Wat super dat je zo veel bent afgevallen! Ik zou, ongeveer, bijhouden wat ik eet en over een maandje weer op decweegschaal gaan staan. Misschien heeft je lichaam, na waarschijnlijk jaren ? een nieuwe balans gevonden?
Als je verder gezond bent en zoals je zegt alles gecontroleerd is, zou ik me er niet heel veel zorgen om maken. Het kan prima dat je nieuwe gewoontes/leefwijzen er voor zorgen dat je nog steeds afvalt
Ik woog na m'n bevalling 91 kg (november 2012), ik at alles wat los en vast zat. Nooit nergens last van. Een jaar later woog ik 88, letterlijk bijna geen gram afgevallen. Na een mk in april 2014 ben ik bewuster gaan leven. Ook toen wilde het niet. Ik at minder dus lichaam stond op spaarstand. Sinds m'n nieuwe baan moet ik veel fietsen, eet ik meer boterhammen en veel gezonder. Ik sta nu op de 76 kg. Met m'n 1.66 nog te zwaar mar voel me nu veel beter. Er mag er zeker nog wel wat af, maar mocht ik nu blijven (voorlopig) dan heb ik er geen problemen mee.
Ja.. Behoorlijk veel al zeg ik het zelf. Vandaag heb ik bijvoorbeeld op : Ontbijt bak yoghurt met cruesli en fruit. Tussendoor plak ontbijt koek. Lunch vijf bruine boterhammen met mager beleg en een kopje drinkboullion. Tussendoor een appel en een pakje sultanaat. Avond eten flink bord Nasi met kroepoek. Uiteraard varieert het altijd een beetje vooral ontbijt en lunch.. (eet bijv ook wel eens crackers ipv brood) of ochtend crackers ipv yoghurt..
Ik zou zeggen lees mn openingspost nog even.. Daar staat namelijk dat ik er best blij mee ben. Maar ik heb nu een gezond bmi van 20. Als ik nog meer af val zonder er moeite voor te doen heb ik straks onder gewicht.. En nee daar ben ik niet blij mee..
Ik ken het, ik blijf ook gigantisch veel afvallen. Hier is dan ook voldoende aan de hand, scheiding, verhuizing, ontslagen.. Zit op dit moment met mijn 1,81 nog maar op 55 kilo en vreet als n bouwvakker, minimaal 3000 kcal per dag. Heb vorige maand de hulp van een dietiste ingeroepen toen mijn bmi op 16 zat. Ik houd nu een eetdagboek bij en moet komende week terug erheen. Ben wel wéér een kilo kwijt in die 3 weken tijd..... pffff Veel afvallen is inderdaad behoorlijk k** als je het niet wil. Ik ben continu duizelig, heb het ijskoud, slaap niet/nauwelijks. En dan kunnen mensen heel leuk roepen 'oh wees blij je eet wat je wilt en dan zoooo dun.' Geef mij maar een maat 38/40 in plaats van mn huidige 34.
ik denk persoonlijk dat je eigenlijk nog net onder je onderhoud zit en door je schone eetpatroon en meerdere maaltijden per dag gewoon netje 4/5kg per maand aan het afvallen bent. waarschijnlijk zat (en zit je nog net) boven of op overgewicht, en is je lichaam zich netjes aan het aanpassen totdat wat je nu eet ook je onderhoud is. Ik weet je lengte niet.. maar als we even uitgaan van 1.70m dan zul je nu zo ongeveer gaan stagneren... miss nog 4-5 kg eraf en dan zit je om en nabij in de "normaal" zone... Anders gezegd, jij doet nu wat ik overal probeer te vertellen.. netjes en vaker eten zonder te gek te snoepen etc etc... net ff onder je onderhoud en gewoon volgens een keurige regelmaat afvallen. ik zeg, ga lekker door zo.. geen zorgen maken! Dat pas doen mocht je echt richting mager/ondergewicht gaan
Heb ik gelezen maar ik heb ook gelezen dat je binnenste buiten gekeerd bent en dat alles ok was. Dus vandaar dat ik zeg dat je blij moet wezen. Slank en gezond zijn is toch prima denk ik.
Ik wil je niet bang maken, en misschien is het iets te ver gezocht, maar mijn schoonmoeder viel in korte tijd 12 kg af, maar voelde zich prima. zij is naar de huisarts geweest en is op van alles geprikt, alles was steeds goed. Op een gegeven moment is ze toch weer geprikt, waren de leverwaarden iets minder, dus weer geprikt, toch goed (zat een week tussen) Huisarts vertrouwde het niet en heeft haar doorgestuurd. Echo's gemaakt, leek een ontsteking te zitten bij de galblaas en galstenen. Door de scan heen: er zat iets, waarschijnlijk een ontsteking, maar voor de zekerheid moest ze geopereerd worden om te kijken of het echt alleen maar een ontsteking was, aangezien het ook kanker kon zijn en de galstenen moesten er toch uit. Ze is geopereerd, zou een sneetje van 10 cm worden, is uiteindelijk een snee van zo'n 40 cm!!! Stukje van de lever was aangetast is weggesneden, en galblaas is verwijderd. Deze vorm van kanker kan alleen weggesneden worden en niet bestraald of een chemo. Collega van mijn man kreeg een week later dezelfde uitslagen (in oktober) zij ligt nu al 2,5 maand onder de grond, zo snel gaat deze vorm van kanker, in een maand tijd was ze dood. Nogmaals: ik wil je niet bang maken, maar laat dit nakijken!! Dat druk ik je echt op het hart. En ik weet niet of je wel eens alcohol drinkt, maar zo ja, mochten ze wat vinden in de lever, vragen ze of dat van de alcohol komt. Zeg dan Nee, ik drink niet. Mijn schoonmoeder drinkt inderdaad niet, haar stelden ze de vraag. Mocht ze gezegd hebben dat ze af een toe wijn dronk, hadden ze haar laten lopen en was ze er nu niet meer geweest.
Geef mij zo'n dieet. Al jaren geen nachtrust meer, rust overdag ken ik ook niet en ik zit eigenlijk nooit stil. Helaas toch 10 kilo te zwaar
Geef je nog bostvoeding ? Daar kan je in ieder geval van afvallen Maar zoals andere al zeggen. Als je geen idee heb en je blijft afvallen de huisarts even goed laten checken. Het is toch bijzonder
Van stress hoef je niet aan te komen hoor. Ik val er juist van af. Je weet zelf wel wat ik er mee bedoel. En ik heb wel eens gelezen dat je met een potje sex een zak m&m's verbrand dus tsja...
Je bmi is 23.9 ipv 20 als je 1.77 bent en 75 weegt Misschien toch onbewust stress? Schildklier is uitgesloten zeg je, beweeg/sport je meer? Meer bewegend op het werk?
Ik vind het iets om nader te laten onderzoeken Ook al hebben ze eerst niks gevonden. Ik lees wel vaker dat er jaren niks werd gevonden...totdat het te laat was. Zo ook bij Rosanna Kluivert. Het hoeft natuurlijk niet...maar blijf er toch maar wat meer bovenop zitten.