Wat meerdere mensen hier zeggen: zoek naar een andere plek. Ik heb mijn oudste naar 2 verschillende gebracht maar deze mama heeft alleen de eerste dag zelf moeten huilen omdat ik het idee vreselijk vond om haar zo jong weg te brengen.. Dat had echter niks met de plaats te maken waar ze heen ging. Bij allebei hadden ze veel aandacht voor de kinderen, goede verzorging en werden ze niet alleen gelaten om te huilen. Poetsen werd daar ook na werktijd gedaan en niet tijdens (behalve bij een ongelukje oid). Luister naar je gevoel en zoek iets anders, het is niet goed als mama en zoontje beide huilend de dag doorbrengen!
Ik vind een heleboel van wat je beschrijft niet prettig klinken. Maar dit... dit is echt niet terecht. Ik snap dat het er niet 'vriendelijk' uitziet, maar het zijn prima bedjes en kindjes slapen er prima in. Bij ons kdv hebben ze zo'n buitenbedje. Daar hebben dus serieus mensen (buren) over geklaagd, omdat ze het mishandeling vonden dat een kindje buiten in een konijnenhok moest slapen.. Nou, ik kan je vertellen dat de buitenlucht heeeeerlijk slaapt.
ook al moet je naar een vreemde, nav jouw verhaal en gevoel zou ik naar een go gaan. Ik denk dat jij daar heel snel een veel prettiger gevoel bij hebt. Past meer bij jou. En heb je fb, plaats gelijk een oproepje of iemand een lieve go kent. Wie weet kom je via via aan iemand.
Ik werk zelf ook op een babygroep, maar dit gebeurt niet bij ons hoor, wij maken wel zelf schoon, maar dit is meer omdat wij zelf de schoonmaaksters niet goed vonden.... Maar bij ons mogen we alleen maar vegen als er kinderen op de groep zijn. Wel doen we uiteraard de tafel schoonmaken en de afwas tussendoor, anders wordt t wel heel erg. Maar de kinderen gaan altijd voor, in extreem drukke tijden, is t soms echt chaos in de groep, maar wij hebben de regel dat kinderen gewoon altijd voor gaan. Ouders waarderen dat ook bij ons. Ze vinden dat beter dan overal huilende baby's, is door tevredenheidsonderzoek naar boven gekomen. En dan nog dat huilen voor laten tekenen, echt bizar! Vraag me af wat ze daarmee willen bereiken? Zou gewoon andere opvang zoeken, KDvs genoeg en anders een go.
Luister naar je gevoel, ik vind dat ook niet best klinken. Dat je dat formulier over het huilen moest tekenen vind ik al raar. Mijn dochter zat ook op een kdv waarbij het er zo aan toe ging. Meestal zeiden ze iets van 'oh, ze is echt net wakker, terwijl ze haar rood aangelopen met het snot tot op haar kin uit bed haalden, luieruitslag, omdat ze haar niet goed verschoonden etc. Ik liep tegen wel meer aan en heb een klacht ingediend bij de directie, er is toen het e.e.a. aangepast, maar het vertrouwen was weg. Toen overgestapt naar een ander kdv en spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan, want het was een wereld van verschil. Zo lief en zorgzaam, rustig laten wennen, als mijn kinderen erg huilden, belden ze me op voor overleg of advies, het was er rustig en gemoedelijk, ze hielden zich aan de afspraken en mijn kinderen waren daar ook veel meer op hun gemak.
Luister idd naar je gevoel! Ik werd ook helemaal naar van wat je beschrijft....Niet alle opvang is even goed en het is echt zoeken naar waar jij je prettig bij voelt. Super jammer dat het niet lukt om je moeder te laten oppassen.
Misschien niet terecht idd, maar ik begrijp heel goed dat je als moeder het gevoel hebt van het lijken net konijnenhokken. Ook al is het praktisch, dat wil niet zeggen dat je er een n beetje een 'industrieel' gevoel bij kunt hebben. Ach daar ben je dan ook moeder voor denk ik dan, niet iedereen kan een creche goed hebben. Daar ben ik er ook 1 van... Het stond me zo tegen dat ik nu thuis ben en dat vind ik soms wel moeilijk, ook financieel. Maar het geeft me de minste stress. Soms wou ik dat ik makkelijker was naar mijn gevoel is leidend.
Mee eens! Hier 3 moeilijke slapers, maar in de buitenbedjes hebben ze altijd heerlijk geslapen. Hier in het Noorden is dat overig wat bekender, dus zover ik weet geen klagende mensen.
Wij zijn vorige week bij een KDV gaan kijken en n.a.v. dit topic heb ik toch wel naar sommige dingen gevraagd. Toestemming tot laten huilen e.d. hebben ze nog nooit van gehoord en schoonmaken gebeurd na sluiting door een schoonmaakploeg. Maarre gevoel is het belangrijkste inderdaad. Wij hebben een KDV als buren, maar no way dat ik mn kind daar breng, hoe makkelijk het ook is. Het KDV waar we nu geweest zijn voelt veel zorgzamer en beter aan. Ik zag er ook heel erg tegenop om hem weg te brengen, nu wordt dat al een stuk minder.