Hallo, Wij gaan gourmetten met kerst. Cliché maar gezellig. We zijn met zes volwassenen en vijf kinderen onder de zes. Nu wilde ik het me wat makkelijker maken en een etagère met hapjes neerzetten als voorgerecht. Dit is wat losser, we moeten nog lang aan tafel zitten ik zat te denken aan een laag zoet, lekker bon bons, uiteraard in kerstvormen En daarna wat losse hapjes, bijv, carpaccio, kaasjes etc. hebben jullie nog tips voor makkelijke, lekkere hapjes als vorgerecht?
Zoet, als voorgerecht? Dat zou ik niet doen. Of je moet het echt al om 15 uur 's middags ofzo op tafel zetten.
Ja we beginnen om 16 uur en rond 17 uur gourmetten. Anders staat er toch wel ergens een schaaltje chocolade, dus dacht dan kan ik het daar wel op leggen maar misschien is dat wel een vreemde combi ja .... Ivm de kinderen is het ook vest wel een drukte, dus heel veel losse schaaltjes op tafel is niet echt handig
Ik snap het, maar zoet zou ik op dat tijdstip niet meer doen. Dan liever na het gourmetten lekker rustig koffie drinken met luxe bonbons enzo. Wat betreft hapjes: zou het een beetje licht houden, anders eet niemand meer iets aan tafel .
Ik lust ook voor het eten wel een lekker chocolaatje hoor Andere ideetjes: Klein prikkertje met een stukje meloen en parmaham / bolletje mozzarella met een tomaatje en blaadje basilicum Stukjes stokbrood met zelfgemaakte pesto Gevulde eitjes Kleine glaasjes met een beetje garnalencocktail Wat luxe vleeswaren (prosciutto enzv) Stokbrood met kruidenboter/tapenade/aioli
Een wat lekkere belegen kaas met stukje Parma ham erom heen. Kleine soepstengeltjes die in de aioli dippen en vervolgens een rauwe of Parma ham erom wikkelen Nomnomnom