Ik blijf bang

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nispie, Jul 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

May 24, 2012
    337
    0
    16
    Ik ben inmiddels ruim 21 weken zwanger maar ik blijf zo bang dat het mis gaat.
    Dacht in eerste instantie dat dat gevoel zou verdwijnen zodra ik de 12 weken door was, maar dat bleek niet zo. Daarna zag ik als een berg op tegen de 20 weken echo, uit angst dat daar iets geconstateerd zou worden en we afscheid zouden moeten nemen van ons kindje.
    Echter bleek ook deze helemaal perfect. Maar mijn angst blijft; voor vroeggeboorte, voor ongemerkt sterven in mijn buik.
    Ik werk in de zorg, dus lichamelijk vrij zwaar; ben ook heel bang dat ik te laat opmerk dat het lichamelijk te veel is. Kan dat of geeft je lichaam dat duidelijk aan?

Kortom; ik merk dat ik vreselijk negatief denk, voel me steeds (vaker) depri en bang en het overschaduwd heel mijn zwangerschap. Moet ik hier iets mee doen? En hoe reëel zijn mijn angsten?

Alvast bedankt.
    Liefs Nispie

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Ja hier moet zeker iets mee want je blijft onzeker en bang dat er iets mis gaat terwijl het er allemaal goed uit ziet. Terwijl je juist zou moeten genieten.
    De kans dat het kindje overlijdt tijdens de de zwangerschap is heel klein.
    Je lichaam geeft zelf aan wanneer jou werk te veel is.
    Bespreek je negatieve gevoelens met je verloskundige. Misschien kan zij wat angst wegnemen waardoor je beter in je vel gaat zitten en blijf je zo depri is het misschien goed om eens met een psycholoog te gaan praten.

Succes.

Groetjes Ineke

3. Nispie

Nispie Actief lid

May 24, 2012
    337
    0
    16
    Hoi Ineke, bedankt voor je snelle reactie.
    Ik ga het dan toch maar bespreekbaar maken bij m'n eerstvolgende controle volgende week.
    Dank je wel.

Groetjes

Share This Page