na miskraam en buitenbaarmoederlijke zwangerschap weer opnieuw zwanger..

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door meliiszaa, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meliiszaa

meliiszaa Lid

27 jan 2013
    25
    0
    0
    interieurverzorgster
    maastricht
    hallo allemaal,

ik ben nogal bang en bezorgd..
    in 2012 heb ik een miskraam met curretage gehad.
    vorig jaar oktober een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij ze mijn linker eileider hebben verwijderd.
    Gisteren (ook nog op de dag dat mijn vader 1jaar dood is) kreeg ik bruinig bloedverlies.
    We zijn wel weer bezig om opnieuw zwanger te worden dus meteen een test gedaan.tot onze grote verbazing was deze was positief! Blij maar bang tegelijk dus meteen dokter gebeld en daar was de test ook positief.
    Ik ben gewoon ongesteld geworden afgelopen zondag mijn laatste ongesteldheidsdag gehad en zou 3dagen geleden ongeveer eisprong hebben. Dus het zou al van de vorige maand moeten zijn dan.
    Vanwege het bloedverlies en mijn verleden heeft de dokter mij direct doorgestuurd na het ziekenhuis.
    Hier bloedgeprikt en een echo.
    Aan de waardes in het bloed konden ze zien dat ik ongeveer 4/5 weken zwanger ben.
    Nog niets te zien op de echo, maar het ziet eruit als een beginnende zwangerschap.
    Maandag moet ik weer terug om te kijken of de waardes in het bloed gestegen zijn.
    het bloedverlies kon nog de innesteling zijn maar het kan ook zijn dat het al mis is. Het is zo kl*te om in die onzekerheid te zitten.
    Zou zo graag willen dat gewoon deze keer alles goed gaat en wij ook een gezond kindje gaan krijgen.
    Heeft iemand hier ervaring mee om zwanger te worden na een miskraam en BBZ?
    Hoop dat we elkaar kunnen steunen en dingen kunnen delen met elkaar.

groetjes Melissa

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat spannend meid!! Hoop dat het goed zit :)
    Mijn eerste echo's waren ook zo vroeg dat we eerst alleen een zwangerschapsring zagen, daarna een 'propje en daarna pas een klein knipperlichtje.

Die spanning herken ik heel goed..
    Ik heb ook een MA gehad (curettage) en een bbz, zie onderschrift. De 3e zwangerschap, die meteen volgde op de bbz, is goed verlopen en ben inmiddels alweer 8 weken geleden bevallen van een gezonde dochter. Ik heb de hele zwangerschap toch een soort angst gehad, omdat ik verwachtte dat er wel weer iets mis zou gaan. Het enige wat is gebeurd is dat ze iets te vroeg geboren is dmv een stuitbevalling.

Ik ga heel hard voor je duimen dat deze zwangerschap goed zit!

3. meliiszaa

meliiszaa Lid

27 jan 2013
    25
    0
    0
    interieurverzorgster
    maastricht
    dankjewel Elf84!

Wat goed om te horen dat je een gezonde dochter hebt gekregen!
    Van harte gefeliciteerd!
    Doet me goed om te weten dat het ook toch nog gewoon goed kan gaan na zo'n voorgeschiedenis.

Ik hoop dat het deze keer ook allemaal goed gaat bij ons.
    Heb je last gehad van bloedverlies in de eerste periode?
    Ik heb nu al bruinachtig bloedverlies. de gynaecoloog zei dat ze zich daar niet zoveel zorgde over maakte. zo erger zijn als ik buikklachten kreeg. maja bij de vorige 2 keren had ik ook dit bruinige bloedverlies dus vandaar dat ik denk dat het misschien wel weer mis is.
    Die onzekerheid dat maakt me echt gek, hoe heb jij het de eerste periode ervaren?

dankjewel voor je berichtje!

xxx

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik heb geen bloedverlies gehad de eerste periode, behalve 1x met 12 weken na een lange wandeling. Schrok daar enorm van! Omdat ik geen buikpijn had en het niet helderrood was, hoefde ik me geen zorgen te maken.

Die eerste periode vond ik zenuwslopend, daarna werd het beter, maar wel altijd 'op mn hoede gebleven' ofzo. Als je snapt wat ik bedoel.
    Onbezorgd zwanger zijn, zat en zit er niet meer helaas...

Hoop dat je maandag een positief bericht krijgt over je hCG-waarde!

5. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Zie mijn onderschrift.
    Heb goede en slechte dagen.
    Ben een dame die goed (zeg maar niet) reageert op hormonen (hcg en stimulatie hormonen voor traject) dus ik voel bijna niets.
    Op de dagen dat ik me echt goed voel jank ik een keer, op de dagen dat ik wat kwaaltjes heb en een dikke darmen buik ben ik super blij. Over 6 dagen weten we of alles goed gaat bij de derde keer.
    Als je tijd hebt, lees m'n blog dan. Dan zie ke dat ook ik innestelbloeding had en dat tot nu toe toch alles er nog zit
    Succes

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Hoe is het nu meliiszaa?

7. meliiszaa

meliiszaa Lid

27 jan 2013
    25
    0
    0
    interieurverzorgster
    maastricht
    Mijn waardes zijn wel wat gestegen maar niet wat het hoort te zijn ik zit nu op 237 en dat zou eigenlijk al veel hoger moeten zitten.
    Ook is erbij nog altijd niets te zien op de echo, alles kan zeggen ze het kan zijn dat het toch nog te vroeg is om te zien het kan toch een bbz in de eileider of buikholte zijn ze weten het niet.
    Ook heb ik nog altijd bloedverlies en sinds vandaag erge buikkrampen. Net terug van het zh maar omdat ze het niet zien is het ook te klein om weg te kunnen halen met een operatie. Ze hadden het over chemotabletten maar daar willen ze ook nog even mee wachten ik moet nu iedere 2 dagen mijn hcg laten prikken en een echo om het in de gaten te houden. Ik snap er zelf ook niks meer van heb ook iedere keer iemand anders als ik na het zh ga dus iedere gyn. Zegt ook weer wat anders zo verwarrend allemaal. Maar vandaag heb ik iemand gekregen die mij ook heeft geopereerd bij de vorige bbz vorig jaar en hij gaat nu ervoor zorgen dat ik toch dezelfde ga krijgen. Wensdag moet ik weer terug bij hem en vrijdag bij de gyn. Van afgelopen vrijdag. Hopelijk krijgen wel toch wat meer duidelijkheid woensdag.
    Dankjullie wel voor jullie steun en lief dat je nog eens na me vraagt elf xxx

8. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    wat een heftig verhaal! ik wil je veel sterkte wensen!!

9. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ach jeetje :( Sterkte!

10. meliiszaa

meliiszaa Lid

27 jan 2013
    25
    0
    0
    interieurverzorgster
    maastricht
    Dankjulliewel voor jullie medeleven! 😘