Pampers maat 1 of 2?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjors82, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hey, ik heb vandaag bij Etos 4 pakken pampers gekocht voor 35 euro met een gratis Nijntje, leuke aanbieding en gelijk een tip voor jullie :) Maar nu zag er net op staan dat het voor 3 tot 6 kilo is, maat 2. Ik weet niet hoe zwaar mijn kindje straks gaat worden. Had ik soms maat 1 moeten hebben? Die is voor 2 tot 5 kilo.. Denken jullie dat ik ze te groot heb gekocht? Maar als het kindje 6 pond is zijn ze toch al goed? Het is allemaal nieuw voor mij, ik hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven :) Ik zou het wel jammer vinden als ik met 192 te grote luiers zit, haha!

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

als ze ong 6 pond wordt is het wel goed hoor
    en het gaat zo hard dat je gauw in maatje 2 zit anders

3. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    4 pakken in maat 2 die komen toch wel op hoor ;) Maar ik zou toch een pak in maat 1 halen. Niet al te veel van 1, want die gebruik je vaak maar kort. Mn zoontje was 3100 gram bij geboorte en heeft geloof ik 4 weken maat 1 gedragen.

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Roos heeft ook een maandje met maand 1 gedaan en uiteindelijk best wel een tijdje maat 2

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.304
    36.167
    113
    Mijn zoontje heeft maar 1 week gedaan met maatje 1. Maar maatje 2 komt hoe dan ook wel op hoor!

6. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    mijn zoontje heeft ongeveer 8 weken maat 1 gedragen, maar was ook maar heel klein en licht met de geboorte 42 cm en 2085 gram

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben 1 pak nr1 gebruikt. Die zou ik nog wel in huis halen. Maar daarna kun je lekker die 2's gaan gebruiken.

(al vind ik het wel link, mijn zoontje krijgt uitslag van sommige merken, dus we proberen altijd eerst 1 pak, voordat we een aanbieding kopen)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond maat 1 en maat 2 niet zo heel veel uitmaken, dus nadat de 2 pakken maat 1 op waren, zijn wij op maat 2 overgegaan. Maar onze dochter was wel 3870 gram.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jitte zit sinds een week of 4 in maat 2, maar die is dan ook aan de smalle kant. (met 10 weken 4480gr en 58cm) Het ligt er ook veel aan wat voor baby je krijgt, een kort dikkertje of een lange dunne, net als die van mij... :D

Ik heb per ongeluk de verkeerde meegenomen zag ik vanmorgen... (aanbieding bij de makro een paar weken geleden en niet goed opgelet) Ik heb maat 3... Kan bijna 2x rond haar middel... :D Maar ja, ze doet het er maar mee, ik heb geen tijd gehad vandaag om nog andere te halen, ik koop op vakantie wel een maatje kleiner...

10. Mijn zoontje heeft qua gewicht nu maat 3 nodig, maar ik vind die luiers echt enorm ;)
    Hij past ook nog makkelijk in maat 2 ;)

Voor pasgeboren kindjes lijkt het me helemáál niet comfortabel om meteen met zo'n megaluier te lopen (liggen :p), dus ik zou toch liever voor maat 1 gaan..

Deze luiers kun je altijd nog later gebruiken natuurlijk! :D

In de pakken van maat 1 zitten ook nog eens 10 luiers extra, dus zolang je kindje die past zou ik zeker voor maat 1 gaan! Bespaar je ook nog geld! :D

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs heeft ongeveer 3 weken maat 1 gehad. Maar maat 2 komt echt wel op hoor! Goede aanbieding toch en Nijntje is zooooo leuk!

Deel Deze Pagina