Hallo dames.. we gaan nu weer naar ronde nummer 7... na een gezonde dochter uit 2011 (van een andere man) en 2 kids van man zelf zijn we nu al 7 rondes bezig voor een van ons samen.. ben inmiddels foliumzuur en vitamine b12 gaan slikken maar toch een beetje teleurgesteld dat het al 7x niet gelukt is.. hoop hier een beetje erover te kunnen praten.. xx
Je hoeft je nog niet druk te maken hoor. Gemiddeld staat er een jaar voor! En binnen een jaar is 90% zwanger. Gaat het langer dan een jaar duren, dan kan je de stap zetten naar de huisarts om alles te laten onderzoeken. Vorige zwagerschappen zeggen helaas niets over hoe snel het nu raak zal zijn. Probeer positief te zijn en misschien kun je ovulatietesten overwegen om gerichter seks te hebben? Foliumzuur is trouwens goed om te slikken, maar helpt je niet om eerder zwanger te raken. Dit helpt om aangeboren afwijkingen tegen te gaan (open ruggetje bijvoorbeeld)
Hier ben ik mee eens, succes verder TS. Houd moed en fingers crossed, 7 maanden bezig is niet leuk maar ook niet gek lang
Nee klopt maar ik moest het sowieso gaan slikken weer.. ik heb vorige maand voor het eerst met ovulatietesten gewerkt. Ga het deze maand ook weer doen. Welke testen zijn het best? Groetjes.
Ik zou niet durven zeggen welke het beste waren. Maar ik kan je wel vertellen dat ik die van de action echt waardeloos vind! Het is wel goed dat je gewoon foliumzuur blijft slikken en b12. Kan nooit kwaad natuurlijk! Maar als je gevarieerd en gezond eet zou je op zich genoeg vitamines binnen moeten krijgen. Maar aangezien ik niet vaak fruit eet (wel regelmatig gewoon groenten) slik is sowieso vitamines. Ik slik zelf zwanger worden pillen van de etos. Daar zit ook al foliumzuur in. Dit kwam ik op internet tegen over b12: Zwangerschap en vitamine B12 | Stichting B12 Tekort
Ik vind de action-testen best goed werken en zeker voor die prijs! En voor de rest... Ik weet nog toen wij een half jaar bezig waren, dat ik het ook al lang vond duren... Ondertussen zijn we zeker 3 keer zo lang bezig en de teleurstelling blijft elke maand terug komen. Maar! Je hebt zeker nog goede kansen! Gemiddeld gaat er inderdaad een jaar over... Als het nadien nog niet gelukt zou zijn, kan je altijd langs de huisarts om te informeren over hoe het verder moet. Veel succes en hopelijk is het snel zover!
Hoi Loveaniol, Hier inmiddels in ronde zes voor ons tweede kindje. Ik herken je gevoelens van teleurstelling. Bij mij werkt dat op de een of andere manier met bepaalde 'mijlpalen' of 'momenten'. Zo was ik behoorlijk teleurgesteld dat ronde 1 niet gelukt was. Iedereen in mijn omgeving raakt zwanger in ronde 1.. Daarna met ronde 2,3 en 4 veel minder teleurgesteld. Natuurlijk wel flink balen, maar vol goede moed naar de nieuwe ronde. Inmiddels dus ronde zes en dat is voor mij weer zo'n 'moment'. De half-jaar-grens. Ik had ergens gehoopt/gewenst dan in ieder geval met een half jaar zwanger te zijn. Voor ons eerste kindje hebben wij overigens ook een lange weg afgelegd (ruim een jaar). Na de bevalling werd ik ziek en vanwege behandelingen moest ik mijn kinderwens weer 10 maanden uitstellen. En nu ben ik ergens bang dat het zwanger worden weer lang duurt. Hormonen nu tijdens mijn menstruatie spelen ook wel mee. Daardoor voelt alles nu ook ff wat negatiever/zwaarder. Hopelijk kan ik over een paar dagen weer denken: kom maar op! Succes en sterkte ermee!