hoe lang ben ik zwanger?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by beppie1976, Feb 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beppie1976

beppie1976 Nieuw lid

Feb 26, 2008
    3
    0
    0
    Hoi,

24 februari was mijn NOD en ik testte zwanger! Maar nu realiseerde ik mij opeens dat de vorige menstruatie (eerste dag 27 januari) heel kort en heel licht was. Eigenlijk maar 2,5 dag ipv 5 dagen en 1 maandverbandje per dag was genoeg! Wel was deze mensturatie stipt op de dag dat ik het verwachtte.

Nu vraag ik me toch af of ik niet eigenlijk 4 weken langer zwanger ben? Ik heb 31 maart een afspraak met de verloskundige. De receptioniste vond mijn verhaal niet spannend en liet me niet uitspreken; voerde een standaard riedel op. Is 31 maart wat laat en zou ik eigenlijk eerder naar een verloskundige moeten gaan?

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Beppie,

de grootste kans is dat je toch gewoon vanaf 27 jan zwanger bent. Je bent namelijk wel een paar dagen ongesteld geweest, ook al was dat heel licht. En ben je langer zwanger, dan is dat mooi meegenomen toch! het maakt voor je eerste bezoek aan de verloskudnige niet veel uit. behalve als je mee wilt doen aan een combinatietest bijvoorbeeld, dan heb je straks iets minder bedenktijd.

Mirjam

Share This Page