Brabbel: Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar wat is er zo erg aan plannen? Je bent al snel aan het plannen hoor. Ik gebruik nu bewust anticonceptie en wij plannen een eventueel tweede dus ook. Ik ga er namelijk (en zo zijn er een hoop vrouwen) vanuit dat het bij een tweede binnen een aantal maanden raak zal zijn. En dat is ook wel reëel, ik weet dat ik erg vruchtbaar ben. Natuurlijk kan het altijd zo zijn dat het bij een tweede ineens niet meer lukt, maar ik ga daar niet van uit. Ik wil niet met die negatieve gedachte onze toekomst tegemoet kijken en we hebben ook geen enkele reden waarom we dat zouden doen. Desalniettemin leef ik enorm mee met de mensen bij wie het zwanger worden niet vanzelfsprekend is en ben ik mij heus in mijn achterhoofd wel degelijk bewust dat het ook wel eens niet zo kan gaan als wij het willen. Maar ik wil niet dat die gedachten op de voorgrond treden omdat daar gewoon geen échte reden toe is en ik positief ben ingesteld. Plannen is gewoon een ruim begrip en ik vind dat het aan een ieder vrij is om zoiets te "plannen". En zeg nou zelf, mensen gebruiken misschien wel het woord plannen maar als er iets niet te plannen is is het een zwangerschap. Je kunt PROBEREN je aan je planning te houden, maar moeder natuur houdt echt geen rekening met onze planningen. Ik vind alleen wel dat er misschien door sommigen verkeerd naar deze reclame wordt gekeken (in mijn optiek dan hé), iets te negatief.
Als ze mij vragen of de zwangerschap gepland is zeg ik altijd; "Nee, ik kan niet plannen wanneer ik zwanger word "
Yummy, lees even GOED terug, dan zie jij dat ik daar niks over heb gezegd. Mutsevluts gaf mij antwoord, terwijl dat voor jou bedoeld was, en dit bericht heb ik gequote om in diezelfde post aan te geven dat ik dat niet was. Misverstand van Mutsevluts. Lees maar eens goed terug.
ging het maar zo makkelijk he. nu heb ik me eisprong dus nu gaan we even een kind maken. was het maar zo makkelijk dat zal veel ouders en hopelijk toekomstige ouders veel leed besparen er was hier ook ooit een topic, "ik wil een kind rond mei, wanneer het beste beginnen "weet niet meer precies de naam maar vond dit echt een topic dat niet kon na mijn 1e zwangerschap die uiteindelijk mis ging had ik een enorme drang zwanger te worden. tempen en ovutesten en toch elke maand weer die teleustelling. dat een ovutest dus zorgt dat je maar snel zwanger wordt is echt onzin
Dat het bij jou niet heeft geholpen, wil niet zeggen dat het bij niemand helpt. Voor sommige vrouwen kan een ovulatietest wel degelijk een handig hulpmiddel zijn. Natuurlijk maakt een ovulatietest je niet zwanger! Die test maakt alleen duidelijk wanneer je het beste kan vrijen indien je zwanger wilt worden. Je moet wel heel simpel zijn om te denken dat je dan de garantie hebt dat je zwanger raakt, er zijn zoveel andere factoren die mee spelen. Zelfs als je op het beste moment gaat vrijen (en al het andere is ook helemaal in orde) dan nog is de kans maar 35% (verschilt ook nog weer per leeftijd) dat je daadwerkelijk zwanger raakt. Maar er zijn nou eenmaal vrouwen die echt niet weten wanneer ze hun eisprong hebben en dan is zo'n test toch iets heel moois in mijn ogen.
Dan zou ik zeggen: Succes! Als zij dat wil dan moet ze dat helemaal zelf weten. Jammer alleen dat ze dan maar 1 á 2 kansen per jaar heeft en de kans dus klein is dat ze snel zwanger is. Ze komt er dan vanzelf achter..
ik wilde geen discussie over vruchtbaarheid iod... ik wilde alleen weten of ik de enige ben die zich irriteert aan die zin.... nee yummy er is ook niets mis met "plannen" zoals jij het doet met de anti-conceptie en stoppen enzo maar zoals de reclame op mij overkomt is het zo dat als je zwanger wilt worden dan gebruik je hun ovulatietesten om de juiste datum te plannen en dus zwanger te worden wanneer jij dat wilt en niet moeder natuur!! ik ging ook heel positief voor een 2e en dacht dat het net zo makkelijk zou gaan als bij de 1e maar helaas helaas heeft dat niet zo uit mogen pakken... jij geeft aan: "ik weet dat ik erg vruchtbaar ben"... dat dacht ik ook maar toch ging dat ff niet door.... omg ik heb het topic niet gelezen maar dit druist ook tegen mijn gevoel in!! ow adi wat verschrikkelijk dat mensen zo kunnen denken... kan ik echt niet met mn hoofd bij!!! en trouwens er werd net aangegeven dat de reclame waarschijnlijk door een man is bedacht... maar Claire is dan net zo erg want die zou dan aan kunnen hebben gegeven van "heren een zwangerschap plan je niet!"
uiteraard is zo'n test een heel mooi hulpmiddel!!! idd het hoeft niet bij iedereen te helpen maar de reclame doet wel voorkomen dat als jij zwanger wilt worden en hun ovulatietesten gebruikt dat je dan meteen zwanger raakt ongeacht de rest van de situatie!!!
