Volgende week eerste afspraak VK maar nu al spannend

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Annabel26, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Pff ik heb volgende week mijn eerste afspraak bij de verloskundige, omdat dit mijn eerste zwangerschap is vind ik het allemaal heel erg spannend en probeer ik zoveel mogelijk te lezen. Maar als ik dan in dit topic kijk naar al die prille zwangerschappen die niet goed zijn afgelopen word ik zo onzeker. Ik heb met 7 weken als een echo gehad omdat ik door een onregelmatige cyclus niet wist hoe lang ik zwanger was. We hebben het hartje ook al zien kloppen en ik was toen zo opgelucht! Ik denk dat ik maar gewoon niet teveel topics hier moet gaan lezen. Hebben meerdere meiden hier last van? Voor ik hier ging lezen was ik niet zo onzeker eigenlijk maar nu pfff ik ben blij als het volgende week is in ieder geval.

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    hihi hier nog eentje hoor!
    Maar als je goed kijkt zie je ook genoeg positieve verhalen hoor! Alleen maken de 'negatieve' verhalen meer indruk, blijven langer hangen. Bij mij althans. En ik was al zo onzeker en zenuwachtig en nu nog meer hihi!
    Morgen ga ik voor het eerst naar de VK, spannenddddd!

3. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben haha. En inderdaad de 'negatieve' verhalen maken meer indruk. Maar goed ik voel me goed en nog steeds zwanger dus ik heb me voorgenomen om meer op mijn gevoel te vertrouwen.
    Heel veel succes morgen bij de verloskundige!

4. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Hoi, ik moet 15 sept voor 't eerst naar de VK. Ik ben heel benieuwd hoe dat in z'n werk gaat! Ik hoop dat jij na morgen kunt vertellen wat we ervan kunnen verwachten! ik kan me voorstellen dat je heel gespannen bent, ik heb dat zelf ook (ook voor 't eerst zwanger). Ik zie ook erg uit naar eerste echo als ''bewijs'' dat er een kindje in zit!

5. WonderZonnetje

24 jul 2011
    73
    0
    0
    hi meiden

ik heb aankomende woensdag mijn eerste afspraak bij de verloskundige en 16 september mijn eerste echo.
    vind het ook allemaal super spannend we weten namelijk niet hoever we zijn omdat ik na 3 maanden stoppen met de pil zwanger was zonder ongestelt te zijn geweest dus vind het ook allemaal heel spannend, denk zelf dat ik ongeveern 8 weken ben maar is lang wachten hoor zeker tot 16 september
    liefs wonderzonnetje

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Nou ik ben weer terug van de VK enne er was niks aan eigenlijk hahaha. De eerste echo had ik 18 augustus al gehad, omdat wij ook niet wisten hoe lang ik zwanger was. Ik bleek toen 8w5d zwanger. Maar dat was niet bij de VK, onze VK heeft geen echo-apparatuur.
    Vandaag was voornamelijk véél vragen beantwoorden. Welke bloedgroep, welke huisarts, waar wil je bevallen, borstvoeding of flesvoeding, afwijkingen/ziektes in de familie etc etc. Heb niet eens het hartje kunnen luisteren!! Dat kon namelijk schadelijk zijn voor de ontwikkeling van de organen van de baby zei ze. Máár ik mag wel over een week of 2 zomaar komen binnenlopen om het hartje te beluisteren. Dan mag het namelijk wel. Daar hoef ik geen afspraak voor te maken en mag ik vaker doen tijdens de zwangerschap. Dus daar ben ik blij mee!
    Verder nog een pretpakket gekregen met allerlei zwitsal proefmonstertjes, veel folders en tijdschriften en een knuffeltje mogen uitzoeken.

7. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Owja bloedgroep dat moet ik echt nog even opzoeken dat zou ik zo niet weten eigenlijk. Maar wat fijn om te lezen hoe het bij jou is gegaan! Ik ga ervan uit dat het eerste gesprek bij veel verloskundige wel een beetje hetzelfde is. Nou nog een weekje wachten en dan mag ik ook voor het eerst naar de VK. Maar je krijgt je eerste echo nu dan pas weer met 20 weken? Dat is dan nog wel lang wachten of niet.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja...de eerste echo was bijna 2 weken geleden en de volgende echo over bijna 10 weken. Dus daar zit ong. 12 weken tussen. En er werd geadviseerd niet eerder te gaan voor de 20weken echo omdat mijn baarmoeder erg diep lag.
    Maar we willen nog wel een 'pretecho' laten maken rond de 14 weken. We willen graag weten of het allemaal goed groeit en dergelijke. Ik vind dat er veel te veel tijd tussen de twee echo's zit!!! Dan kost het me maar een keertje wat geld. Jammer dan. Ik wil gewoon weten of alles goed is met mijn kindje :D Bezorgde mama...

En ik wist ook niet wat mijn bloedgroep is hoor. Maar ik moet toch bloedprikken dus dan kijken ze dat gelijk na.

9. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    gelukkig ben ik niet de enige die niet weet wat zijn bloedgroep is haha. Maar er zit inderdaad echt veel teveel tijd tussen de twee echo's in vind ik ook! Ik ben ook een bezorgde mama haha, maar ik ben behoorlijk ziek dus dat is ook wel een teken dat het goed gaat volgens mij.

Deel Deze Pagina