zetten ofzo).

Succes. Ik zou er nu niet aan moeten denken dat de badkamer complet opengehaald moet worden. Al snap ik dat het voor je onderbuurman ook vervelend moet zijn.

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ik zou haast zeggen heb je mijn oude huis. Daar was constant lekkage tussen de badkamerwand en de vloer. En toen dat opgelost was, bleek de leiding van de cv lek te wezen en hebben ze mn hele keuken eruit moeten breken. Gelukkig kreeg ik toen wel een vergoeding van de verzekering van de woningbouwvereniging voor een nieuwe laminaatvloer en verf. Zorg ervoor dat je dat ook krijgt. En ik zou gewoon bij ze langsgaan, dat er echt heel snel wat moet gebeuren en dat alles binnen anderhalve week weer netjes moet zijn omdat je op zn laatst loopt en op deze manier zelfs geen kraamzorg krijgt. Je hebt echt een werkende badkamer nodig. Desnoods je huisarts naar de woningbouw laten bellen om de urgentie aan te geven. En anders moeten ze je gewoon een vakantiehuisje of hotel geven. Je hebt nu teveel stress en dat is niet goed voor de gezondheid van de baby. Je moet gewoon heel veel drama maken als je daar staat. Een hoogzwangere vrouw in tranen maakt best indruk. succes ermee.

12. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

#12 Ummi92, 22 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2012
    Bedankt voor jullie reacties!! Ik heb gebeld naar de woningbouwvereniging en ze zouden overleggen. Ze belden terug en ik moest er maar mee akkoord gaan omdat het gemaakt moest worden. Ze zeiden in 1 dag morgen als de lek in de douche zit tenminste. We zullen zien.

Ik wil het er eigenlijk niet bij laten. Zoveel gezeur en gedoe geweest. Zou ik een klacht indienen bij de huurcommissie? Ik heb gelezen dat " onderhoud"een onderdeel van een klacht zou kunnen zijn.

Ik wilde in het verleden dat ookal doen omdat de schimmel steeds
    maar terug kwam en ik constant tegen een vieze muur aankeek waar ik woon en slaap. Toen ik het woordje huurcommissie liet vallen belde ze diezelfde avond al op voor de renovatie.

13. Linana

Linana Niet meer actief

Dan wist ik wel welk woordje ik nu weer liet vallen ;)
    Dit is wel een beetje belachelijk hoor... woningbouwverenigingen zijn echt aso's tegenwoordig. Het worden meer commerciele instellingen lijkt het wel; als ze maar geld vangen en zodra er wat mankeert aan de woning is het bijna niet hun probleem te noemen ;)

Ik hoop dat het indd in 1 dag klaar is en anders gewoon een klacht indienen wat je zei.

14. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Ja inderdaad dat ga ik dan ook doen. Je hebt helemaal gelijk wat betreft je mening over woningbouwverenigingen. Echt niet normaal hoe ze handelen. Zul je zien morgen, zit de lekkage niet in de douche:$

15. Linana

Linana Niet meer actief

Ja, heb echt een beetje de schijt aan die lui hoor. Bij de oma van mijn vriend, een praktisch gehandicapte vrouw door 2 hersenbloedingen, zat schimmel in de douche, muren van de slaapkamers, muur vd woonkamer. Het was eigenlijk klaar voor de sloop. En wat denk je dat ze zeiden? We moesten eerst gaan uitzoeken waar het "lek" wegkwam en dan pas gingen ze kijken of het door hun gerepareerd moest worden of niet.
    Nou gekte??!!

Jouw verhaal klinkt gelukkig nog iets behulpzamer van die lui, maar alsnog. Kom op zeg.... een hoog zwangere vrouw in de shit laten zitten zodat hun ff op hun dooie gemakje kunnen kijken waar het foute boel is.... belachelijk

16. Blays

Blays Niet meer actief

Ik zou ook gewoon langsgaan, foto's meenemen van hoe de bende er nu bij ligt en zeggen: Moet ik hier in mijn kind gaan baren? Ik weet niet in wat voor situatie u uw vrouw/u zelf zou willen bevallen, maar ik vind dit niet acceptabel.
    Eisen dat het voor het weekend gemaakt is, zodat je in het weekend je was kan doen en alles weer op orde kan maken zodat je daarna lekker kan gaan wachten op je beeb.
    En inderdaad een schoonmaakteam eisen, heb je recht op! Heb ik ook gehad toen ik in een studentenflat kwam en alles zo ongelooflijk vies was achtergelaten.

Oh en die klacht had ik ook wel ingediend hoor! En ook wel ff laten weten en zien dat je dat gaat doen/hebt gedaan. Misschien ben je dan in 1 dag van al het gezeur af :D

Woningbouw tegenwoordig zijn echt asociaal bezig hoor.
    Wij hebben enkel glas overal, en oude houten kozijnen dus in de winter super koud en heel, heel veel tocht, en wilden graag dubbel glas (al was het alleen maar de kamer van de baby) maar dat wilden ze niet doen, want ze wisten nog niet zeker wat ze met deze huizen wilden doen; renoveren of slopen.
    Net zoals de schimmel bij ons in de badkamer, die nu ook doortrekt naar onze slaapkamer. Wordt niks aan gedaan want stel ze besluiten (over zoveel jaar) om het toch te slopen, dan was het voor niks geweest.

Mijn overbuurvrouw heeft nu al een jaar lang dat als het regent, al het water gewoon langs de muur aan de binnenkant van het huis midden in de woonkamer naar beneden heen stroomt.
    Het lek is gedicht, volgens de woningbouw, maar haar muur is nu nog steeds nat dus ze kan ook niet opnieuw sausen of behangen. En dat na een jaar!

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wow wat een verha(a)l(en)! :$
    Ik schrik ervan, en ik wist niet dat woningbouwverenigingen zó weinig inlevingsvermogen hebben.

Ummi, ik zou ook langsgaan, als ik in de mogelijkheid zou zijn.

Joyce, woow, dan regent het letterlijk binnen bij je buurvrouw! Dat kán toch niet?? :$

18. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Lilana & Joyce89: Wow wat heftig. Echt niet normaal hoe ze huurders behandelen.

Morgen komt er ook iemand van de woningbouw langs om te kijken en overleggen. We zullen zien wat er gaat gebeuren. Ik laat het weten :D

19. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Lekkage zat in de douche gelukkig. Alles is binnen 1 dag gedaan en ze hebben zelfs de gang gestofzuigd! De douche is wel vies maarja beetje poetsen en alles is weer goed. Helaas ben ik het meneertje van de woningbouw misgelopen. Ik moest naar het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk en vocht!

Ben benieuwd of alles goed blijft!

20. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Fijn dat alles tot zo ver goed is gegaan. Succes met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina