Hoi, Ik had een aantal vraagjes mbt mijn huidige zwangerschap. Ik heb in de afgelopen maanden al twee keer een miskraam gehad. Beide keren heb ik meerdere malen een zwangerschapstest gedaan, waarin het HCG niet veel meer werd... Nu heb ik drie erg duidelijke testen (al zeg ik het zelf) die ik in mijn fotoboek heb staan... Maar mag ik er nu vanuit gaan dat ik nu ook minder risico loop op een miskraam, of blijft dit altijd giswerk? En wat kan ik doen of juist laten om een miskraam te voorkomen? (Ik weet wel dat je er in principe niets aan kan doen, maar ik laat liever alles dan dit nog een keer mee te maken). Daarnaast heb ik het idee dat ik sinds zaterdag (dus bijna een week geleden) er veel meer opgeblazen uitzie. Is dit normaal? 21 november heb ik mijn eerste echo... Krijg ik dan een hartslagje te zien, of is dat niet zeker? Excuses voor mijn onzekerheid... Groetjes, Joey
Hoi Joey, vanaf ong 6 weken zou je de hartslag moeten kunnen zien, dus als je 21 november over de 6 weken zou zijn, moet dat lukken ja. Maar als ik het zo lees ben je dat wellicht ook nog niet dan. Als je wilt kun je de echo ook verzetten voor na 6 weken, want anders weet je eigenlijk nog niets als het ervoor gebeurt. 6 weken is eigenlijk ook al echt vroeg voor een echo, maar zegt al wel iets meer dan een echo voor 6 weken ivm de hartslag dus. Verder kun je niet echt iets doen om een miskraam te voorkomen inderdaad. Zolang je geen rare dingen eet en probeert rustig aan te doen, maar ook niet te niksen doe je niets verkeerds, Je lichaam moet het toch zelf doen en er is niets zo moelijk vertrouwen te hebben in de natuur vooral als je al 2 keer anders hebt meegemaakt. De dikte van de streepjes zeggen op zich niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap, gewoon blijven duimen! Greotjes Brigitte
Hoi, Bedankt voor je antwoorden! Ik ben dan 6 weken en 6 dagen, dus nog net geen 7 weken... Dus dan zouden we het hartje kunnen zien... En nog mijn vraag over dat opgeblazen gevoel, is dat normaal? Heb echt het gevoel of ik 10 kg zwaarder ben dan vorige week, terwijl dit toch in de praktijk niet mogelijk is. Groetjes!
Dat komt waarschijnlijk door de hormonen die nu al een loopje met je lichaam nemen. Kan geen kwaad, maar dat ligt aan de verandering in je lichaam en kan ook gewoon weer wegtrekken. Succes bij de echo, ik duim met je mee. Groetjes BRigitte
Dit topic mag je wel sluiten hoor... Ben inmiddels alweer een paar maanden geleden geopereerd aan een bbz, dus weer niet goed gegaan. Nu hopen dat het de goeie kant opgaat! Groetjes