Hoi meiden, zit mezelf helemaal gek te maken hier. Weet even niet wanneer mijn verlof officieel in zou gaan. Ik ga 6 weken vantevoren met verlof en ben op 12 oktober uitgerekend. 12 oktober is op een maandag. Maar moet die week dan helemaal als de 40e week gezien worden? Ik dacht dat mijn laatste werkdag zou zijn de 28e augustus en dat maandag 31 augustus dan echt mijn verlof begint. Klopt dit of zou ik die hele week ook nog moeten werken dan? Weet het echt even niet meer. Hoop dat iemand mijn duidelijkheid kan geven want mijn man snapt het ook niet!
Het gaat per dag, niet per week voorbeeld: ik ben 16 augustus uitgeteld (een zondag) heb tot 4 weken vantevoren doorgewerkt en mijn laatste werkdag was 19 juli (ook een zondag, werk in de zorg) mijn verlof ging per 20 juli in. Dus volgens dit schema zou jij alleen maandag 31 aug nog moeten werken en gaat dinsdag 1 september je verlof in.
oh misschien is mijn baas dan snel maar ik had 2 weken nadat ik mijn zwangerschapsverklaring binnen had en mijn manager wist dat ik 6 weken van te voren wilden stoppen al en brief inde bus. Ach snelle jelle die baas van mij hahahaha. Volgens mij stond er in mijn brief van de uwv ook de datum van ingang.
Zwangerschapsverlof - Berekenen Hier kun je het berekenen...misschien ook wel handig. Ik had ook een snelle jelle P&O afdeling. Beetje raar wel dat je er nog niets van hebt gehoord.