maar volgens Claire van ClearBlue Ovulatietesten wel!!! in de reclame die begint met de dame in het bruine jurkje zegt ze dus letterlijk: "als je een zwangerschap plant!" grrrr ik kan me daar zo aan irriteren.. :x ben ik nou de enige of hebben meer dames dit????
Nee je bent niet de enige, ik krijg al hartkloppingen bij de zin:"Hallo, ik ben Claire van Clearblue" Brrrrrr, verschrikkelijke reclame! :x
Oh, het is jou ook al opgevallen ... ik zei van de week tegen mijn man tijdens de reclame ... "Ohhh, dus daarom lukt het niet ... dit doen wij verkeerd ... we hebben niet gepland"!!! ik heb me er ook bijzonder aan lopen ergeren hoor ....
Ik erger me daar ook vreselijk aan...Als het zo makkelijk was dan had ik al 10 kinderen. Zit er wel eens over na te denken om te bellen naar CB...en ze te vragen of ze het woordje plannen kunnen vervangen door het woordje willen. xxx
Volgens mij zegt ze ook zoveel mogelijk de kans benutten ofzo.. Een zwangerschap valt ook niet te plannen maar je kunt natuurlijk met die testen wel gerichter klussen. Als je verder gezond bent en niks mankeerd. Voor de MMM meiden is dat natuurlijk anders Dat is hetzelfde als de always reclame, als je ongesteld word vertelt het lichaam je dat alles werkt
Ik snap je irritatie heel goed, vooral omdat wij echt in mmm moesten, maar ik hoor zo'n zin overal hoor. gewoon van vrouwen in mijn omgeving. Mijn vriendin zegt zelfs dat zij gepland hebben om in november zwanger te worden zodat ze met mooie weer zou bevallen en haar ouders vanuit buitenland op bezoek kunnen komen. Daarnaast 'plannen' mijn collega's de perfecte leeftijdsverschil tussen hun kinderen, of dat ze in de rustige werk-periode met verlof gaan en niet tijdens de topdrukte enz enz enz. Mijn hele omgeving schijnt gewoon op commando zwanger te kunnen worden.... dus die rot-reclame kan er ook wel bij.
Volgens mij is deze reclame ook door mannen bedacht, ik ken weinig vrouwen die blij zijn tijdens de menstruatie
Tja ik heb er niet zo heel veel problemen mee, zo kun je overal wel iets negatiefs van maken toch? Het is nou eenmaal een feit dat voor het merendeel van de bevolking een zwangerschap wel te plannen is, in die zin dat veel mensen bewust op een bepaald tijdstip stoppen met de pil en dan ook binnen een korte tijd zwanger zijn. Dan is zo'n test toch heel handig, denk dat het voor veel vrouwen fijn is om te zien op welke dagen ze echt vruchtbaar zijn. Natuurlijk geeft dit geen garantie dát je zwanger raakt, maar je weet in ieder geval wel (bijvoorbeeld wanneer je een onregelmatige cyclus hebt) wanneer je vruchtbaar bent. Krijg ook niet het idee dat ze in de reclame zeggen dat iedereen dan maar makkelijk zwanger wordt en dat zwanger worden een eitje is toch? Ik snap heel goed dat ze er een beetje een positieve draai aan geven. Natuurlijk is het heel verdrietig voor vrouwen/stellen die niet makkelijk zwanger raken, maar het is nou eenmaal een feit dat het merendeel van de vrouwen wél gewoon zwanger raakt binnen een paar maanden. Er worden ook dagelijks reclames uitgezonden over hoe lekker en gezond bepaalde snoepjes/drankjes wel niet zijn, dit is ook niet makkelijk voor mensen met een bepaald dieet of suikerziekte. Zo is er denk ik altijd wel iets wat een bepaalde groep raakt.. Ik hoop dat zo'n test voor vrouwen een uitkomst is die meer inzicht in hun cyclus willen hebben en ik hoop dat het voor hen tot een positieve zwangerschapstest mag leiden! De have a happy periode reclame vind ik een ander verhaal, daar heb ik ook echt een hekel aan en die kan inderdaad alleen maar door een man zijn bedacht!
