Ik denk dat ik zwanger ben

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ikbenhetmaar, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hallo Iedereen,
    Ik denk dat ik zwanger ben... :D

Op 25 oktober was de laatste dag van mijn stopweek en ben ik weer begonnen met slikken van de pil.

Op 5 november zijn we gestopt met het slikken van de pil.

Ik weet dat als je stopt met de pil je cyclus eerst op gang moet komen, maar ik ben al eens eerder een poos gestopt met de pil en toen kwam mijn ongesteldheid ook altijd exact op dezelfde dag.

Echter zou ik gister ongesteld moeten worden en dat ben ik niet geworden,
    moet ontzettend vaak plassen en ben al vanaf zondagochtend misselijk en elke keer overgeven.

wat denken jullie?

2. Ramonamvjejo

Ramonamvjejo Actief lid

4 mei 2008
    112
    0
    0
    Limburg
    doe eens een testje.. dan weet je het zeker!

suc6

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja dat heb ik dus gister gedaan maar helaas negatief..
    nog een keer testen?

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zoals ik het lees ben je 2 dagen overtijd, dan kun je nu al testen, zou ik zeker doen!

5. mymiracle

sorry tegelijk geantwoord :)

je zou een weekje kunnen afwachten en dan nog een keer testen, of anders even naar de huisarts?

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou dat zou heel mooi zijn als het al zo snel raak is! Ik hoop het voor je hoor.

Je kunt er helaas niets met zekerheid over zeggen, omdat klachten door het ontpillen of een naderende ongesteldheid heel erg lijken op prille zwangerschapsklachten.

De enige die je zekerheid kan geven is een zwangerschapstest. Succes!

7. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja zou super zijn als het gelijk raak is :D
    Ik geef mezelf tot vrijdag de tijd om ongesteld te worden en anders ga ik testen en naar de huisarts.

(normaal gesproken als ik ongesteld ben of moet worden, heb ik nergens last van.. geen kramp, geen misselijkheid, geen hoofdpijn etc.)

nou laten we hopen dat ik vrijdag goed nieuws hier kan melden! :D

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    In dat geval, zou ik het gewoon ff afwachten hoor. Het is heel normaal als je even moet wachten op je eerste ovulatie/menstruatie na een pilstop (ik moest er 9 maanden op wachten!), ook al was het de vorige keer meteen regelmatig.

De huisarts zal ook echt nog niets gaan doen nu. Die zegt waarschijnlijk dat je over een half jaartje terug kunt komen!

9. mymiracle

ik hoop het ook voor je :) !

het is trouwens wel normaal dat je geen of minder pijn hebt voor en tijdens je menstruatie als je aan de pil bent. en als je dan stopt komt de normale menstruatiepijn weer terug

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi, als je idd vandaag of gisteren getest hebt, kun je het beste vrijdag nog eens testen... als die negatief is, heeft het trouwens geen enkele zin om naar de huisarts te gaan. Het enige wat die zegt is of daar testen (en dat maakt geen flikker uit: die testen zijn niet anders dan de testen die jij thuis doet) of hij zegt: Ja, afwachten maar...
    Om de 2-3 dagen verdubbelt het HCG-hormoon in je bloed en urine, dus als je vrijdag toch weer negatief test en je bent 3 dagen later nog niet ongesteld, zou je dus maandag nog eens kunnen testen, enz.
    De kans is dat je lijf je voor de gek houdt door het ontpillen, maar soms test je ook pas heel laat positief: ik heb zelf pas een positieve test gehad bij 19 dagen overtijd. Had bij mij trouwens niks met ontpillen te maken, ik heb blijkbaar maar weinig HCG (hoeveelheid verschilt nogal per vrouw en zelfs per zwangerschap).
    Maar goed, spannend dus, nog even afwachten!

11. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    wat fijn dat iedereen zo snel reageert!

Ik heb eigenlijk nooit last gehad van menstruatieklachten.
    ook niet toen ik nog nooit aan de pil was geweest.
    (wat een geluk, als ik sommige vriendinnen hoor ;) )

raden jullie nog een bepaald merk zwangerschapstest aan?
    ik had nu het huismerk van de Kruidvat.
    misschien dat hier veel verschil in zit?

jeetje 19 dagen overtijd dat is ook erg laat zeg..
    hopelijk weet ik het eerder haha
    fijne zwangerschap gewenst!

12. mymiracle

volgens mij maakt dat niet zoveel uit, het merk, ik heb eigen merk van de apotheek gekocht, gelijk positief, met die van kruidvat heb ik geen ervaring.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Merk maakt niet uit, de ene is net wat gevoeliger dan de ander en uit alle topics hier op het forum heb ik sterk de indruk gekregen dat het ene merk misschien bij de een sneller goed test en het andere merk weer bij de ander. Er zijn er nogal wat die zweren bij de digitale test van Clear Blue, (want dan staat er tenminste gewoon zwanger of niet zwanger, en heb je niet dat je gaat piekeren of je streepje wel dik genoeg was), maar die test pakte bij mij dus helemaal niet, terwijl een ander positief testte. Bovendien is die digitale dan wel pokkeduur en ik heb uiteindelijk met de allergoedkoopste test die ik kon krijgen (sensitest: via internet) positief getest als eerste....
    Bij het testen moet je gewoon onthouden dat als je ook maar iets van een streepje ziet, je dus positief getest hebt. Dikte van de streep maakt niet uit: die streep komt alleen als je HCG in je urine hebt, dus streep is zwanger, :)
    Ik zou dus voor de goedkope test gaan, kun je wat je overhoudt weer besteden aan babyspullen straks, :)

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Oke dan ga ik gewoon voor de goedkopere :D

hopelijk is het snel vrijdag haha

15. mymiracle

16. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    dankje!
    Hou jullie op de hoogte :D

17. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Edit moderator: bericht verplaatst naar het onderdeel Zwanger worden.

Veel succes met testen!

Groetjes, Wendy

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik hoop ook dat je zwanger bent, maar houd er rekening mee dat het toch gewoon ontpillen kan zijn, ook omdat je je pilstrip de laatste keer niet hebt afgemaakt maar halverwege bent gestopt. ook al was je de vorige keer met stoppen wel op tijd, dat kan nu anders zijn.

succes!

19. SirinCiik

SirinCiik Lid

27 aug 2008
    28
    0
    0
    denhaag
    halloo

ik heb vandaag een test gedaan en was positief
    maar het was wel een licht streep je.
    ik ben vandaag naar de HA gegaan en die
    wou nog ff voor de zekerheid nog een test doen maar die was
    negatief ik heb al sins 2 weken erg last van me borsten en ben ook een week misselijk geweest.
    en omdat ik onregelmatig onge ben weet ik niet wanner ik overtijd ben
    nu moet ik over een week nog een keer testen
    nu zit ik nog steeds met de vraag ben ik nou wel zwanger of niet
    wat denken jullie

gr sirin

20. angeliquexxx

angeliquexxx Actief lid

30 okt 2008
    164
    0
    0
    hallo

het kan best dat je misschien zwanger ben ik was ook nadat ik gestopt was met de pil helemaal niet meer ongestelt geworden

Deel Deze Pagina