Al een paar keer op het punt gestaan, hier ook verteld maar nu ben ik er echt klaar voor. Ik wil deze relatie niet meer. Ik ga me inschrijven bij woningstichting enz. Misschien dat we elkaar straks gaan missen en dat het weer goed komt, ik weet het niet, maar voor nu gaat dit niet langer. Ik had wel nog een vraagje aan jullie. Ik moet voor woningstichting een verklaring hypotheeknemer hebben omdat we een koophuis hebben, waar kan ik die vandaan halen? We zijn verder niet getrouwd of hebben geen samenlevingscontract, stom ik weet het maar daar doen we nu niks meer aan. Ik hoop deze ellende snel achter de rug te hebben en met m'n kinderen in een mooi huisje gaan wonen. Zonder ruzies, zonder stress, lijkt me heerlijk! Best moeilijk om nu de stap te zetten..
En hoe zit het eigenlijk met alimentatie als je niet getrouwd bent? En waar kan je dat aanvragen/regelen?
Ahhh even klagen.. Door financiële tegenslagen hebben we bij de hypotheekverstrekker een paar keer een betalingsachterstand opgelopen en nu krijg ik geen verklaring voor de woningstichting. Logisch maar wel klote! Dat kan ik pas krijgen als de hypotheek 6 maanden achtereen gewoon afgeschreven word zonder achterstand. Wat moet ik nou?? Dit is geen doen..
tjah, een huurhuis heb je niet zomaar, de wachtlijsten zijn jaren en met de verscherpte eisen heb je ook nog eens een inkomensgrens.als je relatie al lange tijd slecht is vind ik het eigenlijk raar dat je je nu pas laat inschrijven. en heb je al gekeken of je je huis van de hypotheekverstrekker wel mág verkopen. als je huis minder waard is dan de hypotheek gekost heeft kan je hier namelijk problemen mee krijgen. wij moeten om die reden noodgedwongen in ons huis blijven wonen. wij kunnen niet de hele hypotheek in 1 keer aflossen ookal verkopen we ons huis en blijven met een restschuld zitten. de bank accepteerd dat niet en geeft geen toestemming om ons huis te mogen verkopen.(omdat ik een handicap heb komen we niet in aanmerking voor een afbetalingsregeling bij die bank) wat je vraag betreft over dat briefje daar kan ik je geen antwoord op geven. wij staan ondanks alles gewoon ingeschreven allebei voor de zekerheid en ik nooit iemand gehoord over een briefje.maar dat je een belatingsachterstand hebt/had is bepaald niet gunstig te noemen. ik zou denk ik met je vragen naar een rechtswinkel gaan. sterkte met deze tegenvallers en de hele toestand.
heel vervelend dat het niet meer gaat in je relatie. wat betreft de woningstichting ik kom uit den helder dus weet er wel iets van af. Ik weet niet hoe oud je bent? Je bent in ieder geval met zijn drieen dus dat is al een voordeel. Ik had binnen een half jaar een eensgezinswoning in de schooten. Wel met mijn partner omdat ik anders geen 3 personen had. Totaal had ik 1200 punten met mijn partner erbij en met de kleine alleen had ik 1050 punten. Ik denk niet dat je echt een voorkeur kan hebben maar voor nieuw den helder maak je een goede kans hoor. Ik ken iemand die 850 punten had en binnen 2 weken een eensgezinswoning had. Ze is alleen met haar 2 kinderen.
De woningstichting is handig als je aan de beurt bent. Je kunt ook kijken naar een zomerhuisje of een huurhuis in de particuliere sector. Kijk iedere dag op de website van makelaars, marktplaats e.d. Er zijn ook pandjesmelkers die 1 maand huur commissie vragen. Heel vervelend maar wel heel snel een woning. Allimentatie heeft niets te maken met getrouwd zijn. Het gaat er om dat hij de verwekker is van je kind(eren). Praat eens met iemand van het juridisch loket. Zij geven gratis advies, het zijn advocaten. Als je het (hoe moeilijk dan ook) zelf kunt regelen met je ex dan scheelt je dit een hoop kosten. De gang naar de rechter geeft meestal veel strijd. Daar is iedereen de dupe van. Hoe sneller je dingen kunt regelen hoe eerder er duidelijkheid voor beide is. Hoe eerder je dingen kunt afsluiten en hoe eerder je kunt beginnen om je leven weer opnieuw op te bouwen. Er staat je nog heel wat voor de boeg. Ik wens je heel veel sterkte en succes toe. Ik duim mee voor een goede afwikkeling!
Ik heb al aardig wat info kunnen inwinnen. Maandag heb ik een afspraak bij de hypotheker voor informatie over wat te regelen allemaal, hun hebben toendertijd ook geholpen met onze hypotheek. M'n vriend/ex (tja hoe ga je hem noemen..) blijft hier wonen. En ik ga woensdag bij een huisje kijken. Dat is een koophuis wat te huur staat, en als ze het verkopen heb ik drie maanden de tijd om iets anders te vinden. En ik ben dan van plan om als ik dus wel een verklaring hypoteekverstrekker kan krijgen me in te schrijven bij woningstichting. Want de vrije sector enz is allemaal zo duur!! Verder is het goed rondkijken en infomatie inwinnen.
succes! ik weet van je andere topics dat je al een tijd aan het wikken en wegen bent. zit in dezelfde situatie en durf zelf de stap niet te zetten. Wens je veel succes en vind het goed dat je dit durft!