Borstvoeding weer op gang brengen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lot1, 20 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lot1

    Lot1 Nieuw lid

    20 jun 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Heidi, ik ben dit weekend helemaal gestopt met het geven van borstvoeding. Dit omdat mijn zoon heel onrustig dronk en vaak niet aan wilde happen. Ik moest dan onverwachts kolven. Dit vond ik niet prettig. Ik merk dat hij de afgelopen weken een stuk rustiger is geworden en vraag me af of het drinken aan de borst nu niet een stuk beter zou gaan... ben dus net afgebouwd en zou wel weer willen opvoeren. Hij kan nog prima aanhappen, maar mijn productie is op dit moment onvoldoende. Kan ik dit opvoeren door hem elke keer als hij wil drinken eerst aan beide kanten te laten drinken, dan een flesje kunstvoeding van bijvoorbeeld 120 ml en daarna weer laten drinken bij mij? Hij is 2.5 maand oud. Ik hoor graag van je!
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Ja hoor, kijk maar hoe hij reageert. Als hij onrustig of driftig wordt omdat de voeding niet snel genoeg komt kun je ook eerst wat voeden met fles en dan aanleggen. Bedenk dat het wat tijd nodig heeft en dat je kindje ook gewoon aan de borst mag liggen voor contact/gezelligheid. Dat helpt vaak goed!

    Verder kun je natuurlijk een lactatiekundige in je buurt zoeken die je hier verder mee kan helpen! Stel ook je doelen: wil je volledig terug aan de borst of ben je ook blij met een deel borstvoeding bijvoorbeeld...
    Goed om over na te denken.
    Heidi
     

Deel Deze Pagina