Ik denk dat ik aften heb? wie ervaring mee?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jucade, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook ongeveer eens per jaar aften, al vanaf mijn kindertijd. Voor zover ik altijd begrepen heb, is het een soort sluimerend iets dat je bij je draagt als je eenmaal besmet bent, net als bv een koortslip. Bij verminderde weerstand (weinig vitamine C en vermoeidheid, stress etc) speelt het dan op.
    Ik heb er meestal wel een paar dagen flink last van en dan trekt het weer weg. Pyralvex ken ik ook; het verdooft in ieder geval goed!
    Sterkte ermee!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb r gelukkig vanaf vandaag geen last meer van, zie ze nog licht zitten, maar that's it.. Bedankt voor jullie tips etc.

3. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    ik heb ook weleens aften gehad.
    Als ik me druk maakte (stres) dan kon ik er de klok op gelijk zetten dat ik er de andere dag last van had.

is erg vervelend. ik kreeg van de dokter 'n potje (net nagelak) met verdovend spul erin. Want anders kon ik niks tot weinig eten. Dat was best pijnlijk en vooral als het 'n beetje pittig was. Naar 'n paar dagen trokken de aften vanzelf weer weg.

4. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Aften is de oorzaak van een virale infectie.....het duurt een dag of 7 en dan gaat het langzaam weer weg.
    Er is dus niet echt een middel tegen, alleen middeltjes die de pijn wat verzachten (die al eerder genoemd zijn)

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb jaren geleden de tip van een Noorse vriendin gekregen om elke dag een banaan te eten en dat een maand lang. Dan zou het weggaan en voor een aanzienlijke tijd niet meer terug komen.
    Toen had ik echt iets van; waarom niet, er zijn ergere huismiddeltjes te bedenken :rolleyes: :) , en jawel, het hielp! Ik heb er eigenlijk haast nooit last van tot eind vorig jaar. Ik heb toen weer een bananenkuurtje gedaan en weg waren ze weer!

Deel Deze Pagina