ik blijk een kamer olifantje te zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joep, 28 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik wist helemaal niet dat het verschil maakte met of je nu zwaar bent of ligt.

    Ik ben nu 82 kg. En in mijn vorige zwangerschap was ik op het einde 84. Ik loop nu nog in het begin, maar als ik dus 20 aankom moet ik dus in het ziekenhuis bevallen??

    Jeetje.

    Elina
     
  2. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Nee, geen ervaring mee en eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje stom hoor van je vk.
    Die hoort zoiets helemaal niet te zeggen joh..
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    Vreemd hoor want ik weeg over de 100kg en bij de verloskundige hebben ze er niets van gezegd , ze vroegen gewoon of ik thuis of in het ziekenhuis wou bevallen en toen ik antwoorde dat ik het liefst thuis zou willen bevallen was dat geen probleem.

    Groetjes
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Raar verhaal, wat een muts die vk zeg!
    In mijn zwangerschap woog ik aan t einde over de 100kg, nu moest ik wel in t ziekenhuis bevallen doordat ik ingeleid werd, maar ik mocht anders gewoon thuis bevallen hoor...En wat een van de andere dames ook al zegt, ik had zeker tegen de vk gezegd dat ik hier niet van gediend was, jij gaat er misschien vrij nuchter mee om, maar niet iedereen zal dit kunnen.
    groetjes.
     
  5. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Vandaag nog bij de vk geweest en het heeft dus met je bmi ook te maken, dat als deze te hoog is, je in het zk moet bevallen.

    Ik zit nu dus net boven die grens en ik ga nu definitief in het zk bevallen. ;)
     
  6. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    wat heeft de BMI er nou weer mee te maken...

    Iemand van 1.56 en die 62 kilo weegt zit dan boven zijn juiste BMI... Die mag dan ook niet thuis bevallen? met 62 kilo? lijkt me stug....???

    ch AL die regels.... ik ben blij dat ik sowieso in het ziekenhuis beval
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik zou een klacht indienen bij die verloskundigenpraktijk. Die opmerking raakt natuurlijk kant nog wal!
    Wat een flauwekul dat een broeder je niet zou kunnen tillen en dat dat de reden zou zijn. Volgens mij bedoelt ze dat overgewicht medische complicaties kan opleveren, maar durft ze dat niet te zeggen.
    Toen ik zwanger was van ons dochter ben ik enorm gegroeid tijdens de zwangerschap, elke keer op controle heb ik het gemeld dat het zo hard ging en elke keer werd het afgewimpeld met: ach, de een groeit niks en de ander 25 kilo. Wegen deden ze dus niet aan. Terwijl ik op het end over de 125 kg woog (al was het me niet aan te zien). Dus verre van gezond gewicht (tenzij je 2,20 meter lang bent ;) )
    Nu zit ik inmiddels ook al op 20 kilo erbij en kom ik op 95 uit. Dus ook deze "olifant" zal de arbo-wetten van de broeders doen verwaarlozen.

    Nogmaals, leg een klacht neer want jij bent door die opmerking geraakt en als zij niet weten wat er mis is, dan zullen ze gewoon doorgaan.

    Succes en sterkte.
    Groetjes van Kiki.
     
  8. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    tjee wat een ergenis dan hier heb ik nog nooit van gehoord,nou dan mogen ze in het bejaardenhuis wel uitkijken daar lopen genoeg van die dikke ronde omaatjes rond,wat dan als daar wat mee gebeurt die moeten toch ook met de ambulance mee,ik noem maar een voorbeeld raar mens hoor die vk erg grof,maar goed meid bijt van je af wat zei kan kan jij ook sterkte ermee.
    groetjes jacky
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    Even 1 van de voordelen van het werken in de zorg, vandaag werd er een bewoner opgehaald door de ambu met de bijbehorende broeders.
    Dus ik zag mijn kans schoon :) en heb ze de situatie voorgelegd.
    Nou die lagen daar even helemaal in een deuk en volgens hun is er dus helemaal niets aan de hand, ze komen je gewoon ophalen hoor overgewicht of niet. :D
    Ze zagen de lol er nog wel van in, ben je van je fiets gereden, lig je met gebroken ledematen op de grond en moeten hun zeggen, het spijt me mw maar we nemen u niet mee want u bent te zwaar, u kunt ons weer bellen als uw overgewicht weg is!

    Met andere woorden niets aan de hand dus.

    Groetjes
     
  10. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    Ik heb het gevraagd bij de verloskundige en zij vertelde dat het ambulanceverpleegkundigen het arbotechnisch zouden MOGEN weigeren maar daar denk je volgens mij niet aan als je zo'n beroep hebt.. En verder zitten er wieltjes onder de brancard en zou je evt alleen op de trap getild moeten worden :) Dus ook voor mij,lang en niet slank is thuisbevallen geen probleem :)
     

Deel Deze Pagina