weet het niet meer..

Discussion in 'De bevalling' started by karin29, Sep 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hallo dames,

Even mijn verhaal kwijt kunnen.
    Zoals ik al eerder heb verteld heb ik al weken last van voorweeen. Ben al een aantal dagen bij de verloskundige geweest. Deze heeft een onderzoek gedaan en gaf aan dat de baarmoeder 1/2 verstreken is maar wel nog dicht is. Dat was begin deze week. Heb nu steeds regelmatiger buikpijn die ook toeneemt. Nu is het een hele tijd regelmatig geweest om de 5 a 6 minuten veelal. Nu is het ineens weer een stuk rustiger en lijkt alles weer mee te vallen. Nu straalt het meer uit naar mijn rug i.p.v. mijn buik. Heb echt zoiets van dit is al zolang zo ik wou dat het doorzet, dat ik weet waar in aan toe ben zeg. Dit is niet fijn. Kan gewoon ook niet vooruitkomen.
    Groetjes karin

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Wat vervelend Karin!

Zijn het geen voorweeën o.i.d.? Er is in ieder geval iets aan de gang in je lichaam....maar ja dat zegt niks en je kan nog wel 2 weken zo doorgaan.

Meld het in ieder geval aan je verloskundige als je weer controle hebt.

En "probeer het los te laten"....De pijntjes zijn er nu eenmaal en je kan er niks aan veranderen. Accepteer het dat het zo is, misschien geeft dat de rust en de ontspanning die nodig is om het door te laten zetten.

(Tja ik heb makkelijk praten en advies te geven...ik moet zelf misschien ook wat meer loslaten)

Sterkte!

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik hoop dat je niet zo lang moet tobben meid.
    Succes

4. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Succes meid.
    Voel ook elke dag weer iets anders en idd het zijn vervelende pijntjes.
    Maar het hoort erbij.
    Nog even geduld en dan is het weer voorbij.

Silly

5. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Dames,

Ja precies nog heel even. Blijf het lastig vinden. Wil niet klagen of zo maar het is soms echt heel pijnlijk. Moet soms gewoon huilen. Soms duurt dit even zo en dan stopt het dus weer. frusterend gewoon. Nu ook steken op of boven mijn schaambot. Het is net of ze er met een mes insteken. Heb het gevoel of dat er iets gaat knappen maar er gebeurt niets.
    Wat mij betreft kan het gewoon beginnen. Woensdag weer naar de verloskundige. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn baarmoeder er nu voorstaat.
    Groetjes Karin

6. shva77

shva77 Nieuw lid

Apr 21, 2006
    2
    0
    0
    verzorgende
    leeuwarden
    hallo karin,

ik weet wat je voel hoor. ik heb het zelf ook en het is heel frustrerend.
    dan weer harde buiken om de tien minuten. veel ongiachtig gevoel.
    soms pijn die uitstraalt naar de rug.
    kramp en ik heb volledige verweking en zeker twee cm ontsluiting.
    toch gebeurt er nog niets dat doorzet.
    dit kan ind. weken zo doorgaan. ik probeer het ook naast me neer te leggen maar het probleem is dat je er elke x weer mee geconfronteerd wordt.
    zet het nu wel door of zet het nu niet door.
    hoe moeilijk het ook is, probeer het inderdaad te ervaren als iets wast er bij hoort en dat het voorlopig vals allarm is. kan het alleen maar meevallen als het echt doorzet.
    afgezien van de pijn die je hebt natuurlijk. als het zo pijnlijk is lijkt het me moeilijker.

veel sterkte. martine

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Karin,

Wat een onzekerheid kun je zo krijgen he. Ikzelf heb ruim 4 weken voorweeen gehad. Telkens weer dacht ik het is nu begonnen, maar nee hoor. Je moet maar proberen te denken dat de voorweeen ergens goed voor zijn. En zo te lezen (baarmoedermond half verstreken) doen ze al wat voorwerk. Eén ding weet ik bijna zeker..wanneer de echte weeén beginnen dan herken je wel degelijk verschil. Let maar op.

Succes

Kwebbel

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Hey Karin,

Ik herken het, ik had het ook. Zelfs toen het uiteindelijk echt begonnen was durfde ik de VK niet te bellen omdat ik dacht dat het wel weer een valse start zou zijn. Je denkt bijna dat het niet meer komt! Maar probeer vol te houden en positief te blijven denken hoor!

X Lilith

9. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Lilith,

Ja dat is nou precies waar ik bang voor ben. Denk steeds van ja zometeen weet ik niet meer wanneer ik moet bellen. Men zegt ja je weet wel wanneer het begint maar toch wat weet ik nou met een eerste kindje. Als de vliezen breken dan weet je dat het begint maar het is maar de vraag of die meteen breken.
    Groetjes Karin

10. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Hi karin

wat vervelend dat het nog steds niet weg is. Ik zou gewoon de vkbellen hoor. Beter een keer teveel dan te weinig. Ik heb ook niet gewchat tot woensdag. En als je water breekt kan het ook nog drie dagen duren voordat de bevalling begint dus dat zegt ook niets.

bij mij is de buikpijn gelukkig vel lichter geworden. Het waren toch indalingsweeen. Nou zat er net zo bij als jou dat weet je. Dus ik zou toch maar even bellen joh ... wat kan het kwaad.

Veel succes meiss

11. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hallo Natascha,

Ja het lastige is dat ik van de week dus 2 dagen aan een stuk bij de verloskundige ben geweest. Heb twee keer een inwendig onderzoek gehad en deze wees uit dat mijn baarmoeder voor 1/2 verstreken is maar dat alles nog wel gesloten is. Deze zegt voorweeen. Mag pas bellen als de weeeen om de 4 minuten komen. Woensdag moet ik weer terug.
    groetjes Karin

12. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    jeetje dan is het wel ff afzien zeg. Vind het erg vervelend voor je hoor. Nou maar hopen dat het snel doorzet dan. Zou jezelf ff lekker verwennen. Doet je meestal ook wel goed. Geen gehaaste klusjes meer gewoon lekker met een bak ijs op de bank en een warm kruikje tegen je buik aan. Of koop iets leuks voor jezelf. Zodat je ff met iets anders bezig bent. Het is maar een idee en altijd makkelijker gezegd datn gedaan natuurlijk. Nou maar hopen dat je woensdag meer duidelijkheid krijgt

veel sterkte meid xxx

13. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    hey karin wat vervelend voor je dat je lichaam zo aan het spelen is met je...
    maar helaas pindakaas het hoort erbij...

weeen (echte weeen zijn gewoon onuitstaanbaar veel pijn)... dan weet je iig je idee ervan...
    zoveel pijn dat je niet meer weet waar je het zoeken moet...
    maar natuurlijk de voorweeen enz zijn ook erg pijnlijk....
    en als je wilt dat de verlos erna komt kijken of wat dan ook dan mag je dat uiteraard zeggen...
    tiz jou lichaam...
    altijd als je onzeker bent bellen!!!

gewoon doen..

14. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Sjarrel,

Hoe is het met je? Heb jou ook gevolgd hier op zwangerschapspagina. Was ook best heftig zeg allemaal. Gelukkig is jou zoontje nu geboren.
    Ja het hoort erbij dat is inderdaad zo. Misschien verlang ik ook zo naar de kleine. Wil het zien en vasthouden. Hoop dan ook dat het snel doorzet. De weeeen die nog moeten komen zullen inderdaad 10 keer heftiger zijn. Komt dat ineens of neemt de sterkte (pijn) langzaam toe?????
    Hoor het wel. Groetjes Karin

Share This Page