Mijn dochter wordt bijna 3! Ze is dit jaar op een maandag jarig, ik vier haar feest voor familie de zondag ervoor.. Maar hoe doen jullie dat wie feest? Alles op de dag ervoor of 2 dagen feest? En op welke dag krijgen jullie kids dan het kado? Mijn dochter is alleen nog maar in het weekend jarig geweest dus dat was lekker duidelijk!
Ik zou die zondag als haar verjaardag maken. Je dochter heeft nog geen besef van een datum maar wel van haar verjaardag zelf. Die dag is ze jarig en die dag wordt het gevierd.
Wij vieren het feestje altijd pas ná de echte verjaardag als die op een doordeweekse dag valt. Op de echte verjaardag krijgt hij/zij ons cadeau en mogen ze kiezen wat we 's avonds eten en hebben we de slingers en ballonnen opgehangen. En dan vieren we dus nog het feestje, dat wij alleen vieren met familie (opa's en oma's, ooms en tantes en neefjes en nichtjes). Hier dus twee dagen feest, alhoewel we op de échte verjaardag eigenlijk wel altijd gewoon gaan werken. Ze moeten toch naar school en ze gaan niet naar een BSO, dus worden gewoon door 1 van ons opgehaald.
Hier ook op zondag gefeest ipv maandag. 2 dagen snappen ze toch niet. Op zondag alle visite en cadeau's = dan ben je jarig. Maandag wel vrij gevraagd, maar niets bijzonders meer gedaan.
Op de verjaardag zelf gaan wij altijd iets leuks doen (tot nu toe: 2 x dagje Efteling, 1 x dagje Dierenpark Amerfoort voor de oudste, 1 x monkeytown voor de jongste) En dan het weekend erna het feestje. Dit jaar is de oudste op zondag jarig (morgen), maar omdat ons verjaardagsuitje nu een soort van traditie is doen we dat volgend weekend, oertijdmuseum dit keer (dinofan) en pannenkoeken eten.
Hier in juli jarig op een donderdag: - kinderfeestje thuis week ervoor zodat het nog binnen de schooljaar valt - trakteren op school ook week ervoor - op de verjaardag zelf kadotjes van ons uitpakken en zelf bepalen wat we die dag gaan doen (hebben we elk jaar gedaan en zij elke keer een leuk dagje weg geweest) - feest voor familie en vrienden als iedereen terug is van vakantie, ergens in augustus meestal
Ik zou doen zondag vieren met iedereen etc cadeautjes etc en maandag iets leuks doen dus vrij nemen en cadeau van papa en mama. En dan de dag die valt kdv/psz dinsdag of eerst volgende nemen.
Wij vieren 1x een feestje met cadeautjes (op de dichtstbijzijnde zondag). Op de dag zelf eten we iets lekkers.
Wij vieren 1 keer feest. Dan zingen we smorgens voor ons zoontje, krijgt hij ons cadeau, en komt alle visite.
Vorig jaar werd mijn zoontje op maandag 3. Op zondag zijn verjaardag gevierd. Ook ons kado. Op maandag naar de julianatorwn geweest. Maar niet meer gerept over het feit dat hij dan echt jarig is. Dat wordt veels te ingewikkeld. Dit jaar op dinsdag jarig en we vieren het weer het weekend ervoor. Op zijn verjaardag houd ik hem thuis en gaan we weer wat leuks doen. Laatste jaar dat het kan
Wij vieren de verjaardag altijd op de dag zelf. Als je het wel een andere dag zou vieren, dan zou ik dat voorlopig ook nog gewoon op die dag vieren, dus dan de kado's.