wat doen? ;hond

Discussie in 'De lounge' gestart door DarkAngel25, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hey,

Mijn hond heeft binnen 2 uur, al 6 x overgegeven.
    De eerste 2x waren t echt zijn brokjes, en nu alleen nog maar gal.
    Ik vind dat hij de laatste 2 dagen al slecht drinkt, en heb hem vandaag nog maar 1x zien drinken (omdat ik t bakje voor zijn neus hielt)

Moet ik de dierenarts bellen? of even afwachten of die nog gaat drinken.. meer gaat overgeven.

iets wat ik zelf kan doen?

hondje is nu 4 jaar en een uit de kluiten gewassen boemer

Bekijk bijlage 341627

2. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Ik zou sowieso even bellen voor advies, kan nooit kwaad? Misschien heerst er iets in de buurt, meestal zijn zij daarvan ook op de hoogte.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vanwege de warmte zou ik de dierenarts bellen, ze hebben toch vocht nodig

4. Amare

Amare Niet meer actief

Dierenarts bellen, al is het maar om advies te vragen, dan bepalen zij wel of je moet komen. Zeker met dit warme weer, hij verliest veel vocht en vult niks aan.

5. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Oren en poten koelen.
    En inderdaad je dierenarts bellen!

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Zeker de dierenarts bellen, beter een keer teveel dan een keer net te laat zijn!

7. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft tie recent nog gezwommen? Er heerst weer op veel plekken blauwalg dus kijk uit!

8. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik wil ook adviseren om je dierenarts te bellen, zeker met deze hitte is het juist ontzettend belangrijk dat ie wel voldoende drinkt.
    Hoe is het met eten, poepen en plassen en het gedrag van het hondje?

9. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou de dierenarts bellen.

Wat helpt om hem toch wat binnen te laten krijgen is rijst koken, valt erg licht op de maag en daar veel water bij laten. Ook kun je er evt gekookte kipfilet doordoen.
    Zelf een hond gehad die vaak problemen had met de buik en dan kreeg ze altijd ook weer paar dagen rijst met kip dieet, zodat ze toch wat voeding maar vooral ook vocht binnen kreeg. Was destijds trouwens ook advies van de dierenarts.

10. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Och gossie... Heeft ie misschien een keer wat opgesnoept tijdens een wandeling? Ze kunnen soms zo snel zijn! Onze hond is ook een keer ziek geweest. Bleek wat voedselvergiftiging te hebben gehad (geirriteerde darmen door iets). Dus tijdje aan gekookte kip en rijst en wat pilletjes (op advies van de da), was ie zo weer de oude. :)
    De da is er zeker voor dit soort dingen, kunt het uitleggen aan de telefoon en dan kijken of ze hem/haar willen zien?
    Beterschap met je hondje!

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    eten doet die wel... plassen, poepen ook.. drinken nauwelijks.. hij zwemt niet dus dat is het ook niet,,

heb gebeld en moet komen.. heel drama.. geen auto een baby. maar heb wat kunnen regelen.. hij loopt ook met zijn staart omlaag.. gaat er iedere keer bij liggen alsof die dood gaat joh... (hij vind zichzelf ook erg zielig geloof ik)

maar hij is iig niet zichzelf.. normaal hebben we een adhd hondje.. maar nu echt niet..

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Toevallig heeft mijn hond eerder deze week vaak achter elkaar overgegeven. Bench zat onder en het balkon later ook, vol met gal want eten deed ze nog niet. Ik heb haar wat brood in lauw water gedaan en daar nam ze maar heel weinig van. Toch besloten om het even aan te kijken omdat wij zelf natuurlijk ook wel eens ziek zijn. Later at en dronk ze weer gewoon, niks meer aan de hand.

Nu met dit warme weer zou ik hem inderdaad wel koele doeken over leggen, natte handdoeken ofzo. Kan maar zo zijn dat hij zich met een uurtje al weer beter voelt. En anders alsnog even de dierenarts bellen.

Ik zie net dat je al gebeld hebt, succes!

13. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Goed dat je hebt gebeld en even heen gaat voor de zekerheid!
    Het kan de warmte zijn, maar voor hetzelfde geldt heeft ze iets onder de leden. Dat had ik ook graag laten uitzoeken!
    Beterschap voor huntie!

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nou ben geweest, puk heeft een prik gehad tegen het spugen, moest hem 2 uur de kans geven om in te laten werken. als hij nu dus na die 2 uur nog steeds spuugt moet ik terug komen, voor een rontgenfoto. voor nu moet ik hem afgekookte rijstwater met bouillon geven voor vocht en energie. en hem goed in de gate houden.

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    er heerst hier trouwens iets onder de honden wat maag en darm klachten kunnen geven..

16. Gazy

Gazy Niet meer actief

ik heb ook iets gelezen over een teek waar honden heel ziek van kunnen worden

17. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Goed dat je geweest bent! Dit warme weer is té veel voor beesten.
    Mijn hond ligt ook voor pampus, maar dat is door de hitte én de loopsheid.
    Niet drinken is in ieder geval een alarmbel, vooral icm dit weer en het spugen.
    Nog geen tekenen van uitdroging?
    Hoop dat je beestje een beetje opknapt.
    Hier heb ik trouwens de ventilator op de grond gericht staan, en daar ligt de hond graag voor.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier betekent spugen en staart omlaag vaak een combinatie van de warmte en vlooienbeten

Dan is het weer tijd om spul in zijn nek te doen ( ongeveer 2 maanden meestal)

Ik hoop dat je beestje snel opknapt.

19. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Vlooien heeft die niet. Dierenarts heeft hem goed nagekeken. Heb nu bouillon staan.. maar hij kijkt er niet eens na om. De normale puk zou zo'n bakje meteen leeg slobberen.

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hoe gaat het nu? Als hij nog steeds niets gedronken heeft, zou ik iig weer bellen. Ze zijn zo uitgedroogd! Eten is niet belangrijk.

Deel Deze Pagina