Ik ben nu bijna 27 weken zwanger en normaal slaap ik altijd op mijn rug maar wordt nu iedere keer wakker op mijn buik. Het is het helemaal niet lastig voor mijzelf maar vraag me nu af of dat goed is voor de baby? gr. cassandra
Hoi Cass001, Ikzelf slaap altijd op mijn buik en heb het bij de vk nagevraagt toen ik van de oudste zwanger was. Toen kreeg ik te horen dat het niet zo erg zou zijn als je op je buik slaapt, maar de meeste mensen lukt dat later niet meer door de buik. Op je rug slapen kon je beter niet doen door dat je dan een druk op je buik krijgt en dus ook op je baarmoeder. De meeste moeder draaien zich dan intstinctief (hopenlijk schrijf ik het goed ) of worden wakker op het moment dat ze op hun rug liggen. Mijn oudste is nu bijna 5 jaar, dus of hier weer veranderingen in zijn weet ik niet, je zou het je volgende bezoek eens aan je eigen vk kunnen vragen. Veel slaapgemak Liefs Angela.
Ik slaap altijd of op mijn rug of op mijn buik. Als ik op de rug lig, voel ik toch wel enige druk, alleen nog niet zo erg dat ik er niet van kan slapen. Op mijn buik lig ik ook regelmatig.. Ik denk maar zo, zolang het nog kan, waarom niet? Ik ben een hele slechte zij-slaper.. dus vandaar.. Groetjes Kalush
Op m'n buik slapen is al een hele tijd niet fijn meer bij mij. Maar ik ben wel eens op m'n rug wakker geworden omdat de kat (ruim 7 kilo) op m'n buik was gaan liggen. Ik heb niets gemerkt van protest in m'n buik. De baby meldt zich wel als ie er last van heeft. Dan schijnt ie zo hard te gaan schoppen dat je vanzelf wel wakker wordt. Je merkt het dus vanzelf wel als het niet prettig meer is.
In principe heb ik nog nauwelijks buik voor een vijf en een half maanden zwangere vrouw, maar merk wel dat als ik op mijn buik ga liggen, ze dan heel hard gaat schoppen en stompen, zodat ik toch maar weer omdraai.... Op mijn rug heb ik helemaal geen last en vind dit ook heerlijk liggen/slapen.. Baby protesteert niet dan... knuf Juud
Mij was door iemand vertelt dat ik het beste op mijn linker zij kon gaan liggen, doe ik ook om in slaap te vallen(lukt me ook wel) maar ik wordt dus altijd wakker op mijn buik en ja ik weet niet of dit erg is maar het gebeurt gewoon en als ik het van jullie zo lees dan kan het dus geen kwaat!?!?!?
ik heb dat bij beide zwangerschappen gedaan, maar ik lag eigenlijk half op mijn buik, met een been opgetrokken. je kan ook speciale kussens kopen zodat je wat lekkerder ligt
Ik lag ook altijd op mijn buik, ik probeer het nu iets te minderen omdat ik met harde buiken wakker werd.. Volgens de vlk kon het nog even geen kwaad maar om je baarmoeder rust te geven kun je beter een andere ligging vinden... Succes
Zo slaap ik ook vaak!! Ik slaap ook vaak op mijn linkerzij, omdat ik dan het minste last van maagzuur heb.
ik slaap ook op mn zij, maar voel dan de baby dan altijd vrij hard schoppen, dusz dan draai ik me maar weer om, op mn andere zij, maar dan schopt ie gewoon daar! ik vind het te eng om op mn buik te gana liggen (lijkt me persoonlijk niet zoe goed, want je buik wordt dan toch naar binnen gedrukt) en op mn rug kan ik niet slapen! dus weet niet wat het beste is! groetjes..
ik heb dat ook, op mijn rechter kant kan ik niet gaan liggen, omdat ik dan protest krijg, maar links is geen probleem. Ik kan nog wel op mijn buik liggen, voel alleen dan een kleine bobbel en daarom doe ik het maar niet meer.