Ik denk dat ik zwanger ben

Discussion in 'Zwanger worden' started by Silla, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    de zwangerschapstest is altijd lichter dan de controle streep meid, dus bij deze van harte gefeliciteerd met je zwangerschap...

dus idd doe niet zo raar ;) , doe lekker rustig aan en geniet ervan....

:D :D :D :D

2. indey

indey Bekend lid

May 13, 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    meid ik weet hoe je je voelt maar het is gewoon raar als je verschijnselen hb en wil je toch testen en aan de andere kant ook weer niet.
    maar ik voel me ook heel onrustig hoor ik heb last van duiselingne en ha gebeld en mag ook nog niet testen te vroeg en mag pas rond de 24 mei op zijn vroegst omdat ik ook onrustig ben en weet ook niet hoe ik de dag door moet komen

Maar heb vandaag lekker hier van me af geschreven en ik had nog een kadobon liggen en mijn zoon ook en die vroeg mam wanneer gaan we een keer kijken ik stelde het steeds uit en toch maar gedaan en zelf heb ik van dove doucheschuim en lotion voor de nacht voor en een gewone douchegel dus ik kan lekker slapen de komende nachten en heb ik echt nodig anders ben ik hele nachten op en vroeg eruit hou je oook niet vol
    Mijn zoon een spel voor op zijn gameboy hij ook weer gelukkig ik hoor hem niet in elk geval

Indey
    Indey

3. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    IK BEN ZWANGER !!!
    HET IS NOG HEEEEL PRIL MAAR IK BEN ZWANGER !!!

UITGEREKEND (ONG) 20/01/2007

4. Sheepie27

Sheepie27 Lid

May 16, 2006
    36
    0
    0
    Gefeliciteerd!!! :) :) :)

Super zeg!

Lekker rustig aan doen, en vooral: GENIETEN!

Groetjes!

5. indey

indey Bekend lid

May 13, 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    :p silla

van harte meid ik gun het je

geniet ervan al geloof je je ogen niet

Indey

6. Dip

Dip Bekend lid

Mar 28, 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    HOERA!!!

van harte gefelicieerd!

liefs,
    Sandra

7. Sheepie27

Sheepie27 Lid

May 16, 2006
    36
    0
    0
    Hey Dip,

Ben even nieuwsgierig, maar ehh..
    kan jij niet al testen??

Ik denk dat ik niet zou kunnen
    wachten als ik 5 dagen overtijd was!

:oops:

8. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    joepie! gefeliciteerd joh! super geweldig! tegek! geniet ervan!

9. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Gefeliciteeeeerd, mag ik vragen hoe onregelmatig je cyclus is?? Ik heb hier ook last van, hoe heb je het precies aangepakt met zwanger worden, of deed je het gewoon op de gok??

10. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Heel onregelmatig,

eerst natuurlijke ongi na het stoppen met de pil was na 35 dgn, vervolgens 28 dgn, daarna 45 dgn en gezien mijn verwachte bevallingsdatum zou ik nu weer een cyclus van 31 gehad hebben.

Daarvoor hebben we gewoon geklust volgens de zgn vruchtbare periodes van de laatste cyclus zeg maar, maar goed toen ben ik gaan klussen op de vruchtbare dagen van zowel 35 en 28 dgn. Maar goed toen kwam mijn ongi pas na 45 dgn dus had ook niet geholpen.

In deze 4e ronde hebben we om de dag geklust,
    en blijkbaar werkte het. Het was niet altijd even super want ik heb de laatste 3 weken een voorhoofdholte - en ooronsteking gehad, tis nu overigens nog steeds niet over. Maar het heeft dus geen invloed gehad hihihhihihi

11. jody

jody Bekend lid

May 13, 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    He Silla,

GEFELICITEERD :D

Nu lekker rustig genieten, en aan het idee wennen.
    Geniet ervan!
    liefs kit

12. summer

summer Fanatiek lid

Mar 8, 2006
    1,144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    gefeliciteerd

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Gefeliciteerd!!

