Whahahaha, ik ben zo'n persoon die altijd op het verkeerde moment een grapje maakt, waardoor er nooit iemand lacht, dus dat er nu iemand om mij moet lachen is dan toch wel weer grappig
Eva is er ook al een tijdje erg mee bezig. Wil met haar luier verschonen ook altijd een doekje hebben en gaat dan 'schoonmaken'. Dan zit ze net zo lang te voelen tot ze het juiste plekje heeft gevonden . Ik wacht altijd eventjes (ik weet ook niet zo goed waar ik dan moet kijken , dus ik kijk meestal maar wat om me heen ) en op een gegeven moment vraag ik aan haar of ze klaar is en of ik haar luier kan gaan doen. Het is niets sexueels nog uiteraard, maar blijkbaar voelt het op zo'n jonge leeftijd ook al erg lekker
hahah, laat het nou net zijn dat ik altijd degene ben (en de enige) die juist wel om die personen kan lachen, mijn man is er ook zo een, soms maakt hij een opmerking en dan is de hele kamer stil, en dan lig ik in een deuk, puur om de situatie
Ach, Jayro doet 2 dingen in zn badje de laatste weken; slapen of aan zn piemeltje zitten... en echt lang tot ie recht overeind uit het water steekt Ach toen ie nog in mn buik zat zag je zn piemeltje al recht overeind staan/zweven dus ik kon het verwachten! Nee ik maak er geen probleem van, verbieden heeft weinig zin. Als hij een stuk groter is en het in het openbaar zou doen zou ik hem inderdaad wel uitleggen dat dat iets is wat hij niet zomaar overal hoort te doen.
Mijn zoon stoeit ook met zijn knuffels dan en maakt idd van die sexbewegingen erbij haha. Ik laat hem altijd maar want hij heeft er idd dikke lol om
Mijn oudste dochter heeft ook zoiets sinds ze anderhalf is. Ze gaat op het randje van de salontafelzitten en maakt dan ook rij-bewegingen. Ze doet het nu nog en ik mag niet naar haar kijken wanneer ze dit doet. Geef er ook nooit zoveel aandacht aan maar vind het wel typisch dat ik niet mag kijken. Net alsof ze weet dat het een beetje typisch gedrag is. Heb wel afgesproken om het alleen thuis te doen
mijn zoontje deed het ook erg veel. als hij snachts wakker werdt bijv. dan kon hijr makkelijk 1,5 uur op zijn knuffel liggen rijden (hoe zeg je dat?) hij heeft het best lang gedaan, maar diet het nu bijna niet meer. niks van zeggen dus, gewoon laten doen.
Heel toevallig was er laatst op Oprah Winfrey ( ja sorry) een hele uitzending gewijd over dit onderwerp. Zoals velen hier al zeggen, het is gewoon een onderdeel van de ontwikkeling en hier is voor de kinderen niets sexueels aan. Ze adviseren om er geen big deal van te maken, maar dat je wel met je kind afspreekt (als is dat bij zo'n heel kleintje een beetje moeillijk) dat dat iets is wat het kindje mag doen als ie 'alleen' is en dus niet waar andere mensen bij zijn en dat andere mensen niet aan de plek mogen komen. Dat kan als ze wat ouder zijn natuurlijk, ik denk dat als ze het doen als ze zo jong zijn en het in het bijzijn van anderen is, dat ik hem gewoon zou afleiden door met iets te gaan spelen of een tekenfilmpje er op zetten of iets anders, ligt er aan wat werkt voor je kindje. @ sharon: probeer in ieder geval te vermijden dat je eigen ongemakkelijkheid en het 'vies' gevoel niet over te dragen op hem, want dat wordt het door hem misschien ook wel zijn levenlang als iets negatiefs gezien.
Ah ok. Grappig. Tja, zal wel lekker voelen maar echt seksueel is het denk ik nog niet. Ik kan me herinneren dat ik echt 'seksdingen' interessant begon te vinden toen ik elf was. Vind ik eigenlijk best vroeg, achteraf.
haha knuffel berijden...ja dat doet hier ons meisje ook. En een lol dat ze dan heeft! Ook het heel intens voelen bij verschonen...soms steekt het puntje van haar tong eruit! hihi....Maar ze moet het toch ontdekken....want ik wil dat ze zindelijk word.... Ik zie er niets sexueels in. Het is gewoon ontdekken en ja dat voelt natuurlijk lekker, want dat is al ontwikkeld he! Maar idd als ze ouder zijn het gewoon zeggen alleen thuis...verder geen aandacht aan besteden. En als kleintje het doet bij andere afleiden of als je het zelf niet prettig vind...afleiden met speelgoed of zo...meer tips als al gegeven heb ik niet.
trouwens een nichtje van mij deed het ook, met een kussen, gewoon ook in bijzin van anderen. ik weet nog wel dat ik vroeger vond dat ze maar raar deed en toen ik ouder werd begreep ik pas wat ze eigenlijk toen deed. dus wat dat betreft zou ik ook wel absoluut bij mijn eigen kind duidelijk maken dat dat niet iets is wat we in het bijzijn van anderen doen