Ik dacht echt dat t raak was

Discussion in 'Zwanger worden' started by MariamZ, Jun 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    De tweede duurde hier uiteindelijk anderhalf jaar. Zoals al genoemd; dat je de vorige keer direct zwanger raakte, wilt niet zeggen dat het nu weer zo snel gaat... Ik hoop het wel voor je, want die teleurstelling iedere maand is vreselijk.

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Je hebt wel elke morgen op hetzelfde tijdstip,voordat je opstond (dit komt beiden zeer nauwkeurig),en rectaal getemperatuurd?

3. Veera

Veera Niet meer actief

Nja dat is natuurlijk een eigen keuze. Maar dat t een paar maanden kan duren zou ik vanuit gaan, dan valt t vast mee. De eerste tijd nog lekker genieten van t idee en sexen wanneer je wil :) geen druk opleggen want gek genoeg schijnt dat tegen te kunnen werken
    Lukt t na een jaar niet, naar de huisarts

4. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja allemaal gedaan. Maar heb ook verbalen gelezen dat mensen met LF van 7 dagen wel vlot zwanger waren.

5. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Verhalen lezen is 1 ding. Iedere vrouw en heeeeel belangrijk iedere zwangerschap is anders. Echt, ik zeg het eigenlijk nooit maar in dit geval zeg ik laat het los. In ronde 1 direct allerlei 'maatregelen' om maar direct zwanger te raken.... Het is zo'n speciale tijd waarin het nog leuk is en zo mooi, de gedachte dat je misschien samen wel een kindje verwekt. Waarom er direct zo enorm mee bezig zijn? En natuurlijk mag je teleurgesteld zijn als je ongesteld wordt, ook na ronde 1. Maar je doet nu erg dramatisch alsof je er een heel traject op heb zitten. Het lijkt alsof je er vanuit was gegaan dat het ook dit keer snel zou lukken. Dat kan nog steeds maar is geen regel. De regel is dat je je na een jaar mag melden bij de huisarts.

In plaats van allerlei verhalen over mensen die direct zwanger waren, al dan niet met een korte lf, google even de statistieken hoe lang het gemiddeld duurt voordat een vrouw zwanger wordt. Of laat ik je die moeite maar besparen, hierbij de link: Hoe lang duurt het voordat je zwanger bent? | Ouders van Nu

6. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

hahah bedankt

7. Nextstep

Nextstep Bekend lid

Oct 29, 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    😳 Iedere maand evenveel kans toch?

Of het nou de eerste maand is of de 16e maand. Dat zou niet uit moeten maken toch?

8. priincess

priincess Bekend lid

Feb 20, 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland
    Wij zijn,sinds december bezig voor ons tweede kindje, maar helaas nog steeds niet zwanger ;) voel me eisprong elke maand. Dus zegt niks hé, als je geluk hebt Dan heb je geluk :p Xxx

9. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Tja ik ben ook altijd wel even teleurgesteld. Maar ik heb al gauw de instelling van hup, kop op, nieuwe ronde nieuwe kansen. Wij zijn nu bijna half jaar bezig en dat is ook niet echt heel kort natuurlijk, maar ook weer niet heel lang. Maar ik probeer altijd te denken aan de dames die al jaren en jaren bezig zijn voor hun wondertje. Die hebben pas echt reden tot klagen. Ikzelf ben in ieder geval al gezegend met een kindje en hoop met mijn huidige partner ook samen een kleintje te mogen krijgen. Misschien iets minder snel dan ik hoopte maar goed so be it. Enige keer dat ik er écht even van slag van was, was vorige maand. Dat was de enige keer dat ik echt dacht dat het raak was, dus was even een klap toen ik toch flink ongesteld werd. Maar zou er in jou geval ook niet nu al zo snel 'van de kaart' van zijn, want als het dan nog een tijd gaat duren wordt het een lange zware weg en dat zou jammer zijn. Succes! :) Hopelijk mag iedereen snel een mooie knaltest krijgen!

10. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL

ik doel er juist op om voorlopig geen maatregelen zoals tempen en of ovu's te gebruiken.. je legt er nu al te veel nadruk op terwijl je het nu juist nog leuk en luchtig kunt houden...

11. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Das waar het is gewoon afwachten t kan niet anders. Jij veel succes hoop dat je snel een postieve test in handen hebt. Xxx

12. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja ik hoop t ook voor jou. Komt vast goed

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik ben zo iemand die meteen zwanger raakt.. 5 x in de 1e of 2e ronde masr ja wat heb je eraan als t iedere keer misgaat. Geloof me als ik de kruze had had ik er liever een jaar op gewacht..
    En na ronde 1 al zo'n reactie pfff meid zorg dat je dit gevoel loslaat. Mocht t lang duren voor je zwanger bent maak je het voor jezelf zo moeilijk. En dat is zo zonde..

14. Elinoa

Elinoa Lid

Jun 10, 2016
    38
    6
    6
    Amsterdam
    Dit!

15. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Misschien krijg ik nu veel mensen over me heen, maar ik kan het toch niet laten. Want heel eerlijk gezegd steekt jouw topic mij.. dit is je eerste ronde en je reageert nu al zo. Weet je wat jij jezelf moet geven? Een schop onder je kont!

Er zijn vrouwen die al maanden tot jaren bezig zijn en ook tempen en testen gebruiken. En natuurlijk is en blijft het altijd een teleurstelling, maar je moet wel realistisch blijven. En bij de eerste ronde al zo heftig reageren, kom op zeg. Dan denk ik; je hebt geen idee waar je het over hebt.

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Nee hoor ben t wel met je eens..

17. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Roos ik ben het met je eens hoor. En niet alleen de vrouwen die al lang bezig zijn maar ook de vrouwen die MK's, te vroeg geboren kindjes, BBZ's en weet ik wat te verduren hebben gehad. Daarnaast houdt TS zichzelf volgens mij ongelofelijk voor de gek... In andere topics van de afgelopen periode heeft ze het er over dat ze "nog niet voor het echie" bezig is en "onbewust" om de dag vrijt. Daarna gaat het over ovulatietesten, vervolgens gaat het over op temperaturen en dan gaat ze zelfs al testen en het eindigt met dit topic. Ik heb daar ook moeite mee.

@TS ik zou zeggen gebruik je ongesteldheid om even tot bezinning te komen en pak het volgende maand anders aan! Wees eerlijk tegen jezelf en denk na over wat en vooral hoe je het hier neer zet. Natuurlijk mag je teleurgesteld zijn maar probeer de dingen wel te relativeren. Hopelijk voor jou en alle anderen die daar op hopen snel een positieve test!

18. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ik ben het ook helemaal met je eens.

19. Logan

Logan Niet meer actief

Mee eens. Wat een gezever zeg.

20. Elinoa

Elinoa Lid