Ik dacht echt dat t raak was

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MariamZ, 20 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bea1988

bea1988 Actief lid

10 jan 2016
    245
    40
    28
    Ben het hier ook mee eens. Ik vind het verder ook wel een beetje naïef van je om te denken dat je zwanger bent enkel en alleen omdat je op de juiste dagen seks gehad hebt. Moest het zo makkelijk zijn, zouden de meeste vrouwen (zonder medische problemen) in de eerste ronde zwanger zijn.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ts, ik ben 5x zwanger geraakt in de eerste ronde, deze maand gingen we voor baby nummer 3, ik heb ovu testen gebruikt dus weet wanneer m'n ei had moeten zijn en we hebben gericht gevreeën en ik ben ongesteld geworden. Ik begrijp wel een beetje je teleurstelling, hoewel het bij mij niet zo voelt van ohh nou dan is er van alles mis oid. Je wordt ook ouder, dingen veranderen in je lichaam en soms heeft het gewoon even wat tijd nodig. Het is pas ronde 1! En nu op naar ronde 2 :)

3. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Goed gesproken!

4. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk de eerste was er ook gwn zonder erbij na te denken was nl niet gepland. Up naar de volgende rond. Hopelijk heb je een postieve test in handen!

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente

Compleet eens maar aangezien ts erniet op reageert lijkt me dit weer zon topic van : zonde van je moeite

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ts ik hoop voor jou ook op een snelle posi test!

Vwb roosw87: ik snap wat je bedoelt, hoewel het vreselijk moet zijn als het zo lang duurt en zelfs de MMM eraan te pas moet komen, ervaart iedereen het zwanger worden anders. Iedereen heeft toch recht om teleurstelling te mogen uiten? Voor ts is het nu jammer dat het niet gelukt is, ze mag daar toch best even van balen?

7. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens!

8. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Dit precies! Drm reageer ik er niet op!

9. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Als je geen reacties wilt die je niet aanstaan, moet je ook geen topic openen op een forum waar iedereen op kan reageren.

Iedereen heeft het beste met je voor dat weet ik zeker! Maar je gaat het echt heel zwaar krijgen als je na 1 poging al zo heftig reageert.
    En tuurlijk mag je teleurgesteld zijn, er is niemand die zegt dat dat niet mag hè. Maar probeer alsjeblieft een beetje positief te zijn en in je hoofd te houden dat er gemiddeld een jaar voor staat om zwanger te worden.

Ik wens je veel succes en hoop voor je dat je snel zwanger zult zijn.

10. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Pfff waarom maken mensen overal een probleem van?? ieder ze mening en iedereen zijn eigen teleurstelling of het nou maanden duurt of niet teleurstelling kan even groot zijn!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ben je echt in je eerste ronde al teleurgesteld dat het niet gelukt is? Het is natuurlijk puur 'geluk' dat jullie eerste in de eerste ronde raak was en dan nog wel door anticonceptie heen! Maar mijn advies is altijd laat het los, ga lekker vrijen en genieten, heb voorpret, maak het gezellig en ga niet direct tempen, testen en tellen. De meeste jongen meiden raken vrij snel zwanger, duurt het nou langer ( Voor jezelf kijken wat die grens is, misschien een half jaar? Dat is nog heel normaal!) kan je eventueel extra gaan opletten met testen en tempen.

12. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ze mag er toch van balen dat het niet gelukt is? Sinds wanneer is het verboden te voelen wat je voelt?

Ik denk dat als iemand een sterke kinderwens heeft elke ronde dat het niet gelukt is een teleurstelling is en iedereen ervaart dat weer anders. Geen probleem lijkt me.

13. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Misschien juist wel de eerste ronde! Je hoopt t gewoon zo erg, wij allemaal- en het is gewoon elke maand balen. Ze heeft dat nog nooit meegemaakt en is er verdrietig over. Logisch toch? Denk niet dat ts bewust iemand heeft willen kwetsen met haar bericht.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ben het deels met je eens, ware het niet dat TS vrij hysterisch reageert over het feit dat het niet direct in de eerste ronde gelukt is en zo vreselijk enorm teleurgesteld is dat ze nu na 1 ronde (en ook nog eens de EERSTE ronde) temperaturen en ovulatietesten al wil stoppen omdat het blijkbaar toch niet helpt! :(
    Als het de volgende (tweede) ronde weer niet lukt, zie ik haar in staat (bij wijze van) om direct raad te vragen aan de huisarts omdat het zwanger worden niet wil lukken.
    Ik denk dat men met de beste bedoelingen hier probeert om TS nuchter te laten blijven.

Ben het verder met je eens dat zodra je zwanger wilt worden elke ronde dat het niet lukt, een tegenvaller is, ookal is het je eerste ronde.

15. Snoep

Snoep Niet meer actief

Nou be happy ern beetje overtrokken en ingevulde reactie van je. Ze is gewoon teleurgesteld omdat t niet raak is terwijl ze dat wel dacht. Bijna alle dames die zwanger willen worden herkennen dat gevoel.

16. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Iedereen mag teleurgesteld zijn maar het is wel altijd handig in je achterhoofd te houden dat sex op de juiste dagen omdat je je eisprong gevonden hebt geen garantie geeft dat je zwanger bent. Ik vind dat wel een hele naïeve gedachte. Als het toch eens zo makkelijk was...
    En het is echt niet zo dat het niet rot is als je ongesteld wordt maar het is pas echt kut als het dit keer een jaar gaat duren en ze er nu al zo mee zit. Dan wordt het de volgende rondes nog wat

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Mja ik snap beide kanten, toch deel ik het gevoel van happy ook wel, als je als de eerste ronde niet gelukt is al opbeurende verhalen nodig hebt en over ovulatietesten etc begint, krijg ik ook het gevoel dat TS er iets teveel in doordraaft.
    Tuurlijk ben je teleurgesteld als het de eerste ronde niet lukt, maar het lijkt nu alsof ze het idee heeft dat het helemaal niet kan lukken 'want ze heeft alles goed gedaan'. Dan is het toch fijn dat iemand zegt: zo werkt het niet en de komende maanden heb je weer opnieuw een kans?

18. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Mijn eerste zwangerschap was ongepland en kwam er achter door een miskraam, tweede meteen eerste ronde proberen, derde in de derde ronde raak.

Ik/we had(den) voor we er voor gingen al 6 jaar een kinderwens, maar we moesten wachten door omstandigheden. Geloof maar rustig dat als het niet meteen raak was ik helemaal overstuur was door verdriet....door mijn voorgeschiedenis had ik ergens de hoop dat het weer meteen raak zou zijn. Dus ook bij deze zwangerschap was ik verdrietig dat het niet meteen raak was. Ik vind het normaal dat je teleurgesteld bent want als je iets graag wilt dan wil je het toch het liefst zo snel mogelijk dus is het een teleurstelling dat het niet meteen raak is. Ik vond die eerste ronde juist het heftigst. De rondes daarna was ik ook wel teleurgesteld, maar had nu ervaren dat het soms ook even wat langer kan duren. Nu heeft het uiteindelijk nog niet lang geduurd maar toch zette het me even met beide benen op de grond!

19. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja dit dus. Heeft iemand verstand van kort luteale fase? Of mag ik deze vraag ook niet stellen??? Durf bijna niks meer te vragen

20. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Daarom doet ieder het ook op haar eigen manier en zal ze wellicht een aantal rondes verder (hoop natuurlijk dat het eerder raak is TS!:)) anders omgaan met haar teleurstellingen, al doende leert men. En misschien ook wel niet ;) Ze valt er verder niemand mee lastig.

Vind dan reacties als "een schop onder je kont" zo onnodig.

Deel Deze Pagina