14. Niet meer actief

Heeeeeeeee Silla, gefeliciteerd meis!
    Super hoor, lekker zwanger!

Heb ik nog even een vraagje, je schreef dat je last van je billen had...mag ik vragen op wat voor manier?
    Ik werd vanmorgen namelijk wakker met pijn in m'n linkerbil en pijn in m'n rechter.
    Voelt als een soort spierpijn , ik heb al zitten denken, heb ik iets geks gedaan gister die die spierpijn veroorzaakt maar kan niks bedenken.
    Het was er zomaar ....

Liefs Nies

15. Floor

Floor Actief lid

Apr 21, 2006
    355
    0
    0
    Gefeliciteerd Silla!

16. indey

indey Bekend lid

May 13, 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    meiden hier heb ik iets voor je jullie over vage streepjes

ik kwam het tegen op een andere forum en die pijn in je onderbuik zijn bandenpijn dat is het oprekken van je baarmoeder dus heb ik op de zelfde forum gelezen
    en die bandenpijn kan je hebben in je vroege zwangerschap en op het einde
    wie meer wil lezen moet even naar 9 maanden.com word alles goed uitgelegd zelfs die kwalen en je kan je kwaal opzoeken
    succses met het lezen

Handig:

Babynamen-ABC
    Actueel!
    Nieuwsbrief
    Boeken

<9Maand>

<Publiciteit>

Home » Zwanger » Zwanger?! » HCG-waarden tijdens de zwangerschap

HCG-waarden tijdens de zwangerschap

Wat is HCG?
    Als je zwanger bent, maakt het trofoblast van de bevruchte eicel het zwangerschapshormoon HCG (humaan choriongonadotrofine) aan. Uit dit trofoblast ontwikkelen zich later de vruchtvliezen, bestaande uit het amnionvlies en het chorionvlies.

Zwangerschapstesten
    De aanwezigheid van HCG in je bloed en urine is dan ook een duidelijk teken van zwangerschap. Alle zwangerschapstesten die je in de handel kunt kopen, reageren dan ook op een voldoende aanwezigheid van dit hormoon in de urine. De meeste zwangerschapstesten beweren dat je al op de eerste dag dat je over tijd bent, op je urine mag testen. Maar je hebt meer kans op een positief resultaat (als je natuurlijk effectief zwanger bent) wanneer je pas test als je een week over tijd bent.

Waarom?
    Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap.

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/ML gerekend vanaf bevruchting
    Niet zwanger < 5 -
    21 dagen 0 - 5 7 dagen
    28 dagen 3 - 426 14 dagen
    35 dagen 18 - 7.340 21 dagen
    42 dagen 1.080 - 56.500 28 dagen
    49 - 56 dagen 7.650 - 229.000 35 - 42 dagen
    57 - 78 dagen 25.700 - 288.000 43 - 56 dagen
    79 - 100 dagen 13.300 - 253.000 57 - 78 dagen
    2de trimester 4.060 - 65.400 17 - 24 weken
    3de trimester 3.640 - 117.000 25 weken - bevalling
    Na bevalling < 5 -

Indey

17. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Nies,

De pijn in mijn billen komt omdat ik maandag van de trap gevallen ben hihihhhihi.
    Gelukkig valt het allemaal mee want dat heb ik natuurlijk ook bij de HA verteld.
    Buiten dat ik nu mega spierpijn heb en blauwe plekken van de val valt het mee. En te weten dat ik nu zwanger ben....verzacht de pijn....

18. indey

indey Bekend lid

May 13, 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    Silla

gelukkig valt het mee en heeft het niks te maken met je kwalen van je zwangerschap.

Meid ga lekker genieten van je zwangerschap

Indey

19. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Gefeliciteerd meid! :D Gelukkig dat je geen zorgen hoeft te maken over je val van de trap ;)

Share This Page