25 februari heb ik mijn eerste echo gehad, ik was 7 weken en 1 dag zwanger. Het was helemaal goed, de termijn klopte precies met wat ik uitgerekend had én het hartje klopte krachtig en snel! Omdat ik in september een miskraam heb gehad mocht ik nu al zo vlug voor een echo komen. Maar omdat alles er nu goed uitzag vond het ziekenhuis het niet nodig om bijv. volgende week weer terug te komen, nu mag ik 21 maart weer, dan ben ik 10weken en 5 dagen. Ondanks dit goede nieuws en de prachtige echo van ons koffieboontje krijg ik het niet voor elkaar om alleen maar positief te zijn, ik blijf zo angstig dat het hartje stopt met kloppen... . Ik weet dat ik op mijn lichaam moet vertrouwen, maar de angst blijft overheersen. Is de kans dat het misgaat nu écht kleiner omdat ik in dit stadium een kloppend hartje heb gezien? ZOu ik het ziekenhuis kunnen bellen en vragen of ik toch eerder mag of moet ik gewoon de komende 3 weken afwachten en vertrouwen dat het goed blijft gaan? Liefs Maria
hoi Maria, da kans dat het nu misgaat is echt kleiner omdat je eenkindje hebt gezien met ene kloppend hartje en dat groot genoeg was voor de termijn van jouw zwangerschap. We kunnen nooit garanties geven, maar je hebt nu echt veel minder kans dat het misgaat. Je zult echt geduld moeten hebben tot 21 maart. Probeer vertrouwen te hebben in je lijf en in je zwangerschap, de meeste zwangerschappen gaan gelukkig goed! Mirjam