Hallo allemaal, Ik zit met een klein probleempje. Vanochtend heb ik pap gemaakt en zetten het op het aanrecht en ben daarna zomaar paar tellen weggeweest om mijn handen te wassen. Hierna nam ik een hap van de pap en toen ineens zag ik mijn kat naast me staan smikkelen... Nu weet ik dus niet zeker of ze er wat van heeft gegeten, maar kan dit kwaad? Ik heb toen maar het bovenste laagje van de pap weggegooid en de rest opgegeten.
Denk dat je beter je vk deze vraag kunt stellen. Ieder lichaam is anders en misschien heb jij nog geen toxoplasmose opgelopen en een ander persoon wel dus zo klakkeloos uitgaan dat het nu geen kwaad kam zou ik niet doen
je woont toch samen met die kat? je lichaam herkent bacterien uit je omgeving vaak wel hoor. ik zou banger zijn voor een zwerfkat oid. een waarvan je niet weet of die gezond is
De toxo zit kán in ontlasting zitten. Niet in speeksel.. 1 van mijn katten vreet wel vaker van mn bord af hoor, en mn water zuipt ze ook op..
Hier wordt ook geregeld eten gedeeld met kat en hond... Meestal ongevraagd, maar toch... Niks van gehad hoor! hihi, geen paniek!
Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden, gewoon omdat ik het niet fris vind. Maar ik geloof niet dat het kwaad kan. Wat er aan de achterkant uitkomt is minder
Niet druk om maken; tis niet echt fris, maar kan geen kwaad. Mbt toxoplasmose dat zit in de ontlasting.
Mijn kat( ten) of hond(en) jatten ook wel eens iets van mijn bord, ik ben wel gewend om iets te delen met de dieven hier, gisteren zat er zo'n groene strontvlieg op mijn macaroni en dat vond vond ik pas goor, heb weg geschept waar die vlieg op had gezeten....bah!
Ja nu ben ik wel wat gerustgesteld. Ik let ook echt meestal wel goed op, maar ja dit keer was ze me te snel af. Ik zal het nog voor de zekerheid dinsdag aan de gynaecoloog vragen. De kattenbak die laat ik ook doen door mijn vriend.
dat virus dat je van katten kunt krijgen; toxoplasmose, loop je alleen op door de poep van je kat. Dus als je kat heeft gepoept in je pap.. en je eet ervan, dan hoef je je pas zorgen te maken
Yep En een kat scheid toxo maar 1x in zn leven uit. Alleen jonge katten tot 2 jaar. Kans dat je het van oudere kat krijgt is zeer klein. Kans dat je het krijgt is sowieso klein. Goed handen wassen na bijv bak schoonmaken en evt handschoentjes aan. Zolang je geen ongewassen handen in je mond doet of een hapje neemt is er niks aan de hand.
Ja gelukkig is alleen de poep gevaarlijk! Ik wist niet dat ze het maar 1x uitscheiden. Mijn katje is net 2 jaar geworden, dus nog wel jong. Maar voor de zekerheid hou ik afstand v.d. kattenbak.