Al een aantal jaren weet ik dat ik pcos heb. Daarom ook bewust ervoor gekozen niet te laat te beginnen aan kinderen. Toen dit vastgesteld werd, werd ik eens per half jaar ongeveer ongesteld. Sindsdien heb ik veel natuurlijke middelen geprobeerd (DCI, progestron creme) en heb ik al meer dan een jaar een redelijk regelmatige cyclus (iedere maand ongesteld, rond de 28 tot 32 dagen). Nu zijn mijn vriend en ik 3 maanden bezig om zwanger te worden, maar iedere maand weer een teleurstelling. De 2e maand heb ik een heel licht positieve test gehad, dag erna toch ongesteld. Deze maand veel zwangerschapssymptomen (duizelig, misselijk, sterke reuk, veel naar de wc, opgezette buik, wisselende stemmingen, geen zin meer in bepaald eten etc.). Hoopte dus heel erg dat het raak was. Was ook iets later, maar toch ongesteld geworden. Nu wil mijn vriend dat ik naar de huisarts ga voor 'n onderzoek of ik nog wel pcos heb en dan evt. dus medicijnen. Maar nu vraag ik me af; word er als pcos al is vastgesteld, ook een termijn aangehouden van eerst een half jaar/jaar 'proberen'? Zelf twijfel ik ook of ik nog wel pcos heb, want ik heb dus wel iedere maand 'n menstruatie (en sowieso de 2e maand ook een eisprong). Maar volgens mij gaat 't meer mis met de innesteling..
Ik zou meteen de huisarts bellen. Dan hoor je het wel. Baat het eist schaad het niet. Ik denk dat er geen probeer tijd is als je pcos hebt. Succes
ja idd.. aan de ene kant.. je word netjes ongesteld.. dus is er wel een eisprong.. anders word je niet zo netjes ongesteld... (anders zou het een ontrekkingsbloeding zijn en die krijg je vaak pas na een aantal maanden geen menstruatie) en 3 maanden is natuurlijk nog "niets" . het heeft wel tijd nodig bij sommige mensen! maar aan de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat je graag meer duidelijkheid zou willen hebben. je kunt altijd bellen om te vragen van hoe of wat.... ? succes meis! doe waar jij je goed bij voeld!