Hier pas sinds een week of 3 energie terug. Kan er weinig aan dien behalve toegeven. Ik ging elje avond rond 20.00/20.30 naar bed en soms zelfs direct na mijn zoontje. Nu pas lukt het mij om het iets langer vol te houden. Maar savonds actief zijn is er niet bij
Heel herkenbaar! Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en ik voel me echt 80. Als ik de trap oploop, moet ik boven al bijkomen! Terwijl ik altijd in de weer ben normaal. Ik neem vitaminen maar heb van nature een lage bloeddruk. Dus daar kan het ook aan liggen. Slapen maakt het hier (nog) erger. Dat doe ik dus niet meer, behalve een powernap als het echt niet anders kan. Ik ga om 21 uur naar bed, slaap dan direct in, om vervolgens (met honger!) om 2 uur 's nachts wakker te worden en te liggen woelen en draaien. Rond 4 uur val ik weer in slaap, en als de wekker gaat ben ik een vaatdoek. Ik word er echt een beetje moedeloos van. Ik zit alleen maar op de bank, te vechten tegen de misselijkheid en wel honger hebben (maar waarin weet ik dan niet) en ik word elke dag slapper.
Hier lukt t me gewoon niet om een hele dag op te blijven ik kan er niet onderuit val gewoon in slaap. Zoveel slapen en zo moe ik snap t niet. Je zult toch een keer uitgerust zijn maar helaas bij mij niet dus
Hormonen... je bent nu 11 weken dus hopelijk is het met een weekje al wat beter. Ik weet wel dat als ik goed eet (ja, voor zover dat gaat met een rare maag en misselijkheid), het beter is. En ook frisse lucht doet wel iets. Ik moet mezelf ook echt uit bed en naar buiten slepen, maar als ik het dan eenmaal gedaan heb, merk ik wel verschil met dagen waarop ik er heel erg aan heb toegegeven.
Bij mij duurde het tot de 12e week. Tussen week 12 en 13 hun het al beter en nu voel ik me weer top fit! Hopelijk zijn het voor jou ook de voorlopig laatste moeie dagen. Ik heb er wel wat bandenpijn voor teruggekregen 😉
Ik had tussen week 10 en 11 echt extreem last van moeheid. En een week geleden werd ik ineens wakker met energie ipv dat ik meteen weer terug wilde mn bed in. Inmiddels gaat het iedere dag wat beter en heb ik ook eindelijk weer zin om wat te doen. Dus hopelijk is bij jou ook 13 weken de grens! Zorg wel nog steeds dat ik rond een uur of 10 op bed lig en voldoende slaap. Maar 10 uur is toch een stuk beter dan half 9
Herkenbaar, ik heb dan ook vrijwel de hele zwangerschap deels in de ziektewet gezeten. Ik sliep elke middag als mijn dochter ook sliep (en als ze niet wou slapen gingen we samen filpmje kijken in bed) en ging savonds om 19u naar bed. Hier is het pas weg gegaan na de bevalling (en dan ook echt direct, was in de kraamweek fitter dan in de negen maanden ervoor). Het enige dat je kunt doen is dus rust nemen en naar je lichaam luisteren. En accepteer hulp als je het aangeboden krijgt of vraag er zelf om.
Ik was vanaf een week of 4 ook zo ongelofelijk moe, dit hield non-stop aan tot een week of 14 en toen ineens nergens meer last van. De misselijkheid en de moeheid verdwenen.
De misselijkheid had ik vanaf week 6 ongeveer tot week 10 dat is nu gelukkig over ik heb goede hoop dat t overgaat ik hoop het zo
Hier ging het beter rond de 16 weken, om dan jammer genoeg weer terug te komen rond 28 weken. Hoort er denk ik bij.. Sterkte!
Hier net 17 weken en de voorbije week enkel geslapen. Voel me ook erg schuldig naar vriend en zoontje toe. Bloeddruk is beetje laag maar voor de rest alles in orde. Is gwn zo vervelend die vermoeidheid. Dokter raadde me aan om actief te blijven en eventueel vitaminen in te nemen. De gouden tip heb ik dus niet.
Pff hier ook zo vreselijk moe! 😓 Het begon rond de 6/7 weken, met 9 weken leek het even wat beter te gaan, en nu weer extreem moe. Ik sleep mezelf echt de dag door, er komt niks uit mijn handen in het huishouden, totaal geen energie om iets te ondernemen. Kort lontje, weinig geduld met man en kinderen. Ik herken het wel van mijn vorige zwangerschappen, maar dat was niet zo erg als nu!😞 Moet wel zeggen dat ik ook 2 nachtbrakers heb hoor, altijd is er wel een kind wakker s'nachts. Vooral mijn zoontje van 1,5 is echt een drama met slapen momenteel.
Ik heb nu 2 kinderen, ben niet zwanger maar nog steeds heel moe! En als ik een stuk heb gewandeld oid heb ik nog steeds zo'n bekkenpijn. Ik lees mee dus..
In davitamon zit inderdaad alles al. Enige wat ik kan aanraden is om toch dingen te gaan doen hoe moe je ook bent. Al die je bv even stofzuigen 1 uurtje rust eten klaarzetten weer even tijdje zitten. Steeds iets doen en even rusten. Ik weet wat vermoeidheid is heb daar altijd last van maar als ik het op die manier doe komt er wel iedere dag iets uit mijn handen en ja dan ben ik mega moe maar wel voldaan dat er toch iets gedaan is.
Bij mij is het pas met week of 17 a 18 over gegaan en voel me als ik maar optijd naar bed ga nog steeds goed! Dus er is hoop!
ik was ook ongelooflijk moe moest me echt voortslepen dat idee had ik. in de middag ofzo kon ik niet slapen dat was nu geen probleem sliep gewoon en in de begin van de avond weer. hier was het een vitamine d tekort na een halve week (een verhoogde dosis) begon ik me met de dag beter te voelen.
Hier ook nog steeds wel moe.. ik ga ook gewoon op tijd naar bed om aan mijn slaap te komen. Overdag kan ik namelijk niet gaan liggen vanwege mijn 2 kinderen. Ik ben nu 19 weken en ik krijg langzaam wel wat meer energie, wel meer dan met 13 weken! Dus wie weet wordt het bij jou ook beter. Er gebeurd ook zoveel in je lichaam.. het is eigenlijk helemaal niet gek dat het zoveel energie kost
Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en ook erg snel moe. Wat bij mij helpt is sporten. Daar krijg ik energie van en dan is de vermoeidheid de dag erna minder.
Ik heb het ook hoor. Ben nu bijna 15 weken en merk dat het iets minder begint te worden, hoop dat het snel nog minder wordt.