Mutsevluts: Snap ik hoor, maar ergens snap ik wel dat ze het misschien een beetje zo doen overkomen. Het is natuurlijk wel hun product wat ze aan willen smeren en dan ga je het natuurlijk net even overdrijven en mooier maken dan het is. Ik denk dan zelf altijd dat mensen toch zelf ook wel snappen dat het niet zo eenvoudig is en dat ze zich dit toch wel beseffen? En anders komen ze er vaak wel snel achter dat het niet zo vanzelfsprekend is. Het is gewoon een commercieel iets en deze mensen hebben echt maar 1 doen: geld verdienen. Net als zoveel andere producenten. Iedereen overdrijft in zijn reclames, Ariel wast bij mij op 15 graden namelijk ook ABSOLUUT niet schoon. En natuurlijk gaat dit dan net over een (voor velen hier) gevoelig onderwerp: zwanger worden. Maar eigenlijk zou deze kritiek dan toch eigenlijk voor iedere reclame moeten gelden? Niets is namelijk zo mooi als dat ze het doen voorkomen..
ja yummy daar heb je helemaal gelijk in maar hoe vaak lees je wel niet dat dames er mee bezig zijn en het niet snappen waarom het niet lukt?? gewoon de onzekerheid die het met zich meebrengt.... hmmm was ariel niet op 15 graden bij jou schoon?? haha bij mij ook niet hoor... moet er niet eens aan denken om mn was op 15 graden te doen ...
Tsja, ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn tweede zwangerschap wel behoorlijk heb gepland (natuurlijk met het geluk dat dat ook echt te plannen bleek, want ik hield wel in mijn achterhoofd dat ik de 2e keer misschien minder geluk zou hebben dan de eerste keer). Ik heb letterlijk gedacht "Als ik NU zwanger zou raken, zou het PRECIES goed uitkomen" (ivm mn studie). En ik raakte dus ook zwanger, wederom in ronde 1. Ik kan me echt niet zo storen aan het woordje plannen. Het overgrote deel van de vrouwen raakt vooralsnog zonder problemen zwanger. Een kind overkomt je niet, je kiest er bewust voor. In hoeverre je vervolgens vruchtbaar bent, moet natuurlijk nog blijken, maar in principe zul je toch eerst moeten besluiten dat een kind NU gewenst is. (Even de ongeplande zwangerschappen etc. buiten beschouwing gelaten)
Ik val nu niet direct over het woordje plannen. Tuurlijk wordt er bedoeld ben je er bewust mee bezig om zwanger te worden, maar (ik ken de reclame zelf niet) weet niet of dat nu zo goed zou bekken in het spotje. Wat mij irriteert is de engelse reclame voor cilit bang... Ten eerste roept die vent al veel te hard en te vrolijk en dan BANG and the dirt is gone. Heb ook al een paar keer bang staan gillen maar het vuil zat er nog hoor, moest toch nog altijd schrobben
Vijf op de zes dus niet.. Ik lees trouwens overal de volgende cijfers: Dus dan kan ik wel begrijpen dat een producent van ovulatietesten zich op de groep richt die relatief eenvoudig zwanger raakt, aangezien dat simpel gezegd gewoon de grootste groep is. En dat zij het verhaaltje dan even net iets mooier maken dan dat het is (zoals bij ALLE reclames het geval is..)
Nee ik irriteer me er niet aan.. Zwanger worden is nou eenmaal soms een soort van "plannen" Wij hebben geplant dat wij in September 2006 met de pil gingen stoppen.. En oke jaren lang hebben we gepland () maar er kwam geen zwangerschap.. en toch is uiteindelijk door een planning onze dochter geboren. alles was uitgestippeld, start prikken, datum punctie, datum terugplaatsing.. en zelfs die planning (wat het gewoon ook echt is) kan mislukken natuurlijk. Maargoed dat is natuurlijk een ander soort plannen.. Maar dit gaat over stellen die wel natuurlijk zwanger kunnen raken en door een ovulatie test zo ongeveer precies weten wanneer ze moeten vrijen en dus de kans groter is dat er een zwangerschap onstaat, dus in die zin vind ik het woord plannen niet zo gek..
Natuurlijk zitten er gewoon commerciele harries achter die gewoon geld willen verdienen. Natuurlijk hebben zij geen boodschap aan al die vrouwen voor wie zwanger worden een hel is. Maar het neemt niet weg dat telkens als ik die reclame zie, mijn verdriet weer in alle hevigheid bovenkomt, net als ik heel eventjes niet aan mijn ongewenste kinderloosheid dacht. Het ligt gewoon gevoelig, vandaar de heftige reacties. Als ze niet het woord "plannen" had gebruikt, had ik me wellicht minder geergerd, maar dan nog zit ik als MMM vrouw helemaal niet op ovutest reclames te wachten.
Ah fijn, eindelijk een MMM vrouw die zich het woord "plannen" niet op de negatieve manier persoonlijk aantrekt.