Hallo dames En kort maar krachtige vraag. Aangezien we nog niet weten of we er een zoon of dochter bij krijgen gaat het speculeren over namen nog even verder. Een jongensnaam hebben we, een meisjes naam dacht ik ook maar ineens schiet er weer een andere naam door mijn hoofd . Wat vinden jullie mooier????? Nova of Liva en Liva uitgesproken als lieva Ben heel benieuwd
Absoluut Liva. Nova vind ik geen mooie naam. Het betekent nieuw, ik vind dat raar passen bij een oudere vrouw.
Beiden leuk. Nova wat stoerder idd. Dus ga je voor stoer of voor lief? Hoe denk je/ zou je graag willen hoe je kindje is.
Liva, zonder twijfel! Liva voelt voor mij meer als een naam. Nova is voor mij meer een fenomeen (supernova, Nova Zembla, in verschillende talen is het een woord en betekent het 'nieuw'). Ik vind Nova meer iets voor een dier of een merk. Zie het ook echt niet bij een puber of volwassen vrouw voor me. Liva vind ik een krachtige, frisse naam. Stoer maar toch ook iets zoets. Duidelijk vrouwelijk en duidelijk voor een mens ook.