"Ik dacht..." Vent-topic nummer zoveel

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou zeg... :cool:

Ik heb zojuist besloten ook te stoppen met koken. Niet vanwege hitte of zwangerschap, maar vanwege het altijd maar iets nieuws moeten bedenken. Maak je iets leuks, heb ik 2 lange gezichten aan tafel zitten. "Mama, wat heb je nou gedaan?"+ zuur gezicht. Vriend zit zwijgend naar zn bord te kijken, zegt ook wel genoeg.

Voortaan doen ze het maar zelf.

;)

2. Gazy

Gazy Niet meer actief

Wacht even... ik herinner me zo'n topic over gedrag van anderen etc.
    en nu, terwijl iedereen of in zijn knuistje lacht om het topic of het wel snapt.. of netjes aangeeft dat we misschien niet alle zwangeren als een natte dweil moeten gaan behandelen..

plaatst jij opmerkingen die enorm kort door de bocht zijn, en ook nog kwetsend ook... de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet!

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hee hee, it's okay. Laat haar maar, maak er nou geen discussieertopic over. Ik heb het topic 'luchtig' bedoelt geopend, dus laat gaan. Maak het niet superzwaar ofzo. Ze mag haar mening uiten en zeggen wat ze wil - we hoeven het niet met haar eens te zijn. En sommige anderen zijn dat wel. Ach, zoveel andere topics ook toch? :)

Laat gaan, tis er veel te warm voor :D

4. Gazy

Gazy Niet meer actief

nou sorry hoor maar eerst een topic over hoe anderen zich gedragen en nou zo gaan lopen stieren.... pffff...

om in ts der schrijfstijl te blijven
    **opent-oven-pakt-heerlijke-pizza**

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou die van mij wel...
    Onder andere omdat als hij niet fatsoenlijk eet... 'S avonds alle kasten ondersteboven gehaald worden omdat hij honger heeft.

De dingen als soep en pannenkoeken.... Eten we dus meestal als paps er niet is.
    Wij dames... Hebben er namelijk wel genoeg aan :)
    Ons dingetje dus... Lettersoep, pannenkoeken, tomatensalade met een focaccia...

Maar gister in he kader van veel te warm om te koken...
    Kippevleugels gehaald... Ingesmeerd met pesto.
    Gedroogde tomaatjes, teentjes knoflook, amsterdamse uitjes, olijven, kappertjes...
    Allemaal in een ovenschaal.
    Gesneden paprika, champignons, courgette en.. Wortel aangevuld met diepvriesaardappels (die redskin potatoes) in een 2e schaaltje.

Toen manlief belde dat hij de deur uit liep op kantoor... Oven aangezet.
    Na het voorverwarmen tegelijk in de oven en half uurtje later hadden we heerlijk eten waarvoor ik niet boven warme pannen heb hoeven hangen.

*kooktip zonder koken*

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ah, jij hebt dat dus ook :D
    Nou, ik doe het normaal gesproken ook wel, omdat ik weet dat hij er anders een pizza in gooit (als we die al zouden hebben) of chocola/chips/ijsjes of iets anders, gewoon omdat hij honger heeft. En ik vind dat gewoon te ongezond - en weet dat ik mee zou gaan doen als ik de kans had, hahahaha. Dus ook uit een stukje zelfbehoud; er wordt gewoon een goede maaltijd op tafel gezet en het snacken blijft beperkt tot helemaal niet :)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#67 Saskia78, 2 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2013
    Nouja, er wordt wel gesnackt... Maar met mate.
    1x in de week max.. Meestal minder.

En bij een half "lege" maag dan komen de gehaktballen in saus, snicker ice cream of knakworsten met veel te veel saus uit hun verstopplekjes...
    E inderdaad.. Je snoept toch mee.
    Dus, dat doen we bij voorkeur gewoon niet.

8. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inmiddels is het hier zo afgekoeld dat de oven aanstaat en de geur van muffins door de kamer drijft... ik zou bijna een te koop bord in de tuin zetten zo lekker ruikt het hier :D

Meestal ben ik hier de snoepkont én de 'ik wil gezond eten'-freak haha..dus wel zuurdesembrood,volkorenpasta en zilvervliesrijst,maar ook een kitkat uit de la snaaien,vl eet wat er is en snoept verder niet veel.

