ik denk dat ik ook een co-sleeper wil

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cactusje, 1 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zoals de titel al zegt..
    ik denk dat ik ook een co-sleeper wil.
    dl is nu 1.5 week oud en slaapt overdag heerlijk en overal..
    ze heeft haar wakkere momenten op verschillende tijden maar gelukkig niet meer midden in de nacht.
    alleen wil ze snachts dus niet in haar wiegje slapen.
    ze wil bij ons slapen.
    de wieg staat naast het bed maar dit is blijkbaar niet goed genoeg voor haar.
    omdat we het zelf toch wel een eng idee vinden dat ze tussen ons in slaapt op het aankleedkussen (tip van de kraamhulp) ben ik dus op zoek naar tips over het co-sleepen.
    ik heb al een aantal sites bekeken die ze verkopen maar vind het wel jammer dat ze best klein zijn.
    de mooiere zijn ook nog wel aan de prijs al is er geen prijs aan een goede en vooral veilige nachtrust te plakken.
    want al slapen we beter en ook langer met dl tussen ons in je slaapt toch lichter omdat je er wel op bedacht bent dat de kleine er tussenin ligt.
    is het nou echt zo ideaal?
    en krijg je zo'n ukkie na verloop van tijd wel weer in een eigen bedje?
    we willen het straks toch ook weer gezellig maken;)

2. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Onze dochter heeft tot ongeveer 6 maanden oud in de cosleeper geslapen. Dat ging perfect. Ik vond het erg fijn, ze sliep aan mijn kant van het bed en ik gaf ook borstvoeding, dus makkelijk. Maar vooral zo heerlijk om wakker te worden met haar direct erbij. Ze sliep er super in tot de leeftijd van 6 maanden. Toen ging ze te veel draaien en lag ze op een gegeven moment overdwars in de cosleeper, ingeklemd dus tussen de spijlen en ons matras. Vanaf toen hebben we haar naar haar eigen kamer gedaan met ledikant en daar sliep ze ook vrijwel meteen heel goed.

Ik vind het dus een aanrader.

3. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben er een bij bedvoorbaby.nl besteld. 80 euro en ik vind hem best groot'

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Wij hebben hem ook van bed4baby
    Ideaal :)

5. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Wij hebben er ook 1, van Troll.. Wel een dure, we hebben hem via marktplaats gekocht en gaan hem ook weer via mp verkopen over een tijdje.. Dus qua kosten valt het dan nog wel mee! Hij is 90x40, denk dat ons mannetje er zeker wel tot een maand of 8 inpast! Ik vind het echt ideaal, geef ook borstvoeding, dus hoef mijn bed niet uit! Het is ons derde kindje, had bij de oudste 2 geen co-sleeper en dat vind ik nu nog wel eens jammer! Naast dat het heel handig is vind ik het gewoon ook zoo gezellig, je kleintje zo dichtbij! Ik zeg dus, DOEN!

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb zelf 1 gemaakt van de Gulliver van Ikea, als je zoekt via Google vind je wel wat voorbeelden, het is echt ideaal. Lotte heeft tot 10 maanden in de cosleeper geslapen toen werd het onverantwoord helaas.

7. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ja fijn hoor zo'n cosleeper. Was echt onze redding bij zoonlief. Maar rond 6 maanden ofzo begon hij naar mij toe te tijgeren uit de cosleeper en zo ons bed in. Dat werd onhandig dus toen over naar een ledikantje. (Nouja ook nog vaak tussen ons in vanwege nachtelijke onrust door oorproblemen maar dat heeft niet met de cosleeper te maken). Hij sliep uiteindelijk rustiger in zijn ledikant toen hij daarvoor de leeftijd kreeg. Had ook niet meer gepast in de cosleeper.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    heb al wat leuke gezien..
    op mp is het allemaal behoorlijk reizen om dan op te halen.
    en ik ben nog druk bezig ml te overtuigen dat de co sleeper veiliger is maar hij vind het zo gezellig en fijn dat ze er tussenin ligt..
    lekker de hele nacht knuffelen zegt ie.
    maar ik vind het doodeng!

9. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de bednest. Die is best klein, maar denk wel dat ie tot 6 maanden nog mee kan.

Ik vind het wel fijn dat ie zo klein is. Zo kan ik makkelijk mijn bed in en uit en heb het zo aan de kant geschoven.

10. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    En een bedje van ideaal die je als consument sleeper kan gebruiken? Heb die zelf gekocht toen hij wat ouder was. Gebruik hem nu een maand niet meer. Hij is natuurlijk vrij groot voor zoeen klein mensje. Misschien kun je toch bedenken waardoor de kleine wat meer geborgenheid voelt.

Zelf legde ik de kleine de eerste weekjes tussen onze hoofdkussens op het aankleedkussen. Zo blijft de deken hoog laag genoeg en kun je er zeker niet oprollen. De natuur zorgt er trouwens al voor dat dit niet gebeurt. Wij moesten alle zeilen bijzetten om hem op temperatuur te houden dus hij lag ook nog eens tussen 2 kruiken in.

Deel Deze Pagina