hoelang wachten om weer zwanger te worden na curretage

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Annick, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annick

Annick Lid

5 sep 2006
    58
    0
    0
    Operator
    Turnhout
    hey iedereen,

de vraag die ik nu ga stellen staat er waarschijnlijk al wel op maar er staat zoveel over op dat ik het gewoon zelf eens wou vragen om een beter overzicht te hebben over de reacties.
    Mijn vraag is dus hoelang je moet wachten na een curretage om weer zwanger te worden.
    Ik heb namelijk op 14 april een curretage laten doen en wil nu eigenlijk weten wanneer jullie er terug aan begonnen?
    Hebben jullie eerst gewacht tot je eerste maandstonden terug kwamen of enkele maanden?
    Wij willen er namelijk zo snel mogelijk terug aan beginnen, ook een beetje om dit beter te kunnen verwerken, ik heb het er namelijk heel moeilijk mee en vooral met de gedachte dat ik nu een 16wkn zou zijn en het bijna zou gaan voelen, en ook over de verloop van het jaar zoals bv als we op reis gaan zou ik normaal 6 maand geweest zijn, blijft dit eigenlijk duren?
    vind het allemaal nogal pijnlijk.
    groetjes
    Annick

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Veel sterkte met het verlies van je zwangerschap. Ik kan me voorstellen dat je snel weer zwanger wil worden.

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met curretages. Eigenlijk kan ik je dus niet helpen, maar ik wilde toch reageren. Misschien kun je deze vraag stellen op het verloskundigen-forum. Of stel de vraag (telefonisch) aan je eigen verloskundige of gynaecoloog.

Na een miskraam raadt men meestal aan om 1 normale menstruatie af te wachten. Ik heb zelf een doodgeboren kindje gehad met 24 weken zwangerschap. Ik hoefde ook maar 1 menstruatie af te wachten voor we het weer mochten proberen.

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hoi,

Ik was 1 maand na de curretage weer zwanger!)zat zeg maar maar 1 menstruatie tussen die al na iets van 30 dagen kwam maar het kan ook zijn dat het 6 weken duurt hoor voordat het weer op gang is.'

4. Trees

Trees Niet meer actief

Medisch gezien (mits het niet expliciet aangegeven is door je gynaecoloog, i.i.g. van complicaties etc.) is er geen enkele reden om eerst een menstruatie af te wachten. De enige reden die gynaecologen nog weleens geven is dat het makkelijker is bij de termijnbepaling mocht je meteen weer zwanger raken. Daarvoor hebben we tegenwoordig prachtige echo-apparaten en als je er emotioneel aan toe bent, mag je er meteen weer voorgaan. Je lichaam regelt zelf of deze al niet toe is aan een nieuwe zwangerschap, bijv. door een cyclus zonder eisprong of je eisprong later te laten zijn. Pas als je lijf er weer klaar voor is, kun je zwanegr raken.

Nogmaals ook heel veel sterkte met je verlies!

liefs trees

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb eind januari een late miskraam gehad. Middels medicijnen is dit opgewekt en ben daarna alsnog gecurreteerd omdat de placenta niet los wou komen.

Ik vond het net als jou ook heel erg pijnlijk allemaal en heb het eerst een plek gegeven voor ik weer zwanger wou worden. Nu ben ik in de eerste ronde weer gelijk zwanger. Medisch gezien was er geen enkele reden om te wachten en mijn gyn zei net als wat Trees ook zegt: pas als je lichaam er weer aan toe is zul je weer zwanger raken.

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zit nu in mijn 4e ronde na mijn curretage , en hoop hoop hoop dat het deze keer gaat lukken ..............
    Na mijn bbz duurde het 7 maanden ..

liefs marjon

Deel Deze Pagina