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Eueueueh Joycee? Je hebt hem nu toch wel een oorkonde voor goed gedrag gegeven hè?
    En 1000 schouderklopjes? :D;)

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Je hoeft er echt niet zwanger voor te zijn hoor om met dit weer niet te koken, ik weiger dat bij voorbaat... Ik kan ook totaal niet tegen de warmte.. Vaak is het dan iets makkelijiks als macaroni met ham en kaas, patatje ( vanavond vaste patat dag bij de rijdende friet/viskraam) kwam geweldig uit!!

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat doe ik vanavond wel na het douchen op onze eigen manier :cool:
    Wowzers! Geen gesprekken nodig, hij weet wel wat er bedoelt wordt!!! :D

12. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Hier is het jong geleerd oud gedaan.
    Stiefzoontje (8) vertelde vanmorgen dat hij stoofvlees met krokketten wou eten, of ik dat even wou maken? Euhh wat denk jezelf? Ga echt geen stoofvlees maken mt dit weer. Heeft de hele dag gezeurd en geklaagd en zijn broodje met lange tanden opgegeten.

Ohja en de hele dag zeuren dat het warm is.. mannen logica denk ik dan

13. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Wat een topvent! Net op het juiste moment, als jij er helemaal klaar mee bent, met een pizza en salade komen binnenvallen, ik bombardeer hem tot man vd dag op zp!!! :)

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hij voelt zich vereerd en zit te glunderen :D !

15. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha,nou hopen dat het hem zo bevalt al die positieve aandacht,dat hij het vaker doet :D

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In dat geval heb ik de jackpot, want ik kook al jaren niet meer. :D (Voor de dames die dit ook willen: de meeste van jullie zullen helaas te laat zijn, aangezien jullie al bewezen hebben te kunnen koken. Maar voor degenen die nog niet samenwonen: de truc is de eerste paar weken gewoon alles aan laten branden en een keer brand veroorzaken in de oven. :D)

@Joycey: You go girl! Alleen denk ik dat je je bh met dit weer beter in de vriezer kunt stoppen dan verbranden, haha. Als je dat doet ben je gelijk je argumenten kwijt om niet bij een stel hete pannen te staan.

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Die van mij weet dat ie kan eten wat de pot schaft en als hij iets wil eten hij het van te voren moet zeggen.
    Vaak maak ik het dan, maar met dit weer hoeft ie echt niet aan te komen met bruine bonen ofzo.

Ik mag niet klagen, hij kan prima koken (al mag dat best wat vaker) en hij klaagt eigenlijk nooit over het eten.
    Met warm weer weet hij dat hij veel salades en makkelijke dingen krijgt. (Wel zo gezond mogelijk)

@joycey: heeft je man geen zonnesteek of oververhitte hersenen? Hoe het ook komt super dat ie het opgelost heeft.

Liefs doris

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb twee kleine kids dus koken doe ik gewoon. .ook in de hitte.
    wij zijn hier echt niks gewend he. .;)

In mijn land van herkomst wordt er dag in, dag uit gekookt bij 40+ graden Celsius. Zwanger of niet.

als je kinderen begjnnen met de pot mee te eten, dan heb je pas het gevoel van: Whaaa ik moet weer koken.

19. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    daar ben ik het wel mee eens. Zulke dingen hoor je met je partner te bespreken en niet op een forum. Wat je je wellicht niet realiseert is dat je hem als een klein kind weg zet .

20. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh ja en jullie denken ook dat onze partners nooit met hun vrienden het hebben over hun vrouwen. Newsflash dat hebben ze wel. Heb er vaak genoeg tussen gezeten en slap gelachen,maar bovenal kan het soms verhelderend zijn je probleem buiten je relatie voor te leggen aan mensen. Je kunt dingen net even op een andere manier gaan bekijken of stoom afblazen. Of bespreken jullie ook nooooit zaken mer vriendinen hoe dingen aan te pakken?

Deel Deze Pagina