Scheren na een keizersnede?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Demino, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik weet niet of er recent al zo'n soort topic is geopend, kon in ieder geval zo snel niets vinden erover, dus nu even een nieuwe.. :D

19 november, precies 3 weken geleden, ben ik trotse mama geworden van een heerlijk ventje. Hij is gehaald via een geplande keizersnede, omdat ie in stuit lag.
    Mijn herstel verloopt voorspoedig: ik ben (te) snel weer op de been. Allemaal superfijn en positief!
    De wond geneest volgens mij prima, ik was na een dag of 4 al van de pijnstilling af en heb ook nauwelijks nog echt pijn gehad eraan. Laatst begon het al te jeuken en dat betekent dat het goed aan het genezen is, zeggen ze.. Verder zit de pleister nog op de wond, die moet er straks vanzelf af gaan vallen.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar dames die ook een keizersnede hebben gehad en misschien het volgende herkennen:
    Vanwege hygiënische redenen vind ik het prettig om me te scheren down there.. Echter heb ik dat nu dus al 3 weken niet gedaan, omdat ik dat simpelweg doodeng vind! De wond zit onder m'n haargrens en ik kan zelf nog niet zoveel zien (fijn, die extra zwangerschapskilo's, haha), dus moet het deels op gevoel doen.. Eng!!
    Wanneer durfde jij je weer te scheren? Heb je nog tips voor mij? :D

Alvast bedankt!

2. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb je nu, na drie weken, nog een pleister op je wond zitten? Bij mij is de pleister er na een paar dagen al afgehaald (2e of 3e dag, weet ik niet meer goed).

Misschien dat je man je kan helpen je daar te scheren? Of met een ladyshave? Zo heb ik het gedaan tot ik alles weer kon zien. :p

3. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ja! Er zaten er 2 op, eentje is er idd de volgende dag vanaf gehaald na het douchen.. En deze is doorzichtig en moet blijven zitten.
    Mijn man het laten doen vond ik tijdens de zwangerschap al niks eigenlijk haha.. Hij doet extra voorzichtig, maar dat is juist niet fijn want dan blijf je sneller hangen haha!
    Ladyshave heb ik niet, alleen scheermesje..

4. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    als allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!

ik vond het ook dood maar dan ook echt dood eng, weet niet meer precies het aantal weken maar heeft idd echt een flink aantal weken geduurd..
    zelfs nu mijn meisje ruim 1,5 is ben ik nog heel voorzichtig omdat ik bang ben dat ik het litteken open haal!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier geen last van gehad. De haargrens van mijn schaamstreek zit net onder mijn wond. Dus kon me gewoon weer scheren.

Kan me voorstellen dat als de wond zich in je haargebied bevindt het eng is om de boel daar te scheren.

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Wat zit de wond dat laag of jullie haargrens hoog, mijn litteken zit toch wel bijna 2 cm boven waar het haar ophoudt.
    Ik ben na 2 weken alweer gaan scheren wel met een nieuw mesje i.v.m. hygiene, maar als er nog pleisters op zitten en de wond tussen het haar zit zou ik misschien nog even wachten.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook gewoon geschoren, wond zit hoger.

8. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Ik probeer ook voorzichtig aan weer te scheren. Bevallig is morgen 2 weken geleden.
    Ik doe het een beetje op gevoel haha. Ik voel Waar de wond zit en daar.leg.ik mijn hand op. Dan voorzichtig daaromheen scheren....verdient geen schoonheidsprijs waarschijnlijk maar voor mijn gevoel wel weer een stukje netter haha.

9. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar nog niet geschoren heb. Ja ik vind het zelf ook vies maar ik durf het niet. Het is nog altijd best wel gevoelig daaromheen en zo'n doof gevoel omdat die spieren doorgesneden zijn. Ik heb het wel eens voorzichtig geprobeerd maar het zat echt zo rot.

10. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet vies hoor. :) Ik ga er vanuit dat je jezelf wel gewoon voldoende wast en er zijn legio vrouwen die daar nooit scheren. :)

Bij mij zitten mijn littekens toch wel ruim een cm onder de haargrens, maar geen idee of de littekens laag staan, of mijn haar hoog komt. :D

Nu ben ik al lang niet voorzichtig meer aan mijn litteken (jongste zoon ruim 1,5), maar was ook al heel erg snel enkel een heel fijn streepje wat je nog kon zien, het is dat ik een rare "hobbel" heb van het inwendig hechten, anders zou je haast niet kunnen zien dat er ooit kindjes langs die weg waren uitgekomen. ;)

11. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik heb een scheerkopje op mijn ladyshave en zet het nu op 3 mm. Kaal vind ik te eng nu ik niets kan zien. Misschien ook wat voor jou?

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik durfde weer na een week of 6 te scheren.
    Heb het haar maar even voor "lief" genomen.

13. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik heb ook even gewacht met rond de wond scheren.. Bij mij was de wond nog beetje open gaan staan na twee weken.
    Heb er op een gegeven moment ook haartjes uitgetrokken met een pincet ;)
    Nu na bijna 1,5 jaar scheer ik gewoon over het litteken heen :)

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook lang eng gevonden, ook omdat het heel lang gevoelloos was (en nog is op sommige plekken). Misschien kun je met een spiegeltje en krukje prberen het ergste weg te scheren? Wij hadden toen een zitje in de douche waar ik mn voet op kon zetten en dan zo kon scheren.. Ik zou wachten tot je wond iets beter geheeld is voordat je daar gaat scheren..

15. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik legde mijn hand op de wond en scheerde langs mijn hand heen zeg maar.

16. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Tegelijk met jou een geplande ks gehad :) ik doe t net als kiekies; hand op litteken en onder mn hand scheren. Op gevoel ook want ik kan t nog niet zien ivm overtollige kilo's ;)

17. adi

adi Niet meer actief

Hier was het ruim een jaar totaal gevoelloos, en daarna nog 2 jaar vreselijk pijnlijk [een zenuw meegenomen bij het inwendig hechten AUW]

Ik heb ook geluk dat mijn haargrens onder de litteken zit, anders had ik het echt niet gedurfd, maandenlang niet. Ik durfde het heel lang niet eens aan te raken, maar ik ben een behoorlijk watje :D

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, na hoeveel weken weet ik dan ook niet precies maar ging gewoon scheren....met m'n hand op de wond en dan in de spiegel checken, tis mij bij ook heel lang gevoelloos gebleven...nog steeds eigenlijk wel een beetje maar dat terzijde.

19. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Dat spiegel checken was wel een goed idee ja.. vandaag nacontrole bij de gyn. Gister geschoren en had t idee dat het heel goed gelukt was. Lag ik bij de gyn in vol lamplicht. Nou haha, schots en scheef! :p

20. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vond het beide keren ook doodeng!! Was bang dat ik mijn litteken open zou snijden hahaha. Bij de eerste heeft het echt weken geduurd, nu na de 2e wel wat sneller :)

Deel Deze Pagina