Ik ben voor het eerst bezig met het vluchtkoffertje voor naar het ziekenhuis maar misschien mis ik wel iets! Wat hebben jullie in het vluchtkoffertje zitten? Bekijk bijlage 335912
Kleding voor de kleine Kleding voor mij na de bevalling Wikkeldeken Slippers Fotocamera Dextro Labello En dat was het volgens mij wel. Ik neem niet teveel mee. Had ik vorige keer wel en alleen bovenstaande gebruikt. Oplader neem ik misschien ook nog wel mee.
-Kleertjes voor de baby -Wikkeldeken -Ondergoed/pyjama/shirtje/joggingbroek voor mezelf -Slippers -Toiletspullen (van die mini's, hihi) -Papieren verloskundige, ID, VGZ pasje -Fotocamera -GSM (+oplader) -Dostinex (ik ga geen bv geven) Verder ook niet veel. Als blijkt dat we moeten blijven is er gauw genoeg wat bijgehaald.
Voor mezelf: - Shirt voor tijdens de bevalling - slaapshirtje voor na de bevalling (even er vanuit gaande dat ik 's nachts beval en 's ochtends pas naar huis mag) - Kleding om in naar huis te gaan (campingsmoking + schoon shirt) - Slippers - Toilettasje (met voornamelijk mini's, zoals tandpasta en douchegel, medicijnen, reservebril, labello) - Stevige sport-BH (ipv voedings-BH) - Schoon ondergoed - Paar sokken Voor de kleine: - Pakje (shirtje en broekje) - Rompertje - Paar sokjes - Mutsje - Wikkeldekentje - Fopspeentje Overig: - Portomonnee (met verzekeringspasje en ID-bewijs erin) - Nintendo DS (voor vriend, kan hij zich vermaken als het even duurt ) - Camera, oplader & geheugenkaartje - 2 euro muntstuk voor een rolstoel - Telefoon & oplader (evt. telefoonlijst) - Maxi-Cosi (niet in de tas dan maar staat ook al klaar) Vergeet ook het nummer van de kraamzorg niet. Wij moeten bellen zodra de kleine geboren is. En ik twijfel nog over een kamerjas. Kreng neemt best wel wat ruimte in in die tas namelijk
Ik ben een echte perfectionist en extreem in goed voorbereid zijn haha dus hieronder mijn lijstje: Voor mij: Pyjama om in te bevallen Kleding voor naar huis Ondergoed Slippers Mini shampoo Mini creme Mini badschuim Mini gezichtscreme Mini deo Kauwgum Losgeld Verzekeringspas Zwangerschapspapieren Bevallinsplan Oplader voor me telefoon Make up reinigingsdoekjes Voor me vent: Trainingspak Ondergoed Slippers Deo Telefoonoplader (Me vent werkt in de bouw en als die vanuit werk komt kan die onder de troep zitten) Baby: Rompertje maat 50+56 Pakje maat 50+56 2 paar sokjes 2 mutsjes Jasje Wikkeldeken Maxicosi Het lijkt gigantisch veel maar het past allemaal netjes in een reistasje.
Al veel reacties ik ga jullie lijstjes eens even doornemen! P.S. moet je een badjas meenemen? ik gebruik mijn badjas zelden en is ook wat klein geworden nu... maar vroeg me af of je dat echt moet meenemen? neem wel mijn pyjama met broek mee.
Kleding voor mezelf, kleding voor de baby, wollen wikkeldoek, toilettas en de maxicosi misschien al in de achterbak . Maar goed, ik wil thuis bevallen. Drie keer goed gegaan (en snel) dus als ik in het ziekenhuis terecht kom dan is er iets aan de hand. Dan kan een extra setje kleding me gestolen worden ...
Ik heb ook geen borstvoeding gegeven en had ook meteen een eigen flesje meegenomen! Anders 'moet' je thuis weer wennen aan je eigen flesje!
Dit vind ik wel handig! Zal een boekje kopen voor mijn vriend daar wilt ie altijd wel in lezen. Dat moeten wij ook de Kraamzorg bellen. Gelukkig heb ik de nummer in mijn telefoon opgeslagen v/d week.
Badjas is in principe niet echt nodig ofzo. Maar bij ons in het ziekenhuis zijn de douches een eindje verderop in de gang en niet op de (verlos)kamers zelf. Dus ja, erg charmant is het niet om bijv. in je blote derrière of je pyjama of wat dan ook die gang over te struinen Dus dan is zo'n badjas wel even handig. Maar of ik er gebruik van ga maken...
Misschien stomme vraag maar nemen jullie 1 pakje voor de kleine mee of meerdere??? Heb voor mezelf 2x ondergoed (fijn zittend bh/helmpje naadloos) 2x onderbroek 2 nacht hemden/pyama jasje Slippers Mijn eigen reis kussen in verband met whiplash Toilettas met douchegel schampoo tandpasta en borstel Camera die opgeladen is Oplader telefoon De iPad gaat ook mee En alle papieren van verloskundige en boek van kraamzorg Voor onze kleine man 3 pakjes 3 rompers 3 mutsjes 3 paar sokjes Maxi Cosima En inderdaad misschien eigen flesje Dat was het geloof ik wel
Badjas neem ik niet mee, heb ik een extra tas voor nodig, hihi. Als ik over de gang zou moeten lopen loopt manlief maar even achter me aan! En ik geloof niet dat het me op dat moment wat zou schelen Dostinex remt de aanmaak van borstvoeding, en dus stuwing. Heb ik bij mijn dochter gekregen, en nu dus al op voorhand bij de huisarts gehaald.
Toch weer handig zo'n topic. Ik kan nog eventjes wachten met het inpakken maar toch. Was het vergeten aan de gyn te vragen dus misschien weet een van jullie het: Ik kan geen borstvoeding geven (operatie aan borsten gehad). Maar is het dan de bedoeling dat je zelf voeding mee neemt of gebruiken ze dan voeding van het ziekenhuis zelf?
Zo'n celstof matje of een handdoek of iets is ook wel handig voor als je met gebroken vliezen in de auto moet. Dan kan je daar op zitten.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het zit met dat dostinex.. wil ook geen bv geven.. en dacht dat je van het ziekenhuis pilletjes dan kreeg ofzo.. heb in ieder geval niks erover gehoord van mijn vk