Maar wat is hun voornaamste doelgroep? Niet de vrouwen die heel makkelijk zwanger worden hoor, die gebruiken meestal geen ovulatietesten...
Onee? Veel vrouwen die ik ken wel hoor! Vooral als ze (zoals in de reclame ook wordt genoemd) voor een tweede kindje gaan. Ik denk ook dat ze dit bewust hebben gedaan, dat tweede kindje noemen. Zo spreek je inderdaad de doelgroep aan die al eens zwanger zijn geweest en dus (uiteraard met uitzonderingen daargelaten) wel een redelijke kans hebben weer zwanger te raken. En het kan echt een uitkomst zijn voor vrouwen die al een paar maanden bezig zijn, maar op de verkeerde data vrijen. Een vriendin van mij had dit dus, zij ging uit van wanneer een vrouw "gemiddeld" een eisprong had en werd maar niet zwanger. Met behulp van ovulatietesten kwam ze erachter dat haar eisprong al op dag 9 was! en een maand later was ze zwanger. Super toch!
Neemt niet weg dat ik snap dat het voor vrouwen pijnlijk kan zijn, voornamelijk wanneer het zwanger worden niet lukt. Ik maak het van heel dichtbij mee en weet hoe ontzettend verdrietig het allemaal is. Maar dat neemt niet weg dat dit maar voor een klein deel van de vrouwen geldt en dan snap ik dus wel dat dit soort reclames er zijn.. Dan hoop ik dus maar dat er vrouwen zijn met een kinderwens, die deze reclame zien en een positief resultaat krijgen nadat ze dit gebruikt hebben.
"Haaai ik ben Claire van Clearblue" Kots, daarna zap ik standaard weg. Ik vind die reclame met de waterlelies die stiekum maandverbanden zijn heel irritant. Ik snap het nooit, ben ik de doelgroep dan niet of wordt er niet goed over nagedacht??
Ja, ontzettend irritant idd! Nou ja, goed om te weten, mochten wij ooit toch een tweede kind willen, gaan we niet weer de MMM in, nee dan pak ik gewoon een Clear Blue. Dat hebben we dus fout gedaan de vorige keer!
oeps zoveel reacties had ik niet verwacht.... @yummy: tuurlijk kun je van iedere reclame iets negatiefs maken maar mij gaat het om het woordje PLANNEN! had er dan een andere zin van gemaakt en zoals was gezegd "willen"... dat het vrouwen die een onregelmatige menstruatie hebben of zoals je vriendin die haar eisprong al op dag 9 heeft helpt vind ik helemaal geweldig... @brabbel: ja idd ik had een regelmatige cyclus maar heb er ondertussen wel 21 rondes over mogen doen om zwanger te worden... terwijl ik bij mn 1e zoontje al in ronde 1 zwanger was... klopt dus ook niet helemaal hoe het gezegd wordt.... @allways reclame: ja die is ook zo misselijkmakend... sorry maar ik ben nog nooit blij geweest met mijn menstruatie en alles erom heen!! en die reclame van die lelie's is indd ook heel erg vaag... die snap ik ook niet hoor!!! @adi: hmmm ik hoop voor je vriendin dat haar planning doorgaat... net als voor je collega's die het perfecte leeftijdsverschil plannen.... maarja dan denk ik weer "wat is het perfecte leeftijdsverschil?"
Ik vind het vooral irritand hoe ze kijken als blijkt dat haar eisprong eraan komt.. haha.. grrrrr... Er zijn 2/3 verschillende volgensmij?
hmm ik lees het nu terug en heb indd verkeerd gekeken... het was nog als aanvulling op yummy bedoeld... sorry!!