Hallo allemaal, Ik ben nu een tijd samen met mijn vriend, waren verder nog niet van plan om aan een kind te beginnen. Op 29 maart had ik moeten beginnen met mijn pil. Ik was toen in Amsterdam en was deze vergeten. Ben toen op 30 maart begonnen. Heb de rest van de week gewoon gemeenschap gehad (doe dit trouwens altijd zonder condoom. Misschien niet heel verstandig, maar hier gaat mijn voorkeur naar uit) Op 6 april (de vrijdagnacht) heb ik gemeenschap gehad met mijn vriend en die zaterdagochtend ook. Ben met me domme kop mijn pil vergeten die ik zondag pas later heb ingenomen. Ik was dus al een dag later begonnen en ben hem in de eerste week ook nog een vergeten. Maandag (8 april) begon er een ontzettende hoofdpijn en dat volgde die week met een druk in me onderbuik en gevoelige borsten waarbij ik soms tintelingen heb in me tepels. Ben vaak in de ochtend misselijk en soms overdag ook. Ben ook veel sneller moe dan normaal en heb ook in het begin wat bruinslijmverlies gehad waar ik normaal gesproken nooit last van heb? Van al deze symptomen heb ik nu nog steeds last en zijn ook geen moment weggegaan. Af en toe iets minder. Aankomende maandag hoor ik mijn menstruatie te krijgen dus ben benieuwd of dit nu ook gebeurt. Ik vraag me natuurlijk af zou ik nu zwanger kunnen zijn? Ik hoor graag reacties
Ja je kan zwanger zijn. Onveilige sex betekent kans op zwanger raken maar dat zal niemand je uit hoeven te leggen denk ik Heb het zelf meegemaakt dat ik door omstandigheden een pilletje heb uitgekotst en ik was dus ook zwanger. Dus 1x vergeten/te laat kan al genoeg zijn. Als je overtijd raakt een testje doen, anders heb je nooit geen duidelijkheid.
Dankje voor de reacties. Ik weet inderdaad dat ik een test moet gaan doen als ik overtijd ben. Heb deze nu nog niet gedaan, wacht het liever even af. Als het wel zo is zou dit mijn eerste keer zijn vandaar dat ik me afvroeg of andere of een van jullie deze symptomen ook heeft gehad? Groetjes
De kans is natuurlijk veel groter dat het niet zo is! Gewoon even afwachten en mocht je niet ongesteld worden doe je een testje.
Het zijn natuurlijk wel symptomen die erbij passen, maar als jij bang bent voor een zwangerschap kun je ook gaan denken dat je al die dingen voelt. En er zijn nog zat andere dingen waarbij je die symptomen kunt hebben.
Ik heb normaal diezelfde symptomen als ik ongesteld moet worden en van stress kunnen die behoorlijk verergeren. Gewoon even een testje doen, dan heb je zekerheid. Succes.
2x vergeten in pilweek 1 is inderdaad een risico op zwangerschap. Kleine kans maar hij is er wel degelijk.. Succes meid!
Ben er niet perse bang voor als het toch zo zou zijn is het niet ongewenst. Het viel me gewoon erg op omdat ik nooit last van deze dingen heb ook niet voor mijn menstruatie. Ik wacht het even af en laat jullie het wete . Dankjewel
Maar de menstruaties die je tijdens pilgebruik hebt kun je ook absoluut niet vergelijken met een echte natuurlijke menstruatie. Tijdens pilgebruik krijg je een nepbloeding namelijk. Vandaar dat de symptomen ook heel erg kunnen verschillen. Ook kunnen je klachten erg goed komen door het slordige pilgebruik, waaronder dat bruine slijmverlies. Vergeet niet dat het toch hormonen zijn die je (slordig) slikt. En dat kan een raar effect hebben op je lichaam. Je zou volgende week een testje kunnen proberen en eventueel bij negatief, de week erop herhalen. Is het dan nog negatief, dan denk ik niet dat je zwanger bent. Maar dat je lichaam gewoon erg van slag is door het slordige pilgebruik.